کم کردن وزن در یک روز کم کردن وزن به سرعت کم کردن وزن با خوردن آب

آیا شما هم علاقه مند به کاهش وزن در بازه زمانی کوتاه هستید؟ممکن است فکر کنید کم کردن وزن در یک روز موضوعی غیر ممکن و محال است.اما این پدیده جنبه تبلیغاتی ندارد.نکته مهم این است که ببینیم در یک روز چه میزان می توان وزن کم کرد.اگر تمایل دارید در مدت یک روز وزن خود را کم کنید باید سعی کنید آن روز حدود ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. بهترین موقع برای نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا، اول صبح، آخر شب و میان وعده‌های غذایی است.
متخصصان تغذیه، کاهش وزن اصولی را برای افرادی که اضافه وزن دارند، روزی ۲۰۰ گرم و  برای کسانی که مبتلا به چاقی مفرط هستند، ۴۰۰ گرم و کمی بیشتر می‌دانند. پس ما هم به شما اطمینان می‌دهیم که با رعایت نکات زیر می‌توانید این میزان از کاهش وزن خود را در یک روز شاهد باشید.
آب
در این یک روز که قصد دارید وزنتان را کاهش دهید، باید سعی کنید در حدود ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. بهترین موقع برای نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا، اول صبح، آخر شب و میان وعده‌های غذایی است.
چای و نوشیدنی‌های بدون شکر را هم می‌توانید جز این ۲ لیتر محسوب کنید.
فعالیت بدنی
در این روز سعی کنید از روزهای قبل کمی بیشتر فعالیت بدنی داشته باشید. بعد از نهار و شام، به یک پیاده‌روی کوتاه بیست دقیقه‌ای بروید.
به کارهای منزل بپردازید یا اگر سر کار هستید، بخشی از مسیر رفت و آمدتتان را پیاده‌روی کنید.
نمک و شکر
این دو ماده را به کلی از زندگیتان بیرون کنید، لااقل برای یک روز!! همین طور تمام مواد غذایی که از این دو ماده در آن‌ها استفاده شده است، مانند شیرینی، نوشابه، کیک، شکلات، فست فود، کالباس و سوسیس. همچنین تمام چیزهایی که می‌خورید را از این نظر بررسی کنید.
نان و برنج
در این روز سعی کنید از نان و برنج کمتری استفاده کنید. خودتان را با مصرف غلات و نان سبوس‌دار سیر کنید. همچنین در وعده‌های غذایی نهار و شام، از گوشت بدون چربی استفاده کنید.
سالاد
پیش از غذا حتما سالاد بخورید. سالاد باعث پر شدن حجم قابل توجهی از معده و در نتیجه سیر شدن می‌گردد، البته سالاد بدون سس!!
کاهو، کلم، بروکلی، گوجه فرنگی، هویج و آب لیمو را برای داشتن یک سالاد خوشمزه و کم کالری امتحان کنید.
صبحانه
یک صبحانه سرشار از فیبر بخورید. تا یک ساعت و نیم بعد از بیدار شدن از خواب باید حتما صبحانه را میل کرده باشید. برنامه بریزید در حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ کالری انرژی دریافت کنید.
برای یک صبحانه مقوی و مناسب میوه، بلغور جو دو سر، ماست کم چرب، املت سبزیجات و یک برش نان سبوس‌دار را امتحان کنید. این مواد تا نهار شما را سیر نگه می‌دارند.
ریزه‌ خواری
در این روز خاص که قصد دارید شاهد کاهش وزن خود باشید، از هر گونه ریزه خواری خودداری کنید. غیر از صبحانه، نهار، شام مختصر و دو میان وعده در صبح و عصر هیچ چیز دیگری نخورید. الیته این به این معنا نیست که هر چه که هوس کردید را در وقت میان وعده بخورید. میان وعده فقط یک واحد میوه یا یک عدد سفیده تخم مرغ است همین.
دمنوش و اسموتی
چای سبز، چای دارچین، چای لیمو و اسموتی‌های لاغری زیادی هستند که به شما در کاهش وزن کمک خواهند کرد. اگر می‌توانید حتما در طی روز از آن‌ها استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها تقریبا بدون کالری هستند و با موادی که دارند، سبب ایجاد احساس سیری و همچنین بالا رفتن میزان کالری سوزی و متابولیسم در بدن شما خواهند شد.
منبع: برترین ها

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 21 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • نکاتی مهم و ضروری در رابطه با تبخال آلت تناسلی
  • گوشزد کردن نکات جنسی به اطفال
  • اگر میخواهید سرحال باشید این مواد غذایی را مصرف نکنید
  • تاثیرات مثبت گرما بر ورزشکاران
  • اهمیت مصرف ماهی برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئید
  • هر آنچه لازم است درباره سرمها بدانید
  • ماساژ دادن برای نوزادان چه فوایدی دارد؟
  • در بیماری آلزایمر چرا تشنج بوجود می آید
  • محبوبترین ها

  • پیشنهادات پزشکی برای مشکلات مربوط به تیروئید
  • چگونه با بیماری آلرژی مقابله کنید؟
  • برداشتن عضوی از درون بدن
  • سردردهای سینوسی و علائم آن
  • نیاز به پیوند کلیه با این عوامل
  • چه چیزی باعث عفونت مثانه میشود؟
  • عوارض داروهای مخصوص سوزش سر دل
  • سندرم خونی نادر در بدن این افراد
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است