کاربران اینترنت تفریح و سرگرمی بانکداری الکترونیک ابزار برای ارتباطات آمار کاربران

بر اساس برآورد شاخص های جامعه اطلاعاتی در ایران بیش از نیمی از کاربران فعال در فضای مجازی به دنبال تفریح و سرگرمی در نت هستند که در مقایسه با کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان آمار تاسف باری تلقی می شود که باید در این خصوص برنامه ریزی جدی و هدفمند صورت گیرد.برمبنای آخرین بررسی های نظام پایش شاخص های ارتباطات کشور، ۶۵ درصد کاربران اینترنت در ایران عضو شبکه های اجتماعی هستند و ۵۹ درصد کاربران نیز در اینترنت به دنبال تفریح و سرگرمی اند.

به گزارش خبرنگار مهر، درگاه پایش جامعه اطلاعاتی برمبنای نظام پایش شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات و با توجه به نتایج طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات، آخرین وضعیت استفاده از ICT در ایران را تا پایان سال ۹۴ اعلام کرد.

۵۹ درصد کاربران به دنبال تفریح در اینترنت هستند

طبق این برآوردها مشخص شد که وضعیت حضور کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی از سال ۹۲ که ۲۰ درصد بوده در پایان سال ۹۴ به ۶۵ درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که بررسی ها نشان می دهد که ۵۹ درصد کاربران در اینترنت به دنبال تفریح و سرگرمی اند و ۷۱ درصد از این ابزار برای ارتباطات استفاده می کنند.

فقط ۸ درصد کاربران ایرانی در اینترنت محتوا تولید می کنند

در راستای فعالیت کاربران اینترنت در ایران مشخص شده است که تنها ۸ درصد کاربران ایرانی به تولید محتوا در فضای مجازی می پردازند .

از این میان ۲ درصد تولیدات محتوا مربوط به نرم افزارهای اینترنت برای ویرایش، ۳ درصد محتوای تولید شده برای مدیریت صفحات شخصی، ۶ درصد محتوای ایجاد شده توسط کاربر شامل متن، عکس ، فیلم و موسیقی و نرم افزار و یک درصد نیز به تولید محتوا در قالب وبلاگ نویسی مربوط می شود.

۱۳ درصد کاربران ایرانی از بانکداری الکترونیکی استفاده می کنند

براساس بررسی های شاخص های جامعه اطلاعاتی  در ایران در خصوص فعالیت کاربران اینترنت مشخص شد که ۱۳ درصد فعالیت کاربران اینترنت در ایران به بانکداری الکترونیکی معطوف است. همچنین ۳۷.۵ درصد از کاربران از خدمات دولت الکترونیک و ۴۲ درصد از تجارت الکترونیک در اینترنت استفاده می کنند.

در همین حال اعلام شده است که ۲ درصد کاربران در فضای اینترنت مشارکت الکترونیکی دارند و ۴.۵ درصد کاربران نیز از خدمات رایانش ابری استفاده می کنند.

۲۷ درصد کاربران اینترنت در ایران بالای ۵۰ سال سن دارند

بررسی ها نشان می دهد که ۷۴.۷ درصد کاربران اینترنت در ایران در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال هستند و این درحالی است که ۲۷.۳ درصد کاربران اینترنت در ایران را گروه سنی ۵۰ تا ۸۹ سال تشکیل می دهند.

در همین حال فاصله جنسیتی بین کاربران اینترنت مرد و زن در ایران ۱.۹ درصد است و فاصله بین کاربران اینترنت شهری و روستایی ۲۵.۵ درصد برآورد می شود.

منبع/مهر

ارسال شده در 24 دی 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • پایین تنه خود را چگونه سفت کنیم
  • مراقبت بعد از عمل بیمار مبتلا به کاتاراکت
  • 6 نکته برای از دست دادن وزن از طریق تجسم خلاق
  • مرگبارترین بیماریهای عفونی در طول تاریخ
  • اهمیت ندادن مردم به بهداشت و سلامت روان
  • مهم ترین نکات درمورد تغذیه ی شیر خوارگان
  • سرطان خون در سنین پایین و علائم آن
  • برخی اعتقادات رایج در مورد شیر
  • محبوبترین ها

  • چرا نمک باعث می شود بلوغ به تاخیر بیفتد
  • هنگام خرید میوه به این نکات توجه کنید
  • چه غذاهایی بخوریم که سرطان سینه نگیریم
  • اشتهای زیاد و این پیامدها
  • لاغر بودن افراد مقتصد در مقایسه با ولخرج ها،چرا؟
  • غذاهای پرچرب و تاثیرات منفی آن ها بر مغز
  • استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس مجاز است یا خیر!
  • همه چیز درمورد ویتامین B6
  • رپورتاژ

  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • لیفتینگ با نخ
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    پرپین آلا
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است