ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

با چالش دادن در تغذیه و خورد و خوراکتان قادر خواهید بود عادت های مختلف غذایی تان را تغییر دهید چالش هایی که در ادامه این مطلب در اختیارتان قرار خواهیم داد برای ترک عادات منفی غذایی شما مفید و موثر هستند و انواع بیماری های خطرناک را از شما دور خواهند کرد.

در این مطلب من با تهیه چالش ۱۳ روزه سعی کرده ام بعضی از عادات و اصول غلط تغذیه ای را در شما حذف کنم، شما هر روز از این چالش سعی کنید یک عادت غلط خود را کنار بگذارید تا در پایان این ۱۳ روز، با یک برنامه صحیح تغذیه ای روزانه از شر بسیاری از بیماری ها در امان باشد.

Θ چالش روز اول:

پیشگیری از بیماری های قلبی و فشارخون با مصرف کمتر از ۵ گرم نمک (۱ قاشق مرباخوری) در روز چگونه؟

با جایگزینی سبزی های تازه یا خشک (آویشن، شوید، سیر)، آبلیموی ترش، آب نارنج و… به جای نمک

Θ چالش روز دوم:

آیا می دانید هر قوطی نوشابه معادل ۱۰ قاشق غذاخوری شکر است که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلو کالری انرژی دارد و مصرف روزانه آن منجر به ۷ کیلوگرم اضافه وزن در سال می شود.

Θ چالش روز سوم:

آیا میدانید کاهش مصرف قند و شکر در کاهش ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، سرطان ها و بیش فعالی کودکان نقش دارد؟

حذف قند و شکر هنگام صرف چای مهمترین گام برای کاهش قند و شکر دریافتی است.

Θ چالش روز چهارم:

برای پیشگیری از اضافه وزن، چاقی و بیماری های قلبی چربی مصرفی خود را کاهش دهید. چگونه؟

با پخت غذاها بصورت آبپز، بخارپز، تنوری و کبابی و کاهش مصرف غذاهای سرخ شده، آماده و فست فودها.

Θ چالش روز پنجم:

آیا میدانید روغن های غیراستاندارد و تایید نشده (روغن های سنتی) برای مصرف مناسب نیستند؟

برای پخت و پز از روغن زیتون و کانولای استاندارد و برای سرخ کردن از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید.

Θ چالش روز ششم:

به برچسب تغذیه ای محصولات غذایی از نظر میزان نمک (سدیم)، قند و چربی توجه و انواع کم نمک، کم شکر و کم چرب تر را انتخاب نمایید.

اقلام دارای برچسب های تغذیه ای سبز رنگ انتخاب های سالم تری هستند.

Θ چالش روز هفتم:

مصرف میوه ها و سبزیجات رنگی مختلف به علت محتوای بالای ویتامین ها و فیتوکمیکال ها عامل مهمی در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر ازجمله سرطان ها و بیماری قلبی عروقی می باشد.

Θ چالش روز هشتم:

مصرف میوه ها و سبزیجات کامل به جای آب میوه ها و سبزیجات علاوه بر ویتامین ها می تواند بخش زیادی از فیبر مورد نیاز روزانه را تامین نموده و سلامت دستگاه گوارش را تضمین می نماید.

مصرف روزانه حداقل ۵ واحد میوه و سبزی به علت کالری کم و قدرت سیرکنندگی بالا می تواند به کنترل اضافه وزن و چاقی کمک نماید.

Θ چالش روز نهم:

مصرف ۲ لیوان شیر یا ماست کم چرب پاستوریزه در روز برای رشد کودکان و نوجوانان و پیشگیری از ابتلای بزرگسالان و سالمندان به پوکی استخوان و شکستگی های ناشی از آن ضروری است.

Θ چالش روز دهم:

آیا میدانید دریافت زیاد نمک و کافئین (شکلات، قهوه و نوشابه) باعث افزایش دفع ادراری کلسیم از بدن میشود و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد؟

Θ چالش روز یازدهم:

توجه داشته باشید که اضافه نمودن چای، پودر قهوه، نسکافه و کاکائو به شیر موجب کاهش جذب کلسیم شیر و کمبود کلسیم می شود.

Θ چالش روز دوازدهم:

از خرید هر نوع نمک تصفیه نشده با عنوان “نمک دریا” خودداری نمایید. نمک دریا فاقد ید بوده و به علت داشتن محتوای بالای فلزات سنگینی مانند سرب و جیوه سبب ایجاد مسمومیت می شود.

Θ چالش روز سیزدهم:

نگران سلامت خود هستید؟ نمک کمتر مصرف کنید. چگونه؟

با حذف و جایگزینی منابع پنهان نمک شامل تنقلات شور (چیپس، پفک، چوب شور و …)، غذاهای کنسرو شده و آماده با میوه و آجیل خام و غذاهای خانگی


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 22 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • علائم کمبود ویتامین که در چهره پدیدار می شوند
  • دخترانی که اضافه وزن دارند 8 برابر زیادتر ام‌اس می‌گیرند
  • هر آنچه در مورد آلت تناسلی زنانه و عملکرد آن باید بدانید
  • گوگرد و خاصیت آنتی اکسیدانی آن
  • عوامل محیطی موثر در تضعیف سیستم ایمنی بدن
  • بهبود بخشیدن به خواب با صرف وقت در بیرون از منزل
  • محافظت در برابر سرطان پوست با این روغن
  • مصرف سرکه در بارداری
  • محبوبترین ها

  • از کالری و ارزش تغذیه‌ای سالاد چه میدانید
  • چگونه در مسیر تغذیه سالم قدم بگذاریم
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش اول)
  • ما ایرانی ها در این موارد قهرمانیم
  • برای داشتن یک رژیم غذایی سالم سالادهای مغذی بخورید
  • با رژیم غذایی شبیه به روزه داری سرعت پیری را به تاخیر بیاندازید
  • چگونه در مدت کوتاه سریع چاق شویم
  • 10 مواد غذایی که پیشنهاد می کنیم هرگز آن ها را نخورید
  • رپورتاژ

  • دستگاه بخور و لزوم خرید آن برای خانه
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دیبا
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x