binaei 5 ماده غذایی که سلامت چشمان شما را تضمین می کنند

افراد زیادی با افزایش یافتن سن از بروز بیماری های چشمی نگران می شوند و تلاش میکنند جلوی آن را بگیرند.استفاده از مواد غذایی که دارای ویتامین c می باشند خطر ابتلا به بیماری آب مروارید را کاهش می دهد و از چشم بزرگسالان در برابر سندرم خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا (کوری به علت تخریب لکه ی زرد چشم ) محافظت می کند.در این مطلب قصد داریم به شما 5 ماده خوراکی معرفی کنیم که در تقویت بینایی بسیار موثر هستند و حاوی ویتامین c می باشند.

ماهی

 

ماهی هایی از قبیل سالمون و ماهی تن حاوی مقدار بالای اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مطالعات بالینی نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد طبیعی نوزاد ضروری هستند. ” به نظر میرسد فرمول مکمل های امگا 3 در تحریک تکامل بینایی نوزادان موثرند.  ضمن این که مطالعات روی اسیدهای چرب امگا 3 امکان محافظت از چشم بزرگسالان در برابر سندرم خشکی چشم و دژنراسیون ماکولا (کوری به علت تخریب لکه ی زرد چشم ) را نشان میدهند.

 

مرکبات

 

انواع مرکبات از قبیل توت ها و لیمو ها سرشار از ویتامین C  هستند. زمان زیادی است که تاثیر مثبت ویتامین C  بر روی سلامت رگهای خونی موجود در چشم به اثبات رسیده است . مصرف ویتامین C  خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش میدهد. در یک مطالعه، زنانی که به مدت 10 سال یا بیشتر ویتامین C مصرف کرده بودند میزان ابتلا به آب مروارید در آن ها به میزان 64 درصد کاهش نشان داده است.

 

سبزیجات

 

سبزی های برگ دار از قبیل کلم و اسفناج حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زیگزانتین هستند که به عنوان مواد مغذی موثر در سلامت چشم شناخته میشوند. ضمن این که این سبزیجات میتوانند از چشم در مقابل اشعه ماورای بنفش و بیماریهای مربوط به بالا رفتن سن محافظت نمایند.

 

تخم مرغ

 

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان لوتئین و ویتامین A است. ثابت شده است که زرده تخم مرغ سرعت روند ابتلا به دژانسیون ماکولا که به سن وابسته است را کاهش میدهد. به گزارش اخبار طبیعی “ بدن لوتئین موجود در تخم مرغ را خیلی راحت تر از لوتئین موجود در میوه ها و سبزیجات جذب میکند ” بنابراین میتوان گفت که تخم مرغ به عنوان یکی از غذاهای مفید در سلامت چشم شناخته میشود.

 

بلوبری Blueberry  (زغال اخته آبی)

 

بلوبری دارای خواص ضدالتهابی موثر و شناخته شده در سلامت چشم است. به سادگی با اضافه کردن بلوبری به اسموتی، ماست یا به عنوان دسر میتوانید آن را مصرف نمایید و از مزایای باورنکردنی آن بهره مند شوید.

 

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ

ارسال شده در 19 دی 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ناراحتی های مختلف هنگام بیدارشدن از خواب
  • درباره مکمل‌های تقلبی این پرونده را بخوانید
  • با سیب زمینی و پنیر و تخم مرغ غذای متفاوت درست کنید
  • همه چیز درباره فشارخون!
  • کرستور (Crestor) خطر بيماري قلبي را 44 درصد کاهش مي دهد
  • اشتیاق به دروغ
  • رنگ ها چه تاثیری بر زندگی افراد می گذارند
  • بدن انسان و دانستنی ها مهم در زمینه آن
  • آسیب های عدم اعتماد زوجین به یکدیگر
  • در آينده بيماران آسيب ديده نخاعي با يك قرص درمان می شوند
  • به کار افتادن مغز با این خوردنی ها
  • سی تی آنژیوگرافی چه عارضه هایی دارد؟
  • برای سفت کردن شکم این 4 مرحله را فراموش نکنید
  • اگر هدفتان مدیریت است بخوانید
  • افزایش بی رویه طلاق در جامعه
  • محبوبترین ها

  • افزایش دریافتی از کارفرما با این ترفندها
  • بی حوصله ها با بادام زمینی آشتی کنند
  • سلفی هایتان را حرفه ای بگیرید
  • چالش های شما بعد از رسیدن به وزن دلخواه
  • پیشگیری از چاق شدن با خواب مناسب
  • قد بلند تر و هوشمندتر شدن در آینده نزدیک
  • دو عامل مهم در ایجاد سرطان دستگاه گوارش
  • حیوانات خانگی و خطرات نگهداری از آنان
  • رسیدن به موفقیت با این ایده ها
  • میزان نرمال کاهش وزن در یک دوره زمانی چقدر است؟
  • محصولات چربی سوز و تاثیرات مختلف آن ها
  • لطفا آب برنج را دور نریزید
  • بیدار شدن آسان تر با این راهکارها
  • احساس بهتر با آروماتراپی
  • نکته مهم درباره ظروف یکبار مصرف
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است