افراد زیادی برای لاغر شدن از رژیم های غذایی خاصی تبعیت می کنند.اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید به روزهای تقلب در رژیم غذاییتان توجه ویژه ای داشته باشید،چرا که در این روزها رازی نهفته است.در واقع کافی است زمانی که برای رژیم غذایی خود برنامه ریزی می کنید یک روز خاص را برای قانون شکنی تعیین کنید و ببینید که چطور شکستن رژیم غذایی‌تان می‌تواند به شما کمک کند که به آن پایبند بمانید. در نهایت یک مطالعه ثابت می‌کند که چیپس سیب زمینی می‌تواند به شما کمک کند لاغر شوید.

مطالعه جدیدی از پرتغال نشان می‌دهد که ممکن است روزهای تقلب در رژیم غذایی (روزهایی که مجازید رژیم‌تان را بشکنید) به شما کمک کنند به برنامه غذا خوردن سالم‌تان در دراز مدت پایبند بمانید. دانشمندان، شرکت کنندگان این مطالعه را در یک رژیم غذایی قرار دادند که فقط به ۱۰۵۰۰ کالری در هفته محدود شده بود به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده این مقدار کالری در مقابل کالری مصرفی یک مرد آمریکایی متوسط در هفته که ۱۷۹۶۹ بود، قرار دارد). در ادامه این مطلب را به نقل از مجله تناسب اندام بخوانید.

اما به نیمی از افراد رژیمی اجازه داده شد که روزهای یکشنبه، هرچیزی می‌خواهند بخورند.

هر دو گروه بعد از دو هفته، شاخص متوسط توده بدنی‌شان را کاهش دادند. درحالیکه هیچ تفاوت قابل توجهی در مقدار وزنی که دو گروه از دست دادند وجود نداشت اما آن‌هایی که در روزهای یکشنبه آزاد بودند که هر چیزی بخورند، شادتر بوده و انگیزه بیشتری برای ادامه دادن تلاش به سمت اهداف کاهش وزنشان داشتند.

دلیل: محققان می‌گویند که زیاده روی گاه به گاه، رژیم غذایی را قابل تحمل تر می‌کند.

خویشتن داری شما را فرسوده کرده و اگر بسیار خسته و بدخلق باشید، به احتمال زیاد تسلیم می‌شوید. اما اگر منتظر یک روز آزاد باشید که در آن می‌توانید از مواردی که به طور معمول در برنامه غذا خوردن سالم‌تان جای ندارند لذت ببرید، به احتمال بیشتری در بقیه هفته به رژیم تان پایبند می‌مانید.

نویسنده این مطالعه دکتر ریتا کوئلیو می‌گوید: کلید، این است که از قبل برنامه ریزی کرده و یک روز خاص را برای قانون شکنی تعیین کنید.

دلیلش این است که اگر بدون برنامه ریزی قبلی مثلا یک دونات بخورید ممکن است باعث شود که احساس کنید رژیم‌تان را خراب کرده‌اید و همچنین ممکن است باعث شود که کاملا آن را رها کنید.

اما روز آزاد رژیم را با روز خوشگذرانی اشتباه نگیرید. شرکت کنندگان در این مطالعه، سهم‌های پیتزا، بستنی و سایر خوردنی‌های شیرین‌شان را تا حدی نگه داشتند که بتوانند در داخل محدوده کالری کل هفتگی‌شان بمانند.

حرف آخر: هیچ ماده‌ی غذایی خاصی را کاملا حذف نکنید. هر جمعه از خوردنی‌های مورد علاقه‌تان لذت ببرید. شاید آن‌ها به شما کمک کنند که در نهایت، عقربه روی ترازو را تکان دهید.

منبع: اقتصاد آنلاین

 

ارسال شده در 19 دی 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اختلال مزمن در خلق و خو بابت تغییر فصل
  • آمادگی های لازم برای عروسی
  • هوای سرد و تناسب اندام
  • استقرار درمانگاه شبانه روزی در مرزهای خوزستان
  • توضیحی مفید و کامل درباره بیماری اپی گلوتیت
  • چربی های دور شکم خود را از بین ببرید
  • افطار با آب سرد آری یا خیر؟
  • ورزش اسپینینگ چه سوابقی دارد؟
  • توصیه های مهم برای بیماران قندی
  • اثر مفيد فوليک اسيد بر شنوايي
  • فواید ورود اطفال به مهد
  • درمان های آسان برای سرماخوردگی در سنین پایین
  • زمانیکه که می شود صدای قلب و تنفس بیمار را دید
  • مانند شیر زندگیتان را اداره کنید
  • امید برای بچه دار شدن با طب سوزنی
  • محبوبترین ها

  • در طول بارداری مکمل های ویتامین را به برنامه غذایی اضافه کنید
  • با بحث افزایش وزن در بارداری آشنا شوید
  • یائسگی زودرس با سبک زندگی اشتباه
  • خانم های باردار سن بالا و این عارضه
  • نجات زندگی کودک با شیر مادر
  • فعالیت در دوران حاملگی
  • ریسک بالای این ناهنجاری در برخی زنان باردار
  • عادت ماهیانه در مرحله شیردهی
  • پیامدهای منفی سوء تغذیه مادر بر جنین
  • مشکلات جای بخیه پس از سزارین
  • مادران در زمان شیر دادن بدانند!
  • نازایی با ازدواج در سنین بالا
  • روشهای تعیین جنسیت بچه و جنین قبل از بارداری
  • ناسالم ترین غذاها برای یک زن باردار
  • بررسی های لازم بدن قبل از حامله شدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است