کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

برای کاهش کلسترول و چربی خون در بدن از چه موادغذایی می توانیم کمک بگیریم چه توصیه هایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد راهکارهای تغذیه ای متخصصین تغذیه در این زمینه چیست ؟برنامه غذایی مفید برای افرادی که چربی خون بالایی دارند به چه صورت است ؟

 کلسترول بالا یکی از دغدغه‌های انسان‌های امروز است. بسیاری از خوردنی‌ها و مواد غذایی مثل غذاهای سرخ شده، چربی‌های اشباع شده مانند روغن‌های حیوانی، روغن نباتی جامد و کره، دل، جگر، قلوه، سیرابی و مغز، گوشت‌های پر چرب، غذاهای آماده مانند سوسیس، کالباس و پیتزا، مواد لبنی پر چرب، انواع شیرینی‌جات کلوچه، کیک، انواع سس‌های مایونز، روغن نارگیل، انواع هله‌هوله‌ها مثل چیپس، پفک‌های حاوی روغن‌های ترانس و غیره میزان کلسترول خون را بالا می‌برد و شما را در معرض بیماری‌های قلبی و مغزی قرار می‌دهد.

اما در عوض نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که میزان کلسترول افرادی که غلات کامل، میوه و سبزیجات زیادی مصرف می‌کنند کمتر است. افرادی که خودشان کلسترول بالایی دارند باید به فکر تغذیه‌ی مناسب باشند. افرادی دیگری که در خانواده‌شان سابقه‌ی بیماری‌های قلبی وجود دارد نیز باید از همین حالا مراقب تغذیه‌شان باشند و از مواد غذایی که میزان کلسترول خون را بالا می‌برد بپرهیزند. همیشه پیشگیری بهتر و راحت‌تر از درمان است. برای پیشگیری از این بیماری توصیه می‌کنیم این مطلب را با دقت بخوانید و مواد غذایی معرفی شده را در الویت برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید. با ما همراه باشید.

سبزیجات همیشه و همه جا

متخصصان حوزه‌ی تغذیه توصیه می‌کنند که پیاز، سیر، ذرت شیرین، لوبیا سبز، لوبیاهای خشک و حبوبات دیگر میل کنید تا کلسترول خونتان بالا نرود. فیبرهای موجود در لوبیاها به کاهش میزان کلسترول کمک می‌کند. همچنین باید بدانید نتایج پژوهش‌های متعدد نشان داده است که مصرف روزانه هویج نیز میزان کلسترول بد خون ( LDL ) را کاهش می‌دهد.

لطفاً نان سبوس‌دار میل کنید

نان، پای ثابت سفره‌های ایرانی است. در انتخاب نان دقت کنید. مصرف نان‌های تهیه شده از آرد کامل را در الویت قرار دهید. نان گندم سیاه بسیار مفیدتر است. زیرا گندم سیاه سه برابر بیشتر از گندم معمولی فیبرهای حلّال دارد و به این ترتیب میزان کلسترول خون را به خوبی پایین می‌آورد.

البته توجه داشته باشید که نان‌های گندم سیاه صنعتی معمولاً از ترکیب آرد تصفیه شده گندم سیاه و گندم سفید تهیه می‌شوند. باید بدانید که این آردها حاوی فیبرهای زیادی نیستند و همان تأثیر آرد گندم سیاه کامل را ندارند. توجه داشته باشید که نان گندم سیاه واقعی، سنگین و ضخیم است و شباهتی به نان‌های ساندویچ معمولی ندارد.

از جو دو سر و غلات غافل نشوید

جو، جو دو سر، توفو و دیگر فراورده‌های سویا را دریابید. جو دو سر به دلیل دارا بودن فیبرهای حلّال میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. سویا برای قلب مفید است و همچنین سرشار از چربی‌های مفید، فیبرها و استرول می‌باشد و تمام این ترکیبات باعث کاهش کلسترول خون می‌شوند. از مصرف این مواد غذایی مفید غافل نشوید.

چربی‌های خوب را دریابید

توصیه می‌کنیم از روغن زیتون، روغن کانولا، روغن آفتاب‌گردان، مارگارین غیرهیدروژنه، روغن کتان و روغن سویا استفاده کنید.

روغن‌های خوب، سلامت قلب را تأمین می‌کنند. اگر همبرگرها و ساندویچ‌های چرب سرشار از پنیرتان را با غذاهای سالم دریایی عوض کنید و یا کره‌ی بادام زمینی را جایگزین کره‌های معمولی کنید گام مهمی در جهت کاهش میزان کلسترول بد LDL برداشته‌اید. این در حالی است که با مصرف این مواد غذایی تغییری در میزان کلسترول مفید خون (HDL) ایجاد نمی‌شود.

چه می‌کنند این میوه‌ها

تا می‌توانید سیب، پرتقال، گلابی، موز و میوه‌های خشکی مثل انجیر، آلو خشک و زردآلوی خشک میل کنید.

این میوه‌ها سرشار از فیبرها هستند و به همین دلیل میزان کلسترول خونتان را پایین می‌آورند.

زنده باد دانه‌ها و مغزهای روغنی

الویت را به مصرف بادام، گردو و دانه‌هایی مثل کنجد و تخم آفتاب‌گردان بدهید. چند مشت از این دانه‌ها و مغزها در هفته کافی است تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی به میزان 25 درصد کاهش یابد.

ماهی‌های سرشار از امگا 3 ها را دریابید

ماهی آزاد، ماهی ساردین و ماهی‌های دیگری که در آب‌های سرد زندگی می‌کنند را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید. توصیه می‌کنیم هر هفته دو تا سه مرتبه ماهی میل کنید. مصرف این ماهی‌ها میزان سکته‌ی قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد. پیش از این تصور می‌شد که اسیدهای چرب امگا 3 با کاهش میزان کلسترول خون خطر حملات قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. امروزه محققان می‌گویند که این اسیدهای چرب ضروری مانع تشکیل لخته های خونی می‌شوند. اگر می‌خواهید قلب و مغزتان سالم بماند و همچنین پوست خوب و شادابی داشته باشید حتماً ماهی میل کنید.

ناطقان

5 1000
ارسال شده در 25 دی 1395 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی