دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی

برخی خوراکی ها می توانند در عین سالم بودن باعث سیری ما شوند این خوردنی ها ارزش تغذیه ای زیادی دارند و می توانند باعث تقویت قوای جسمی ما شوند سیب زمینی کباب شده،سوپ لوبیا،تخم مرغ،ماست چکیده و سیب درختی از این خوردنی های سالم به شمار می روند می توانید در ادامه مطلب با خواص هریک آشنا شوید .

اگر قرار باشد ویژگی های یک غذای عالی را برشمرید حتما خواهید گفت: سالم، خوشمزه، مقوی و سیر کننده باشد. به گفته متخصصان تغذیه، غذا می تواند هم مقوی، هم سالم و هم سیر کننده باشد. در این مطلب به برخی از این نوع غذاها اشاره می کنیم. این غذاها برای افرادی که رژیم غذایی دارند مفید است.

سیب زمینی کباب شده:

  • اگر چه سیب زمینی دارای نشاسته است اما مهارکننده گرسنگی است طی بررسی که روی ۳۸ نوع غذا از نظر ایجاد سیری انجام شده است از جمله برنج قهوه ای و نان سبوس دار، داوطلبان سیب زمینی را در بالاترین رده قرار دادند زیرا احساس سیری بیشتری به فرد می دهد و تا ۲ ساعت هم او را سیر نگه می دارد. اگر چه به علت بالا بودن کربوهیدرات، مردم از مصرف سیب زمینی خودداری می کنند اما نباید اهمیت مصرف سیب زمینی کباب شده یا آب پز شده را که سرشار از ویتامین، فیبر و موادمغذی است فراموش کرد. با مصرف آن، به بدن انرژی می رسد و سیری طولانی تری ایجاد می شود. برای به دست آوردن فیبر بیشتر و در نتیجه آن احساس سیری بیشتر، بهتر است که سیب زمینی را با پوست مصرف کنید.

سوپ لوبیا:

  • سوپ حاوی میزان بالایی از آب است و این یعنی که با کمترین کالری شکم سیر می شود. سوپ سرشار از فیبر و نشاسته است. این نوع کربوهیدرات مفید است و قند را در جریان خون به کندی رها می کند تا احساس سیری ماندگارتر باشد. اگر طرفدار سوپ یا خوراک لوبیا نیستید مقداری از آن را به سالاد خود اضافه کنید.

تخم مرغ:

  • نتیجه بررسی محققان نشان داد، افرادی که برای صبحانه تخم مرغ مصرف می کنند در طول روز ۳۳۰ کالری کمتر مصرف می کنند. تخم مرغ حاوی هر ۹ اسید آمینه لازم است که بدن قادر به تولید آن نیست. این اسید آمینه ها، هورمون ها را در معده رها می کند که اشتها را کاهش می دهد. هرگز، زرده تخم مرغ را دور نیندازید زیرا نیمی از پروتئین های تخم مرغ در آن است.

ماست چکیده:

  • محققان دانشگاه هاروارد آمریکا، به مدت ۲۰ سال عادت غذایی ۱۲۰ هزار نفر را بررسی کردند و دریافتند که یکی از بهترین غذاها برای لاغر شدن، ماست چکیده است. در این مدت افرادی که ماست بیشتری مصرف می کردند، کاهش وزن بیشتری داشتند. مصرف پروتئین ها و لبنیات سیری را افزایش می دهد، میزان مصرف غذا را پایین می آورد و جریان خون را ثابت نگه می دارد. ماست چکیده که فاقد آب است نسبت به ماست معمولی پروتئین بیشتری دارد.

 

سیب درختی:

  • سیب یکی از میوه هایی است که حاوی پکتین است وبه طور طبیعی روند هضم را کند می کند و باعث احساس سیری می شود. در واقع افرادی که سیب می خورند احساس سیری بیشتری می کنند و کمتر غذا می خورند. انتقال پیام سیری به مغز زمان بر است. از این رو می توان میوه های سیرکننده که باعث کاهش وزن نیز می شود بیشتر مصرف کرد.

ذرت بو داده:

  • هر ۳ پیمانه ذرت بو داده حاوی ۹۰ کالری است در حالی که یک چهارم پیمانه چیپس حاوی همان مقدار کالری است.

انجیر:

  • این میوه شیرین سرشار از فیبر است که روند رها شدن قند در خون را کند می کند.

جو دوسر:

  • جو دوسر که سرشار از فیبر است می تواند مانند اسفنج مایعات را به خود جذب کند. هنگامی که آن را با آب یا شیر کم چرب، آماده کنید، جودوسر غلیظ تر می شود و دیرتر از سیستم گوارشی عبور می کند این یعنی برای مدت طولانی تر احساس سیری می کنید.


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز هشتم 

5 1000
ارسال شده در 21 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • یک نوشیدنی برای شستن استرس شما!
  • پیشگیری از ایجاد آب مروارید در چشم با این روش ها
  • رهایی از انواع درد با بهترین روشهای درمانی طبیعی
  • به دنیا آمدن نوزاد و این آمادگی ها
  • ترفندهای ساده و کم خرج برای افزایش شادی
  • افزایش ریسک بیماریهای قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت با رژیم غذایی پر نمک
  • ۵ کاربرد پودر صندل در درمان زیبایی
  • چگونه ناصافی های پوست بعد از برنز کردن را ترمیم کنیم
  • محبوبترین ها

  • تاثیر خوردن شیرینی جات بر ایجاد جوش و آکنه
  • 9 روش برای به تعویق انداختن چروک دور چشم
  • همه چیز درباره مکمل های زیبایی
  • مفید بودن آلفالیپوئیک اسید برای بیماران دیابتی
  • دانسته هایی درباره مراقبت از پوست اسکی بازان
  • مردان کوتاه قد زودتر طاس می شوند
  • جراحی پیشانی و راز و رمز آن
  • پنج خطا در حین استفاده از شامپو
  • رپورتاژ

  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • دکتر فرهت مجید فر جراح اندودونتیک دندان ها
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x