مشاوره زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر

نگه داشتن حافظه سن عملکرد ذهن خواب ظهرگاهی حافظه و مهارت‌های فکری افراد مسن‌تر

خواب ظهرگاهی یک خواب شیرین و دلچسب است که اکثر مردم به آن علاقه دارند و سعی می کنند این خواب را تجربه نمایند،محققان با یک مطالعه جدید دریافتند که این خواب باعث بهبود عملکرد مغز و هم چنین تقویت حافظه نیز می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، با بالا رفتن سن عملکرد ذهن ما کاهش یافته و می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند به یاد نیاوردن نام‌ها، فراموش کردن جای وسایلی مانند دسته کلید و یا اختلال در یادگیری اطلاعات جدید شود.

برای برخی از افراد مسن‌تر، کاهش در عملکرد شناختی می‌تواند شدیدتر باشد و به طور بالقوه منجر به بیماری‌هایی مانند آلزایمر یا دیگر اشکال زوال عقل شود.

مطالعات پیشین نشان داده‌اند که فعال بودن، از نظر ذهنی و جسمی می‌تواند به نگه داشتن حافظه در وضعیت خیلی خوب در دوره میانسالی کمک کند.

این مطالعات همچنین نشان داده است که چرت زدن می‌تواند عملکرد شناختی افراد مسن را بهبود بخشد، در حالی که پژوهش‌های جدید نشان داده‌اند که چرت زدن در طول روز همچنین می‌تواند باعث بهبود حواس پنجگانه شود.

به گزارش بنیاد ملی خواب، چرت زدن در هنگام  بعد از ظهر به مدت 20 تا 30 دقیقه بدون تداخل با خواب شبانه می‌تواند به افزایش هوشیاری و عملکرد ذهنی کمک کند.

با این حال یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که چرت بعد از ظهر در حدود یک ساعت برای بهبود عملکرد شناختی سالمندان ایده‌آل است.

محققان این پژوهش  با تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از  2974 بزرگسال چینی 65 ساله و بالاتر که بخشی از پژوهش طولی بازنشستگی و بهداشت چین بودند، این پژوهش را آغاز کردند.

تمام شرکت‌کنندگان تحت یک سری از آزمایشات مرتبط با توجه، حافظه اپیزودیک و توانایی‌هایی از جمله تست ریاضی و رسم شکل قرار گرفتند.

همچنین از این افراد پرسیده شد که در طول ماه گذشته روزانه چه مدت بعد از ناهار استراحت کردند.

آنها بر اساس پاسخ‌هایشان به چهار گروه دسته‌بندی شدند. این دسته بندی‌ها شامل کسانی بودند که بعد از ناهار اصلا نمی‌خوابیدند، کسانی که کمتر از 30 دقیقه می‌خوابیدند، کسانی که بین 30 تا 90 دقیقه می‌خوابیدند و افرادی که بیش از 90 دقیقه بعد از ناهار می‌خوابیدند.

این تیم گزارش می‌دهند که در حدود 57.7 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که پس از ناهار به طور متوسط در حدود یک ساعت می‌خوابند.

محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که به طور متوسط بین 30 تا 90 دقیقه بعد از ناهار چرت می‌زنند، آزمون‌های شناختی را به نحو بهتری پاسخ دادند.

آنها در نهایت دریافتند که چرت زدن بعد از ناهار آن هم به مدت یک ساعت مزایای بسیار زیادی برای سلامت فکری و ذهنی میانسالان دارد.

با این حال، آنها بر این باورند که نتایج به دست آمده از این پژوهش جدید نیازمند انجام تحقیقات و بررسی‌های بیشتر است.

این پژوهش در مرکز خواب و نوروبیولوژی در دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور انجام شده است.

این محققان یافته‌های خود را در Journal of the American Geriatrics Society به چاپ رساندند.

منبع/ایسنا

5 1000
ارسال شده در 21 دی 1395 توسط با موضوع اخبار پزشکی
ویزیت یاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x