یکی از بدترین حالت هایی که ممکن است برای افراد پیش بیاید استرس داشتن است.بر اساس گفته محققان،آن دسته افراد که در هنگام شستن ظرف تمرکز دارند اضطراب و نگرانی شان بیست و هفت درصد کاهش می یابد و همچنین این کار افزایش بیست و پنج درصدی الهامات ذهنی را در بر دارد.منظور از تمرکز بر روی شستن ظرف یعنی تمرکز بر روی گرمای آب،بوی شوینده و حس ظرف ها.

برای خیلی از افراد، شستن ظروف، کاری مشابه رختشویی یا بیرون گذاشتن زباله است. اما پژوهشی جدید نشان داده ظرف شستن اگر با هدف باشد می‌تواند ذهن را آرام کرده و استرس را کاهش دهد. در ادامه این مطلب را به نقل از مجله سلامت بخوانید.

محققان دانشگاه فلوریدا برسی کردند که آیا ظرف شستن می‌تواند به‌عنوان تمرینی بدون تشریفات و فکورانه برای تقویت حالتی مثبت دررابطه با حضورذهن باشد یا خیر.تمرکز حواس یا حضور ذهن، یک متد ژرف اندیشانه رایج برای تمرکز و توجه روی هیجانات و افکار در زمان حال است.

یافته‌های این تحقیق در the journal Mindfulness منتشر شده است.

به گفته آدام هانلی، نامزد دکترا در کالج FSU، «من سال‌هاست که به پدیده تمرکز حواس علاقه‌مندم، هم به‌عنوان یک محقق و هم به‌عنوان یک کارور مکاشفه. مخصوصا این موضوع برایم جالب بود که فعالیت‌های عادی زندگی چطور می‌توانند برای بهترکردن وضعیت تفکر به‌کارگرفته شوند، و درنتیجه حس سلامتی را بیشتر و بهتر کنند»

بعد از انجام این تحقیق روی ۵۱ دانشجو، محققان دریافتند افرادی که با تمرکزحواس ظرف شسته بودند، یعنی روی بوی شوینده، گرمای آب و حس ظروف تمرکز کرده بودند، نگرانی و اضطراب‌شان ۲۷ درصد کاهش یافته و الهامات ذهنی‌شان ۲۵ درصد افزایش یافته بود.

منبع : فردا نیوز

ارسال شده در 19 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • عوارض ریوی در ورزش شبانگاهی
  • راه و رسم استفاده از شامپو رنگ
  • باز شدن اشتها برای خوردن صبحانه
  • نخستين ژل ضد ايدز با اقبال عمومي روبه‌رو نشد
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • تست میزان «سلامت رابطه»‌
  • روش های موثر برای جوابدهی به پرسش های کودکانه
  • بهترین حرکات عضله‌ ساز را مرور کنید
  • قابل توجه کسانی که پوست روشن دارند
  • چالشی جالب برای جمع آوری کمک های مالی
  • استرس دائمی بیماران سرطان
  • 8 علامت استرس که نباید نادیده بگیرید
  • مراقبت از دندان های کودک با این شرایط
  • دریافت بیشتر ویتامین دی
  • تاثیر حرکات هوازی بر روی عضلات باسن
  • محبوبترین ها

  • تمرین با توپ و اهمیت یادگیری این تکنیک ها
  • چربی سوزی بیشتر با این تمرینات ورزشی
  • عضلات کمر را چگونه تقویت کنیم؟
  • افزایش سرعت تردمیل و تاثیر آن بر لاغر شدن
  • به شکل صحیحی پیاده روی کنید
  • نوشیدنی برای قبل از ورزش
  • عوارض پوشیدن کفش ورزشی
  • حرکات ورزشی ایستاده
  • درباره حرکت کبرا چقدر اطلاعات دارید؟
  • ورزش های تصویری هوازی برای برخورداری از باسن خوش فرم
  • لزوم وجود اسید فولیک در رژیم غذایی ورزشکاران
  • با ورزش چطوری استرس را کمتر کنیم
  • هدف شما از تمرینات ورزشی چیست؟
  • در بدن ورزشکاران ویتامینها چه نقشی دارند؟
  • چطوری پوست گردن را با ورزش سفت کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است