کارشناس ارشد تغذیه در دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: شیرینی ها، شامل کیک، بیسکوییت، کراکر و کلوچه که به عنوان انتخاب های غذایی سالم تری نسبت به سایر تنقلات مانند چیپس و پفک در نظر گرفته می شوند، علاوه بر مقدار بالای شکر، دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب ترانس هستند و می تواند زمینه ساز چاقی، اضافه وزن و به ویژه تجمع چربی در ناحیه شکم شود.
“فاطمه صادقی” ادامه داد: مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر مانند نوشابه، شربت، آبمیوه و چای شیرین که از نوشیدنی های محبوب ایرانیان است با افزایش چربی شکمی مرتبط است، رژیم غذایی کم پروتئین و کم فیبر هم سبب افزایش تجمع چربی شکمی می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر موارد مرتبط با تغذیه، سایر عوامل محیطی شامل کم تحرکی، استرس، یائسگی و خواب ناکافی نیز در افزایش تجمع چربی در ناحیه میانی بدن موثر هستند.
کارشناس ارشد تغذیه در دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیرازبرای کاهش چربی شکمی بهعنوان یک راهکار سلامتی، توصیه کرد: مصرف شیرینی ها و  نوشیدنی های دارای شکر را کاهش دهیم و از یک رژیم غذایی متعادل با میزان مناسب پروتئین و فیبر پیروی کنیم، همچنین افزایش فعالیت فیزیکی برای اصلاح الگوی توزیع چربی در بدن و کاهش استرس، توصیه می شود.
فارس