ماساژدرمانی کمردردهای شدید شکل‌گیری کمردرد تسکین کمردرد مزمن

چگونه می توانیم از بروز انواع کمردردها در بدنمان پیشگیری کنیم راهکارهای موثر درمانی برای برطرف کردن این عارضه به چه صورت می باشد تسکین کمردرد مزمن با چه توصیه هایی امکانپذیر است ورزش و ماساژدرمانی و کاهش وزن از رایج ترین توصیه های فیزیوتراپیست ها به کمردرد می باشند .

  طبق گزارش منتشرشده در Annals of the Rheumatic Diseases در سال ۲۰۱۴ میلادی، کمردرد بیشتر از هر بیماری و مشکل دیگری باعث ناتوانی افراد در سرتاسر جهان می‌شود. با توجه به این‌که کمردرد در میان سالمندان شایع‌تر است و جمعیت جهان هم رو به پیری می‌رود، این مشکل در دهه‌های بعدی بدتر هم خواهد شد. در ادامه با بهترین راه‌ها برای تسکین کمردرد آشنا می‌شویم. حفظ وزن در محدود سالم داشتن اضافه‌وزن، خطر شکل‌گیری کمردرد را افزایش می‌دهد. دلیلش این است که وزن اضافی می‌تواند به مفاصل و عضله‌های کمر فشار بیاورد و درنهایت به ایجاد درد منجر شود.
ورزش کردن به‌طور منظم، یعنی حداقل ۵ روز در هفته و هر بار به‌مدت ۳۰ دقیقه، برای جلوگیری از افزایش وزن ضرروی است. علاوه بر این، اگر می‌خواهید که وزن اضافی خودتان را کاهش بدهید و شرایط وزنی خودتان را به محدوده سالم برسانید، رژیم غذایی شما باید حاوی چربی و کالری کمی باشد. اگر کاهش وزن واقعا برای شما سخت است، حتما به پزشک مراجعه کنید تا راهنمایی‌های مناسب را در اختیار شما بگذارد. تقویت آمادگی بدنی ورزش کردن، یکی از راه‌های مناسب برای تقویت استخوان‌ها و عضلات ناحیه کمر است و نقش موثری در تسکین کمردرد مزمن دارد. ورزش‌های قدرتی مانند وزنه‌برداری، نه‌تنها به ساخت تراکم استخوان‌ها کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند کمردرد را هم تسکین بدهند.
با این‌حال، ورزش‌های قدرتی برای کمردردهای شدید توصیه نمی‌شوند. اگر قصد دارید که وزنه‌برداری انجام بدهید، اصول و قواعد این کار را رعایت کنید. همیشه قبل از بلند کردن وزنه‌ها، خودتان را گرم کنید. علاوه بر این، به حالت بدن در حین بلند کردن وزنه دقت داشته باشید و در طول این کار به‌درستی تنفس کنید. اگر احساس درد کردید، سریعا باید این ورزش را متوقف کنید. انجام یوگا فعالیت دیگری که به شما کمک می‌کند، یوگا یا تمرینات کششی است. یکی از مطالعات Archives of Internal Medicine نشان می‌دهد که یوگا و تمرینات کششی، نیاز بیماران به مصرف دارو برای تسکین درد را کاهش می‌دهد. گزارش جامع دیگری که در Journal of Orthopedics and Rheumatology منتشر شده است، نشان می‌دهد که یوگا می‌تواند کمردرد مزمن و ناتوانی ناشی از آن را کاهش بدهد. فعالیت‌های ورزشی حتی می‌توانند عوارض روان‌شناختی ناشی از کمردرد مانند افسردگی را کمتر کنند. البته قبل از شروع هر ورزشی، باید با پزشک درباره این موضوع مشورت کنید. با این حرکت ورزشی، کمردرد خود را کم کنید استفاده درست از داروها پزشک شما می‌تواند مصرف انواع داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) که نیازی به تجویز نسخه‌ای ندارند را به شما توصیه کند. داروهایی مانند آسپیرین، ناپروکسن، ایبوپروفن یا استامینوفن، همگی در گروه همین داروها قرار می‌گیرند که برای تسکین کمردرد توصیه می‌شوند. با این‌حال، زیاده‌روی در مصرف این نوع از داروها یا استفاده درازمدت از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) می‌تواند با عوارض جانبی ناخوشایندی همراه شود، مانند نارسایی کلیه، زخم معده و خون‌ریزی معده. زیاده‌روی در مصرف استامینوفن هم می‌تواند فرد را با مشکلات مربوط به ناحیه کبد مواجه کند. بنابراین، اگر کمردرد شما با مصرف این نوع از داروها بهبود پیدا نکرد، حتما این موضوع را به پزشک اطلاع بدهید.
داروهای دیگری که پزشکان می‌توانند تجویز کنند، شامل داروهای مخدر می‌شوند، مانند کدئین یا هیدروکودون و شل‌کننده‌های عضلانی. البته این داروها را فقط می‌توان برای یک دوره زمانی کوتاه مصرف کرد و حتما هم باید تحت نظارت پزشک مصرف شوند. بنابراین، افرادی که برای تسکین کمردرد، به استفاده سرخودانه از داروهای تجویزی روی می‌آورند، باید بدانند که به سلامتی خودشان آسیب می‌رسانند. ماساژدرمانی ماساژدرمانی، یکی از راه‌هایی است که می‌تواند دردهای موضعی را تسکین بدهد. یکی از مطالعات منتشرشده در Annals of Internal Medicine نشان می‌دهد که ماساژدرمانی بعد از گذشت شش ماه، کمردرد مزمن را تسکین می‌دهد و عملکردهای فرد بیمار را بهبود می‌بخشد.
البته محققان در این زمینه با هم اختلاف نظر دارند، چون هنوز شک و تردیدهایی درباره اثرگذاری ماساژدرمانی وجود دارد. محققان در یکی از بررسی‌های جامع در سال ۲۰۱۵ میلادی، تمام مطالعات انجام‌شده در این زمینه را مورد ارزیابی قرار دادند و به نتایج مهمی رسیدند. یافته‌های آنان نشان دادند که این مطالعات از نظر جمعیتی واقعا کوچک هستند و حتی معایبی در طراحی آن‌ها وجود دارد. استفاده مناسب از درمان‌های خانگی اگر با کمردردهای شدید مواجه هستید، بهتر است که از درمان‌های خانگی مناسب برای تسکین درد استفاده کنید. وقتی که کمردرد شدیدا عود می‌کند، از کمپرس سرد یا گرم برای تسکین موقتی درد کمک بگیرید. گرمادرمانی، جریان خون را در ناحیه ملتهب‌شده تقویت می‌کند و از این طریق عضله‌های کمر را شل می‌کند. سرمادرمانی هم جریان خون را آرام می‌سازد و به همین خاطر، تورم را کاهش می‌دهد.

سلامتیسم

5 1000
ارسال شده در 23 دی 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • اشخاص کور قادرند به کمک این انگشتانه بخوانند
  • شايع ترين عوارض استفاده از ريمل و خط چشم تقلبی
  • معرفی یک سایت برای گردشگرها
  • تجربه زیباترین آرایش طبیعی صورت
  • تاثیر فوق العاده ورزشهای 100 ساعته
  • مانع ناخن جویدن فرزندانتان نشوید! عادت های بد که تاثیر مثبت دارند
  • تجربه لاغری به کمک راهنمایی های دکتر اوز
  • اهمیت معاینات دوره ای چشم پزشکی و زمان شروع آن ها
  • محبوبترین ها

  • برخی توصیه های مفید برای افزایش نیروی بینایی
  • راز و رمز پنهان در انواع رنگ چشم
  • مطالعه بهتر و آسیب کمتر به بینایی
  • تمریناتی برای تقویت چشم
  • اختلالات عروقی شبکیه
  • تاثیر استرس بر بینایی
  • استفاده زیاد از موبایل باعث بروز سرطان چشم میشود
  • آموزش اصولی ورزش از نوع چشمی
  • رپورتاژ

  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما