مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی

ورزش و کم آبی میزان آب بدن کم آبی عواملی که آب بدن را زیاد می کنند عارضه های کم آبی

تقریبا همه  موادی که می خورید شامل اب می باشند که در طی گوارش جذب بدنتان می شود بسیاری از میوه جات و سبزیها شامل ۷۵ تا ۹۰ درصد آب هستند گوشت ها شامل۵۰ تا ۷۰ درصد آب می باشند و نوشدنیهای نظیر آب میوه ,شیر محلولهای الکترولیت گلوکز شامل بیش از ۸۵ درصد اب می باشند

بطور متوسط شما باید روزانه ۴ فنجان اب از طریق غذاها دریافت کنید اما این فقط در صورتی ممکن خواهد بود که مقادیر زیادی میوه و سبزیجات را که منبع اصلی آب در مواد غذایی می باشند را مصرف نمائید اغلب ما این کار را نمی کنیم پس نمی توانیم این مواد غذایی را به عنوان منبع مایعات به شمار بیاوریم

بیشتر مردم معمولا در وضعیت کم ابی قرار دارند شما حداقل روزانه ۸ تا ۱۲ فنجان اب نیاز دارید و حتی بیش از این برای جایگزینی مایعات از دست رفته در طول تمرینات ورزشی نیاز خواهید داشت

حداقل ۵ فنجان از این ۸ تا ۱۲ فنجان باید آب خالص باشند

شما در هر ساعت تمرین ورزشی بسته با سایز و میزان تعریق خود بطور میانگین ۴ فنجان آب از دست می دهید وقتی در هوای معمولی تمرینات ورزشی متوسطی انجام می دهید احتمالا ۴ تا ۸ فنجان ( ۱ تا ۲ لیتر )از مایعات بدن را در هر ساعت از طریق تعریق از دست خواهید داد

مفهوم مطلب فوق این است که یک شخص ۶۸ کیلویی ۲ درصد از وزن مایعات خود را ۱/۵ کیلو در یک ساعت تمرین از دست خواهد داد اگر تمرینات سخت وشدید باشند یا هوای محیط ورزشی بسیار گرم باشد از دست دادن مایعات از این مقدار نیز بیشتر خواهد شد بنابراین متوجه می شوید که چه آسان دچار کم آبی خواهید شد

اگر در طول انجام تمرینات مایعات از دست رفته را جایگزین نکنید سریعا دچار خستگی مفرط و ضعف خواهید شد و کارایی شما کاهش خواهد یافت اگر پس از تمرینات مایعات بدن را جبران نکنید عملکرد شما در روزهای متوالی رو به زوال خواهد گذاشت و در دراز مدت سلامت شما بخطر خواهد افتاد

علاوه بر این بر اساس اطلاعات منتشره توسط انجمن ملی ورزشکاران کم ابی می تواند موجب موارد زیر شود :

عملکرد و کارایی جسمانی شما را در کمتر از یکساعت دچار نقصان می نماید اگر تمرین را در شرایط کم ابی شروع کنید زودتر از این زمان دچار نقصان کارایی خواهید شد

کارایی شما را تا ۴۸ درصد کاهش می دهد

خطر بروزعلائم بیماریهای گرما زدگی مانند گرفتگی مانند گرفتگی های عضلانی خستگی مفرط و حمله و تشنج در اثر گرما در شما افزایش پیدا خواهد کرد

علاوه بر تمرینات ورزشی عوامل بسیار دیگری نیاز شما به اب را افزایش می دهند این عوامل عبارتند از :

گرمای بیش از حد محیط رطوبت پایین ارتفاع زیاد رژیم سرشار از فیبر بیماری مسافرت و بارداری

منبع-http://edcoan.ir/

5 1000
ارسال شده در 18 فروردین 1393 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x