افراد بسیاری وعده های غذایی روزانه را به طور نامنظم و بدون هیچ برنامه ای میل می کنند و حتی به دلیل مشغله های کاری از خوردن وعده صبحانه صرف نظر می کنند.این موضوع می تواند عوارض جبران ناپذیر بسیاری به همراه داشته باشد.کارشناسان توصیه می کنند وعده های غذایی خود را در زمان مناسب استفاده کنید تا بدنتان سالم بماند.در این مطلب قصد داریم به بررسی زمان ایده آل برای غذا خوردن از نظر کارشناسان بپردازیم.


صبحانه:
زمان ایده آل برای صرف صبحانه که اولین وعده غذایی روز است، بین7 تا 8 صبح است.
* اما اگر بعد از ساعت 8 بیدارشدید چه؟
سعی کنید تا قبل از ساعت 10 صبحانه خورده باشید. دیرتر از آن در وعده ناهار تداخل ایجاد می‌کند و بعد از ساعت 3 مجدد احساس گرسنگی می‌کنید. علت ریشه‌ای همه این مشکلات، به موقع نخوردن صبحانه است.
* زمان ایده آل را چگونه باید محاسبه کرد؟
باید این قانون را همیشه به یاد داشته باشید که اولین وعده غذایی روز باید دقیقانیم ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صرف شود.
ناهار:
این وعده غذایی باید بین ساعت 12:30تا 14 صرف شود و درواقع، 13 بهترین زمان برای خوردن ناهار است.
اگر ناهار دیر بخوریم چه؟
حتی اگر دیر شود، سعی کنید ناهاررا قبل از ساعت 4 خورده باشید. زیرا بااحساس گرسنگی، عصبانی ، ناامید و بدون دلیل دچارخستگی می‌شوید. زمان ایده آل برای ناهار خوردن 4 ساعت بعد از صرف وعده صبحانه است. فاصله بین صبحانه و ناهار نباید بیش از 4 ساعت باشد.
شام :
* سالم‌ترین عادت صرف شام تا ساعت 18:30 است. اگر به هر دلیلی مجبورید شام را به عقب بیندازید از ساعت 22 دیرتر نشود.از خوردن تنقلات در نیمه ‌شب بپرهیزید زیرا با برنامه کاهش وزن تداخل ایجاد خواهد کرد.
نکته:
آنچه باید به خاطر بسپارید این است که برای پیشگیری از اضافه وزن شام را حداقل 3 ساعت قبل از زمان خواب میل کنید.این یعنی اگر ساعت 22 می‌خوابید، شام ​​خود را قبل ازساعت 19 میل کنید.

منبع:جام جم آنلاین

 

 

ارسال شده در 23 دی 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سمنو خوردن و این ویژگی های بی نظیر
  • تصاویری از وسیله پیپتور
  • سردرد و پیشگیری از آن با مواد خوراکی طبیعی
  • چه داروهایی برای بیماران گلوکوم زیان آور است؟
  • ارتباط ریزش مو با چربی پوست سر
  • نصف دوز واكسن آنفلوآنزا براي جوانان كافي است
  • کراتکتومی بوسیله نور
  • استفاده از استاتین ها در درمان سرطان مری
  • روشن کننده های پوست
  • براق شدن آشپزخانه با این مواد طبیعی و بی ضرر
  • بازسازی خاطرات و رویدادهای گذشته
  • درمان نفروپاتی دیابتی با داروی آتراسنتان
  • برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 خود پایشی قندخون چه فوایدی دارد؟
  • هر چقدر انرژی می خواهید از این منابع دریافت کنید!
  • نبود احساس استقلال در فرزندان
  • محبوبترین ها

  • آپاندیسیت عامل اصلی دل درد و جراحی اطفال
  • تقویت اشتهای خردسالان با کمک دارو
  • کودک آزاری ناخواسته توسط پدر و مادر
  • شایع ترین مشکلات نوزادان در تغذیه
  • تغییر گفتار اطفال به واسطه خانواده
  • چگونگی شروع آموزش مفاهیم به اطفال
  • استخدام پرستار اطفال
  • به کودکتان نگویید خجالتی!
  • هر آنچه درباره روزهای اول شیردهی باید بدانید
  • کودکی که سکته قلبی را از رو برد!
  • نخبه شدن کودک با این روش ها
  • آموزش زبان جدید به کودک
  • لزوم آموزش های رفتاری در تغذیه کودکان
  • دلیل شیطنت بیش از حد کودکان
  • سن علاقه مند کردن اطفال به آب بازی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است