دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

losing-10-pounds

اگر شما شخصی هستید که فعالیت زیاد دارید احتمالا هر روز تا حدی انرژی می سوزانید با تمرکز زیادتر بر انرژی مصرفی میتوانید با تغییر ساده و کمترین  رژیم غذایی سریع  لاغر شوید

به نظر می رسد این موضوع اساس کاهش وزن موفق باشد این یک عقیده ی شخصی نیست پژوهشگران ایالات متحده ۳۰۰۰نفر از افرادی را که دست کم ۱۰درصد وزن بدن خود را کم و برای یکسال یا بیشتر انرا حفظ کرده بودند مطالعه کردند (وینگ و هیل ۲۰۰۱) به طور متوسط شرکت کنندگان در این پژوهش طی ۵سال ۳۰ کیلوگرم وزن کم کرده بودند پژوهشگران دریافتند با ان که کاهش وزن این افراد موفق بود اما از روشی بسیار معمولی بهره گرفته بودند مهمترین عوامل موفقیت عبارتند از :

۱-      انها یک رژیم غذایی کم چرب (و نه رژیم غذایی کم کربوهیدرات ) و سالم (بهداشتی ) خورده بودند

۲-      انها در اندازه های کوچک تری می خوردند و به ندرت پرخوری میکردند

۳-      انها گاه گاهی بدون نگرانی در مهمانی شرکت میکردند

۴-      انها هرروز به مدت دست کم یک ساعت فعالیت ورزشی میکرند یا فعال بودند

۵-      انها به وزن خود حساس بوند اما بیش از حد به ان فکر نمی کردند اگر وزن انها رو به افزایش میگذشت به سرعت عادت های غذایی و فعالیت ورزشی خود را تغییر می دادند

ارتباط بین غذا و فعالیت ورزشی

احتمالا از برخی مردم شنیده اید که میگویند شدت و مدت فعالیت ورزشی برای سوزاندن چربی خیلی مهمند بسیار خوب!

اما موضوع اصلی این نیست در گام اول بزرگترین عامل در سوزاندن چربی فعالیت ورزشی است ممکن است در شرایطی ویژه ای چربی بیشتری سوزانده شود اما راهنمایی های کلی عبارتند از :

۱-      برای سوزاندن چربی باید فعال باشید هرچه اماده تر باشید چربی بیشتری می سوزانید برای دستیابی به سطح قابل قبولی از امادگی باید سه تا پنج ساعت در هفته فعالیت ورزشی کنید

۲-      موضوع اصلی فعالیت ورزشی در صبح یا عصر و یا پیش از صبحانه یا پس از صبحانه نیست ممکن است برخی فعالیت ورزشی در زمان خاصی از روز را برای سوزاندن بهتر چربی توصیه کنند اما این موضوع هنوز تایید نشده است اگر برای کنترل وزن فعالیت ورزشی میکنید و بدن کیلوکالاری های بیشتری نسبت به کیلوکالری های دریافتی می سوزاند بدن به سوی چربی سوزی صرف نظر از فعالیت ورزشی منحرف خواهد شد

۳-      موضوع اصلی پیاده روی یا نرم دویدن نیست نرم دویدن به مدت ۳۰ دقیقه در مقایسه با پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه چربی بیشتری می سوزاند از طرفی پیاده روی به مدت ۶۰ دقیقه نسبت به نرم دویدن به مدت ۳۰ دقیقه چربی بیشتری می سوزاند

۴-      مقدار (فعالیت تصادفی) روزانه بالقوه چربی وکیلوکالری های بیشتری در مقایسه با نرم دویدن می سوزاند بلندشدن از روی صندلی و انجام یک حرکت کششی یا پیاده روی سریع دور دفتر کار از پله ها بالا رفتن و دوباره به طبقه همکف بازگشتن ابیاری باغ و فعالیت هایی از این دست در طول روز می تواند چربی بیشتری در مقایسه با ۳۰ دقیقه پیاده روی بسوزاند بنابراین تصور نکنید ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز همه ی ان چیزی است که برای چربی سوزی نیاز دارید

۵-      برای کاهش چربی فعالیت های ورزشی مستلزم حمل وزن مانند پیاده روی ایروبیک و نرم دویدن چربی بیشتری در مقایسه با فعالیت های ورزشی حمایت شده با وزن مانند دوچرخه سواری می سوزانند با وجود این لذت بردن از فعالیت  مهم تر از توانایی ان برای سوزاندن چربی می باشد .

منبع-http://edcoan.ir

5 1000
ارسال شده در 22 فروردین 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x