کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای

با چالش دادن در تغذیه و خورد و خوراکتان قادر خواهید بود عادت های مختلف غذایی تان را تغییر دهید چالش هایی که در ادامه این مطلب در اختیارتان قرار خواهیم داد برای ترک عادات منفی غذایی شما مفید و موثر هستند و انواع بیماری های خطرناک را از شما دور خواهند کرد.

در این مطلب من با تهیه چالش ۱۳ روزه سعی کرده ام بعضی از عادات و اصول غلط تغذیه ای را در شما حذف کنم، شما هر روز از این چالش سعی کنید یک عادت غلط خود را کنار بگذارید تا در پایان این ۱۳ روز، با یک برنامه صحیح تغذیه ای روزانه از شر بسیاری از بیماری ها در امان باشد.

Θ چالش روز اول:

پیشگیری از بیماری های قلبی و فشارخون با مصرف کمتر از ۵ گرم نمک (۱ قاشق مرباخوری) در روز چگونه؟

با جایگزینی سبزی های تازه یا خشک (آویشن، شوید، سیر)، آبلیموی ترش، آب نارنج و… به جای نمک

Θ چالش روز دوم:

آیا می دانید هر قوطی نوشابه معادل ۱۰ قاشق غذاخوری شکر است که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلو کالری انرژی دارد و مصرف روزانه آن منجر به ۷ کیلوگرم اضافه وزن در سال می شود.

Θ چالش روز سوم:

آیا میدانید کاهش مصرف قند و شکر در کاهش ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، سرطان ها و بیش فعالی کودکان نقش دارد؟

حذف قند و شکر هنگام صرف چای مهمترین گام برای کاهش قند و شکر دریافتی است.

چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای   چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای

Θ چالش روز چهارم:

برای پیشگیری از اضافه وزن، چاقی و بیماری های قلبی چربی مصرفی خود را کاهش دهید. چگونه؟

با پخت غذاها بصورت آبپز، بخارپز، تنوری و کبابی و کاهش مصرف غذاهای سرخ شده، آماده و فست فودها.

Θ چالش روز پنجم:

آیا میدانید روغن های غیراستاندارد و تایید نشده (روغن های سنتی) برای مصرف مناسب نیستند؟

برای پخت و پز از روغن زیتون و کانولای استاندارد و برای سرخ کردن از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید.

Θ چالش روز ششم:

به برچسب تغذیه ای محصولات غذایی از نظر میزان نمک (سدیم)، قند و چربی توجه و انواع کم نمک، کم شکر و کم چرب تر را انتخاب نمایید.

اقلام دارای برچسب های تغذیه ای سبز رنگ انتخاب های سالم تری هستند.

Θ چالش روز هفتم:

مصرف میوه ها و سبزیجات رنگی مختلف به علت محتوای بالای ویتامین ها و فیتوکمیکال ها عامل مهمی در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر ازجمله سرطان ها و بیماری قلبی عروقی می باشد.

چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای   چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای   چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای

Θ چالش روز هشتم:

مصرف میوه ها و سبزیجات کامل به جای آب میوه ها و سبزیجات علاوه بر ویتامین ها می تواند بخش زیادی از فیبر مورد نیاز روزانه را تامین نموده و سلامت دستگاه گوارش را تضمین می نماید.

مصرف روزانه حداقل ۵ واحد میوه و سبزی به علت کالری کم و قدرت سیرکنندگی بالا می تواند به کنترل اضافه وزن و چاقی کمک نماید.

Θ چالش روز نهم:

مصرف ۲ لیوان شیر یا ماست کم چرب پاستوریزه در روز برای رشد کودکان و نوجوانان و پیشگیری از ابتلای بزرگسالان و سالمندان به پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن ضروری است.

Θ چالش روز دهم:

آیا میدانید دریافت زیاد نمک و کافئین (شکلات، قهوه و نوشابه) باعث افزایش دفع ادراری کلسیم از بدن میشود و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد؟

Θ چالش روز یازدهم:

توجه داشته باشید که اضافه نمودن چای، پودر قهوه، نسکافه و کاکائو به شیر موجب کاهش جذب کلسیم شیر و کمبود کلسیم می شود.

Θ چالش روز دوازدهم:

از خرید هر نوع نمک تصفیه نشده با عنوان “نمک دریا” خودداری نمایید. نمک دریا فاقد ید بوده و به علت داشتن محتوای بالای فلزات سنگینی مانند سرب و جیوه سبب ایجاد مسمومیت می شود.

Θ چالش روز سیزدهم:

نگران سلامت خود هستید؟ نمک کمتر مصرف کنید. چگونه؟

با حذف و جایگزینی منابع پنهان نمک شامل تنقلات شور (چیپس، پفک، چوب شور و …)، غذاهای کنسرو شده و آماده با میوه و آجیل خام و غذاهای خانگی

چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای   چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای   چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای   چالش دادن در تغذیه چالش خوراکی چالش تغذیه ای


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 22 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آموزش تصویری بند آوردن خون دماغ
  • مصرف ترشی هنگام سرماخوردگی
  • با این روش بیماری ها را از روی چهره تشخیص دهید
  • چگونه بعد از فشار های کاری به مغز خود استراحت دهیم
  • عادتهای خوبی که به کاهش وزن کمک میکند
  • تومورهای مغزی و حقایقی که از آن بی خبرید
  • اگر کودک بد غذایی داشته باشیم چکار کنیم
  • شیر هم می تواند سلامتی تان را به خطر بیندازد
  • محبوبترین ها

  • اشتباهات رایج در رژیم غذایی قدیمی ها
  • وقتی مشکلات گوارشی به سراغتان می آیند
  • چگونه بیشتر از مقدار مصرف کالری بسوزانیم
  • هر آنچه که باید درباره فواید برگ بو بدانید
  • انتخاب ماهی و میگو برای دریافت ویتامین دی
  • اضطراب خود را با این خوراکی ها کاهش دهید
  • از عوارض کمبود امگا 3 و فواید آن چه می دانید؟!
  • بدتر شدن علائم سندروم روده تحریک پذیر با این خوراکی ها
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر حاجی زاده
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x