آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

پروتئین ها یکی از مواد غذایی مهم برای بدن محسوب می شوند.مواد غذایی دارای پروتئین به دلیل اینکه سیر کننده هستند توسط افرادی که خواستار کاهش وزن هستند مورد استقبال قرار می گیرند.اما نکته ای که توجه به آن را نباید نادیده گرفت این است که چه میزان پروتئین باید مصرف کنیم و خوردن بیش از حد پروتئین ها چه عوارضی به همراه خواهد داشت.

 تعمیر بافت های عضلات، مو، ناخن ها، و حفظ سلامت پوست، غضروف ها، استخوان و … نیازمند دریافت کافی پروتئین از طریق مواد غذایی است. اما تا به حال از خودتان پرسیده‌ اید چه میزان پروتئین برای شما کافی است؟
ابتلا به مشکلات کلیوی: رژیم های غذایی سرشار از پروتئین می توانند آسیب شدید کلیه ها را به همراه داشته باشند زیرا این اندام ها باید به طور مداوم سخت کار کنند تا نیتروژن خون را از بین ببرند. به طور طبیعی بدن می تواند مقادیر مشخصی از پروتئین را از طریق ادرار دفع کند اما مصرف بیش از حد موجب شکل گیری استرس در کلیه ها برای خلاص شدن از شر نیتروژن اضافی می شود که در بلند مدت آسیب کلیوی را به همراه دارد.
اضافه وزن: اگرچه در کوتاه مدت ممکن است کاهش وزن را با مصرف بیش از حد پروتئین تجربه کنید، اما وزن مجددا به میزان سابق خود باز می گردد و یا حتی می تواند بیشتر از زمانی شود که برنامه کاهش وزن خود را آغاز کرده اید. با توجه به مطالعات موسسه ملی بهداشت در ایالات متحده، بیش از 90 درصد کسانی که رژیم هایی پر از پروتئین را انتخاب می کنند، مجددا نسبت به کسانی که رژیم غذایی متعادلی دارند، دچار اضافه وزن می شوند.
کج خلقی: مطالعات نشان داده افرادی که یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت را برای یک بازه زمانی یک ساله یا بیشتر دنبال می کنند، با آثار منفی چشمگیر روی خلق و خوی خود مواجه می شوند. افزایش تحریک پذیری، افسردگی، و بی قراری به واسطه کمبود کربوهیدارت ها (قند و نشاسته) و کاهش تولید سروتونین، از عوارض مصرف بیش از حد پروتئین ها است.
بیماری قلبی: اگرچه یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین بدون چربی و با کربوهیدارت های پیچیده، از ابتلا به مشکلات سلامت در کوتاه مدت پیشگیری می کند، اما دنبال کردن چنین رژیم غذایی در بلند مدت قابل هشدار است و این را محققان کلینیک مایو اعلام کرده اند. رژیم های غذایی سرشار از پروتئین که شامل گوشت قرمز و لبنیات پر چرب می شوند در بلند مدت می توانند خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش دهند.
کتوز یا بوی بد دهان: افرادی که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین را دنبال می کنند، اگرچه ممکن است کاهش وزن را در کوتاه مدت تجربه کنند، اما احتمال مواجهه با نفس بد بو به لطف وضعیتی که به نام کتوز شناخته می شود، آنها را تهدید می کند. کتوز زمانی رخ می دهد که بدن به واسطه کمبود کربوهیدارت ها استفاده از چربی به عنوان سوخت را آغاز می کند. همان گونه که بدن از ذخایر چربی استفاده می کند، زمینه ساز تولید کتون می شود. انتشار این مواد شیمیایی نفس بدبو و بوی بد دهان را موجب می شود. از آنجایی که کتون ها از اعماق درون بدن منتشر می شوند، هر میزان مسواک زدن، شستشوی دهان و آدامس جویدن نیز در رفع بوی بد تاثیری نخواهد داشت.
مشکلات گوارشی: برای حفظ عملکرد درست و سالم دستگاه گوارش مصرف روزانه 25 تا 35 گرم فیبر توصیه می شود. پیشگیری از شرایطی مانند نفخ، گاز، و یبوست به میزان فیبری که در رژیم غذایی خود از کربوهیدارت های پیچیده (به عنوان مثال، غلات کامل، لوبیا، میوه ها، و سبزیجات) دریافت می کنید، بستگی دارد. بر همین اساس است که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین و کم کربوهیدارت به ناآرامی گوارشی منجر می شوند.

 

منبع سلامت نیوز

#
5 1000
ارسال شده در 23 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تهدیدات مختلف برای سلامت پوست افراد شاغل
  • اطلاعات و دانستنیهای کامل در مورد ویروس خطرناک جنسی
  • ریسک ابتلا به سرطان چشم و ژنتیک
  • نکاتی در رابطه با ارزش غذایی کباب
  • راه حل های طلایی برای درمان بی خوابی
  • درمان استرس با تغییر و تنوع
  • لباس مرطوب در اتاق نگه ندارید
  • موهایتان را با نوشابه صاف کنید
  • محبوبترین ها

  • شیوه نجات دهنده برای رشد ابروها
  • آموزش درست کردن ماسک طبیعی نرم کننده مو
  • همه چیز را در مورد راش پوستی بدانیم
  • بهترین خوراکهای مو موجود در بازار ایران
  • آموزش تصویری برداشتن پوست خشک از کف پا
  • کیسه کشیدن یا لیف زدن صورت ممنوع!
  • درمان خانگی برای لک های پوستی
  • مردان، نوع پوست خود را شناسایی کنید
  • رپورتاژ

  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • ارائه خدمات درمانی در پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x