کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی

water-bottle

تقریبا همه  موادی که می خورید شامل اب می باشند که در طی گوارش جذب بدنتان می شود بسیاری از میوه جات و سبزیها شامل ۷۵ تا ۹۰ درصد آب هستند گوشت ها شامل۵۰ تا ۷۰ درصد آب می باشند و نوشدنیهای نظیر آب میوه ,شیر محلولهای الکترولیت گلوکز شامل بیش از ۸۵ درصد اب می باشند

بطور متوسط شما باید روزانه ۴ فنجان اب از طریق غذاها دریافت کنید اما این فقط در صورتی ممکن خواهد بود که مقادیر زیادی میوه و سبزیجات را که منبع اصلی آب در مواد غذایی می باشند را مصرف نمائید اغلب ما این کار را نمی کنیم پس نمی توانیم این مواد غذایی را به عنوان منبع مایعات به شمار بیاوریم

بیشتر مردم معمولا در وضعیت کم ابی قرار دارند شما حداقل روزانه ۸ تا ۱۲ فنجان اب نیاز دارید و حتی بیش از این برای جایگزینی مایعات از دست رفته در طول تمرینات ورزشی نیاز خواهید داشت

حداقل ۵ فنجان از این ۸ تا ۱۲ فنجان باید آب خالص باشند

شما در هر ساعت تمرین ورزشی بسته با سایز و میزان تعریق خود بطور میانگین ۴ فنجان آب از دست می دهید وقتی در هوای معمولی تمرینات ورزشی متوسطی انجام می دهید احتمالا ۴ تا ۸ فنجان ( ۱ تا ۲ لیتر )از مایعات بدن را در هر ساعت از طریق تعریق از دست خواهید داد

مفهوم مطلب فوق این است که یک شخص ۶۸ کیلویی ۲ درصد از وزن مایعات خود را ۱/۵ کیلو در یک ساعت تمرین از دست خواهد داد اگر تمرینات سخت وشدید باشند یا هوای محیط ورزشی بسیار گرم باشد از دست دادن مایعات از این مقدار نیز بیشتر خواهد شد بنابراین متوجه می شوید که چه آسان دچار کم آبی خواهید شد

اگر در طول انجام تمرینات مایعات از دست رفته را جایگزین نکنید سریعا دچار خستگی مفرط و ضعف خواهید شد و کارایی شما کاهش خواهد یافت اگر پس از تمرینات مایعات بدن را جبران نکنید عملکرد شما در روزهای متوالی رو به زوال خواهد گذاشت و در دراز مدت سلامت شما بخطر خواهد افتاد

علاوه بر این بر اساس اطلاعات منتشره توسط انجمن ملی ورزشکاران کم ابی می تواند موجب موارد زیر شود :

عملکرد و کارایی جسمانی شما را در کمتر از یکساعت دچار نقصان می نماید اگر تمرین را در شرایط کم ابی شروع کنید زودتر از این زمان دچار نقصان کارایی خواهید شد

کارایی شما را تا ۴۸ درصد کاهش می دهد

خطر بروزعلائم بیماریهای گرما زدگی مانند گرفتگی مانند گرفتگی های عضلانی خستگی مفرط و حمله و تشنج در اثر گرما در شما افزایش پیدا خواهد کرد

علاوه بر تمرینات ورزشی عوامل بسیار دیگری نیاز شما به اب را افزایش می دهند این عوامل عبارتند از :

گرمای بیش از حد محیط رطوبت پایین ارتفاع زیاد رژیم سرشار از فیبر بیماری مسافرت و بارداری

منبع-http://edcoan.ir/

5 1000
ارسال شده در 18 فروردین 1393 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شکسته شدن قلب آدم‌ها و ابتلا به بیماری قلبی
  • کاهش ریسک دیابت و سرطان سینه با امتناع از شام
  • چطوری پوست صدمه دیده را بازسازی کنیم
  • “اكسي متازولين “موجود در اسپري‌هاي بيني خاصيت ضد التهابي دارد
  • علاقه مندان به میگو سرطان نمی گیرند
  • از آروغ زدن در حین غذا چگونه پیشگیری کنیم؟
  • با تختخواب های هوشمند دیگر نگران خروپف نباشید
  • جنین دختر داشتن و این ویژگی ها
  • محبوبترین ها

  • استفاده از لوازم آرایشی در دوران بارداری
  • نمونه گیری از پرزهای جفتی جنین (CVS ) برای چه منظوری استفاده میشود؟
  • آیا بارداری به قلب شما آسیب می رساند؟
  • اصول و اهمیت دویدن در بارداری
  • بررسی رابطه بین نخوردن شیر مادر و مرگ نوزاد
  • از حاملگی مولار بیشتر بدانید
  • سقوط بند ناف به چه عارضه ای گفته می شود
  • مواردی که باید در خصوص هفته 35 بارداری بدانید
  • رپورتاژ

  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x