مشکلات قلبی فعالیت استقامتی ضربان نامنظم دویدن و سلامت دویدن تپش قلب

بهتر است از قلبتان بیشتر مراقبت کنید با مشاهده هر نوع هشدار در بدنتان به درمان مشکلات قلبی خود بپردازید گردش خون ضعیف ،کبودی در بدن یا تنگی نفس یا افت ضربان قلب میتواند هشداری برای بروز مشکلات و عارضه های قلبی باشد پس آن ها را جدی بگیرید .

قلب مهمترین عضو در بدن است و آسیب دیدن این عضو باعث مرگ می شود که با راهکارهایی می توان گردش خون در بدن را تقویت کرد.
همزمان با افزایش سن عضلات قلب ضعیف می شود که باعث مشکل در گردش خون است، برهم خوردن توازن حرکت خون در اندام های بدن و مشکل در اکسیژن رسانی به بافت های بدن باعث می شود تا فعالیت اندام دچار مشکل شود و مشکلاتی مانند لخته خون یا سکته قلبی و مغزی ایجاد کند، برای جلوگیری از بروز این مشکل کارشناسان توصیه می کنند افراد به صورت روزانه ورزش را در زندگی خود بگنجانند.
مشاهده کبودی یا ورم بر روی بدن، نشان دهنده اشکال در گردش خون در آن نقطه از بدن است که برای رفع این مشکل می توان محل ورم را با روغن رزماری یا روغن زیتون ماساژ داد تا گردش خون بهتر انجام شود، انجام ورزش های کششی به ویژه ورزش شنا نیز می تواند باعث بهبود و رفع گرفتگی عروق خونی شود.
اگر بر روی پای خود نشانه هایی از گردش خون ضعیف را مشاهده می کنید یا تارهای موی بدن در آن ناحیه ریخته است، همگی زنگ خطری ترسناک است که باید در اولین زمان کفش خود را تعویض کنید. براساس تحقیقات کفشی که پای فرد را می زند یا پاشنه دار می توانند باعث مشکل در رسیدن اکسیژن و خون به پاها و بروز لخته خونی و عفونت شوند.
کارشناسان به این دسته از افراد پوشیدن کفش های طبی، آزاد و نرم را توصیه می کنند تا فشار کمتری به پاها وارد شود، همچنین ماساژ کف پا هم در آرام سازی اعصاب کف پا و خونرسانی بهتر به بافت بدن بسیار موثر است.
گردش خون ضعیف می تواند فشار شدیدی به اعصاب قلب وارد کند و با ایجاد فشار مضاعف بر قلب باعث ایجاد انواع بیماری های مرگبار شود، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد به انجام کارهایی مانند مدیتیشن، رفتن به کلاس یوگا، گوش دادن به موسیقی های آرامبخش، کشیدن نقاشی و انجام تکنیک های تنفس عمیق بپردازند تا قلب آنها آرام و از افزایش ضربان قلب کاسته شود.
رژیم غذایی سالم نیز یکی دیگر از موارد بسیار مفید برای حفظ سلامت قلب و بهبود گردش خون است، کارشناسان توصیه می کنند افراد از غذاهای کم چرب استفاده کنند و در عوض خوراکی های حاوی مواد مغذی برای قلب از جمله میوه و سبزیجات، لبنیات، دانه های آجیل و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون مصرف کنند.
برای جلوگیری از بروز مشکلات قلبی تحرک و انجام فعالیت های بدنی، پرهیز از استعمال دخانیات و نیز خودداری از مصرف بیش از حد کافئین می تواند بسیار مفید باشد.
منبع: naturallivingideas

5 1000
ارسال شده در 22 دی 1395 توسط با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • کاهش حس بویایی با این عوامل
  • چرا مردان از ازدواج می ترسند
  • روش‌هایی دقیق برای بررسی رگ‌‌های اصلي قلب
  • انواع روش های انجام بلیچینگ
  • همه چیز راجع به بهداشت روان
  • آموزش تصویری درست کردن شیرینی های خوشگل عروسکی
  • لزوم الگوبرداری از نکات مثبت زندگی زوجین خوشبخت
  • اصول ارتباط با مادر همسر
  • محبوبترین ها

  • به یکدیگر برچسب افسردگی نزنیم
  • چند تجربه مهم از 60 ساله ها که شاید آنها را پیدا نکنیم
  • کودکانی موفق تربیت کنید
  • رسیدن به برتری با این ویژگی ها
  • مدت زمان بهبودی بیماری افسردگی
  • تمرین حس شادی در زندگی
  • فرزندان سبب موفقیت والدین در زندگی می شود
  • شیوع بی رویه احساس تنهایی در میان نوجوانان و جوانان
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما