مشاوره زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

 

تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها بسیار مهم است.بیماری آنفولانزا تنها محدود به فصل سرما نمی شود چرا که در تمام فصول سال ویروس ها وجود دارند اما در فصل های سرد این بیماری شیوع بالاتری پیدا می کند.خوردن مواد غذایی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند به شما در پیشگیری از این بیماری کمک کند.

باز هم رژیم غذایی سالم است که به نجاتتان می آید. برنامه غذایی ضعیف باعث می شود مواد مغذی کافی برای جنگجویان بدنتان نداشته باشید. به کمک متخصصین ایمونولوژی می خواهیم غذاهایی را به شما معرفی کنیم که می توانند در مقابله با آنفولانزا بیشترین کمک را به بدنتان کنند.

 

هویج

هویج ها سرشار هستند از بتا کاروتن و ویتامین A که به بدن کمک می کنند نقص سیستم ایمنی را تعمیر کند. ویتامین A به مقابله با رادیکال های آزاد و پیشگیری از آسیب دیدن سلول ها کمک می کند. توصیه می شود هویج را به صورت خام، مقداری بخار پز شده، پوره یا رنده شده در سالاد استفاده کنید. همچنین می توانید از آنها در سوپ و پخت کیک نیز استفاده کنید.

 

کفیر

کفیر سوپر غذایی است سرشار از پروبیوتیک. تحقیقات نشان داده پروبیوتیک می تواند علائم و مدت زمان بهبودی را کاهش دهد. پروبیوتیک به بهبود قدرت سیستم ایمنی کمک می کند. پروبیوتیک ها هضم کننده های ضروری و مناسب هستند، بدون آنها بدنمان نمی تواند مواد مغذی که از غذا می گیریم را بشکند و سیستم ایمنی مان را قوی کند.

 

تخم مرغ

یک وعده املت به عنوان صبحانه می تواند به بدنتان سلنیم برساند که باعث می شود سیستم ایمنی و تیروئیدتان خوب کار کند. تخم مرغ ها همچنین سرشار از پروتئین و آمینو اسیدها هستند، مصالح مورد نیاز برای تمام سلول ها. پروتئین با افزایش سلول های T به حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند. آمینو اسیدهای موجود در پروتئین به تحریک سیستم ایمنی کمک می کنند. که در نتیجه بدن قادر خواهد بود در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی مقاومت کند.

 

جوانه گندم

جوانه گندم سرشار است از مواد مغذی از جمله ویتامین E، سلنیوم و منیزیم. این خوراکی همچنین یکی از منابع گیاهی اصلی زینک به حساب می آید. جوانه گندم را در اسموتی یا مواد کیک ترکیب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

 

کیوی

کیوی سرشار است از کاروتنوئیدها، پلیفنول ها و ویتامین C. ویتامین از عوامل اصلی یکپارچگی سلولی است. از آنها در طول التهاب محافظت می کند و تحقیقات نشان داده ویتامین C ممکن است بتواند روی مدت زمان بیماری نیز تاثیر داشته باشد. کیوی دوست ندارید؟ فلفل دلمه ای، توت فرنگی و مرکبات دیگر منابع ویتامین C هستند.

 

سوپ مرغ

این سوپ هم برای روحتان خوب است هم سیستم ایمنی بدنتان. تحقیقات نشان داده سوپ مرغ می تواند به بدن کمک کند در مقابل اولین مراحل ابتلا به آنفولانزا بایستد. اما هنوز مشخص نیست دلیلش مرغ است یا آب سوپ و یا ترکیب هردو با یکدیگر. سوپ مانند یک ضد التهاب عمل می کند و سرعت حرکت مخاط از بینی را افزایش می دهد در نتیجه گرفتگی بینی بهبود می یابد. اما این همه چیز نیست. آب مرغ به تامین آب بدن کمک می کند و پروتئین موجود در آن نیز به ساخت سلول ها کمک خواهد کرد.

 

بادام

بادام ها سرشار از ویتامین E هستند، آنتی اکسیدان محلول در چربی که به محافظت سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. یک تحقیق ایتالیایی نشان داده، مواد شیمیایی طبیعی موجود در پوست بادام می تواند واکنش سیستم ایمنی به عفونت را تقویت کند. برای وارد کردن بادام به برنامه غذایی خود به چیزی بیشتر از میان وعده فکر کنید. می توانید بادام را به سالاد یا لقمه کره بادام زمینی که درست می کنید هم اضافه کنید.

 

سیر

سیر قابلیت مقابله با عفونت ها را دارد. تحقیقات نشان داده ترکیبات آلیسین و سولفور موجود در سیر در برابر عفونت های باکتریایی، قوی هستند. تحقیقات همچنین نشان داده مصرف روزانه مکمل سیر می تواند دوره بیماری هایی چون سرماخوردگی و آنفولانزا را کوتاه کند، همچنین این افراد کمتر هم در خطر مبتلا شدن به سرماخوردگی هستند.

 

زنجبیل

زنجبیل ثابت کرده که می تواند روده را تمیز کند و از معده محافظت کند، همچنین آنتی اکسیدانی است قوی. زنجبیل می تواند با التهاب نیز مقابله کند، مخصوصا اگر از گلو درد یا تورم گلو رنج ببرید. تنها کافیست به دمنوش خود کمی زنجبیل نیز اضافه کنید تا از خواصش بهره مند شوید.

 

سالمون

یک وعده سالمون می تواند 40 درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه و بیش از نیمی از ویتامین D مورد نیازمان در روز را تامین کند. تحقیقات متعدد نشان داده، کمبود ویتامین D باعث می شود بیشتر در معرض خطر عفونت ها قرار بگیریم. سالمون همچنین حاوی اسید چرب های ضروری است که برای سلامت سیستم ایمنی بدن حیاتی است.

 

میخک

میخک ها به مقابله با انگل ها کمک می کنند، که می توانند واکنش سیستم ایمنی بدن را آهسته کنند و به گوارش کمک کنند. ترکیب اصلی که باعث قوی شدن میخک می شود و ایمنی بدن را بالا می برد اوژنول است. ماده ای که ثابت کرده در برابر باکتری ها و ویروس ها تاثیر گذار است. در واقع ترکیبات آنتی اکسیدان میخک نسبت به خیلی از ادویه جات، میوه ها و سبزیجات بیشتر است. می توانید روغن میخک را خریداری کنید و یا آن را به انواع غذاها اضافه نمایید.

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
منبع:سیمرغ

5 1000
ارسال شده در 23 دی 1395 توسط با موضوع بیماری ها
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x