دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا

 روش های آرام کردن درد درمان درد های مزمن آرام کردن دردهای مزمن

اگر شما هم دچار دردهای مزمن می شوید و درد امانتان را می برد و شما را آزار می دهد در این مطلب با ما همراه باشید.چرا که قصد داریم با بیان توصیه های دکتر فرشاد نجفی‌پور- روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه به شما کمک کنیم درد خود را آرام سازید.شما می توانید با استفاده از روش تجسم به‌خصوص تجسم هدایت شده، توجه‌تان را از روی درد منحرف کنید.

• با آرام‌سازی درد را آرام کنید. هر وقت درد داشتید به جای سفت کردن عضلات آنها را شل کنید.• ذهنتان را بازسازی کنید تا افکار منفی و فاجعه مانند دور شوند. جملاتی مانند «این درست نمیشه، به هیچ چی جواب نمی‌ده» را با «درد گرفته، قبلا هم درد گرفته و تموم شده، این درد ابدی که نیست»، عوض کنید.• فراموش نکنید ترس از درد باعث می‌شود ورزش نکنید، ورزش که نکنید درد بیشتر می‌شود. پس حتی با درد هم تا حدی که درد بیشتر نشده، ورزش کنید.

• باید اطرافیان یاد بگیرند به رفتارهای منفی ما (ناله، لنگیدن، کارنکردن و… ) در مقابل درد، کمتر توجه نشان بدهند تا عادت نشود. در عوض به مقابله ما با درد واکنش مثبت نشان بدهند.

• درد یک ضرورت است. ما را از خطر آگاه می‌کند. یادمان می‌دهد بعدا از خطر دور بمانیم و یادمان می‌اندازد که برای درمان فکری بکنیم. می‌شود واکنش عادی به درد را تغییر داد و کمتر زجر کشید.

• باید ابتدا خودتان را آرام کنید (آرام‌سازی). بعد چشم‌ها را ببندید و تمام احساس‌های موجودتان را بپذیرید. در مورد احساساتتان قضاوت نکنید و عمیق تنفس کنید. حواستان تمام و کمال فقط به تنفستان باشد.

• ما ذاتا عادت داریم در برابر درد مقاومت کنیم اما مقاومت فقط زجر را بیشتر می‌کند. با این شیوه مقاومت را بشکنید. اگر هر روز این کار را بکنید مغز به آرامش عادت می‌کند و درد کمتر و کمتر و حتی فراموش می‌شود.

• پس:
✓ در مکانی این کار را انجام بدهید که خیلی راحت هستید و کم‌ترین حواس‌پرتی را دارد.
✓ چهار زانو بنشینید و پشتتان صاف باشد.
✓ عمیق تنفس کنید و فقط و فقط شش‌دانگ حواستان به تنفستان باشد.
✓ هر بار حواستان پرت شد، دوباره تمرکزتان را به روی تنفس‌ جمع کنید.

منبع سلامانه

5 1000
ارسال شده در 25 دی 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x