ورزش دوای بسیاری از دردهاست و انسانی که همواره ورزش میکند در دوران سالمندی با مشکلات بسیار کمی روبرو میشود که آن ها هم قابل حل میباشند.متخصصان همیشه توصیه کرده اند که ورزش کردن برای بدن بسیار مفید میباشد،حتی به میزان کم.جدیدترین یافته ها این را نشان میدهند که حتی میزان کم ورزش هم سبب بهبود سلامت میشود و شادی آور است.

با توجه به تحقیقات، برای بهبود حال خود، نیاز نیست که یک ورزشکار حرفه ای باشید.

تیم تحقیقاتی از دانشگاه کمبریج، گزارش های بیش از ۱۰ هزار نفر را در مطالعه مبتنی بر بزرگترین گوشی های هوشمند، مورد بررسی قرار دادند. داده های نرم افزار آندروید نشان داد که سطح متوسطی از فعالیت بدنی که از لحاظ فنی به عنوان “ورزش” طبقه بندی نمی شود، نیز می تواند سلامت روحی روانی یک شخص را افزایش دهد.

شرکت کنندگان دو بار در روز، به یک سوال کوتاه در مورد وضعیت عاطفی خود پاسخ می دادند. همچنین اطلاعات آنها در مورد فعالیت بدنی شان، از روی شتاب سنج گوشی های هوشمند جمع آوری شد.

محقق ارشد این مطالعه، دکتر جیسون رنتفرو در این باره می گوید: «اطلاعات ما نشان می دهد که مردم شاد به طور کلی فعال تر هستند. با این حال، تجزیه و تحلیل ما نشان داد که میزان فعالیت بدنی صرف نظر از شادی پایه افراد، منجر به افزایش حس و حال مثبت می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «مطالعات بسیاری در مورد اثرات روانی مثبت ورزش وجود دارد، اما آنچه که ما برداشت کردیم این است که برای شادتر بودن، لازم نیست که بیرون رفته و مانند یک مسابقه ماراتن بدوید. حتی کمی فعالیت فیزیکی هم در ایجاد حس شادی مثمرثمر خواهد بود.»

منبع : سلامت نیوز

ارسال شده در 22 دی 1395 توسط سلمان آرین با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • از شر عینک مطالعه با این کار رها می شوید
  • چطوری با تردمیل ورزش کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم
  • موبایل تهدیدی بر سلامت روان شما
  • تفکر چاقی زیاد و اضافه وزن
  • عوامل ایجاد آزار جنسی در اطفال
  • با انواع مشکلات لوزه و نحوه درمان آنها آشنا شوید
  • مراقبت از ایمنی بدن با این توصیه ها
  • آسیب های مهلک ناشی از مصرف خودسرانه دارو
  • تخم شربتی و یک دنیا خاصیت
  • با این کارها بدنتان را نسبت به انواع سرطان ها بیمه کنید
  • رسیدگی مردان به موهایشان
  • آیا خوردن پای مرغ منفعت دارد؟
  • بهترین پیشنهادها برای والدین امروزی
  • انواع بیماری های پوستی در کودکان
  • توصیه های کلی در مصرف مایعات
  • محبوبترین ها

  • چگونه حساسیت بدن به گلوتن موجود در نان را تشخیص دهیم
  • قبل از وزش چه چیزی بخوریم ؟ بعد از ورزش چه چیزی ؟
  • تمرین تناسب اندام در خانه
  • اصلی ترین اثرات سودمند عصاره هسته انگور
  • خوش اشتهاشدن کودک با آبمیوه
  • نقش ویتامین D در تناسب اندام شما
  • چگونه عمرم را زیاد کنم؟
  • کدام ساندویچها برای سلامتی زیان ندارد
  • روش هایی معجزه آسا جهت رفع سوزش دهان با فلفل
  • هر روز چه اندازه پیاز بخوریم؟
  • آنسفالو پاتی و نکات تغذیه ای مربوط به آن
  • اضطراب خود را با ترشی مهار کنید
  • روز ششم رژیم افزایش وزن
  • این نوع گوشت و مراقبت های آن
  • مصرف شیر؛ چه زمانی،چه مقدار و چگونه ؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است