ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی

testosterone-bicept

شیوه هایی برای بالا نگه داشتن میزان ترشح هورمون تستسترون در بدن.تستسترون هورمونی برای آقایان  است که از رشد عضلات پشتیبانی میکند میزان ترشح هورمون در بدن مثل سرعت سوخت و ساز از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

بنابراین در برخی از افراد سرعت سوخت وساز سریع است و در بعضی هم به طور طبیعی سطح ترشح  بالا است جهت کسب حجم عضلانی وظیفه داریدکه هر کاری از دست تان برمی اید را انجام دهید تا محیط انابولیکی در بدن ایجاد کنید یعنی محیطی که در ان شرایط برای ترشح هورمون ها فراهم می شود در این مقاله ۶ راه برای کمک به ایجاد محیط انابولیک را معرفی میکنیم

یکی از بهترین روشها جهت کمک به ساخت عضله نگهداشتن تستسترون در سطح بالا است و این مهم تصادفی بوجود نمی اید بنابراین استراتژی های ساخت حجم عضلانی مشابه با استراتژیهای افزایش هورمون تستسترون می باشد خوردن مقدار فراوان پروتیئن  و ۲ وعده غذایی خوب قبل و بعد از تمرین شرایط مهم باری رسیدن به هر دو هدف ذکر شده است به خاطر داشته باشید که شما باید عضلات خود را برای رسیدن به نهایت رشد تحریک کنید اما پس از ان باید به انها فرصت برای ترمیم و بازسازی بدهید و برای اینکه رشد در دوره استراحت بوجود می اید

حال نظرتان به نکات مهمی که به ان اشاره کردیم جلب می نماییم .

۱_ در مصرف گوشت صرفه جویی نکنید

تحقیقات نشان داده که بر خلاف یک رژیم غنی از گوشت یک رژیم گیاهخواری می تواند باعث کاهش در سطح تستسترون بدن شود هم چنین رژیم پرچربی نسبت به رژیم کم چربی تحریک ترشح تستسترون بیشتری دارد گوشت حاوی کلسترول می باشد که این ماده زمینه ساز چندین هورمون در بدن می باشد از قبیل تستسترون گوشت قرمز داری ماده معدنی روی است که تستسترون را حمایت می کند در ۲ وعده از ۶ وعده روزانه خود را گوشت مصرف کنید .

۲_ بعد از تمرین از کربوهیدراتهای تصفیه شده استفاده کنید

توجه داشته باشید که وعده بعد از تمرینتان باید دارای مقدار فراوانی کربوهیدرات ساده باشد چیزی حدود ۱/۱ الی ۳/۱ به ازای هر کیلو از وزن بدن چنین شیوه تغذیه ای بعد از تمرین موجب ترشح انسولین می گردد که در نتیجه یک وضعیت عضله سازی بوجود می اید علاوه بر این ترشح انسولین به عنوان ماحصل خوردن کربوهیدرات ساده باعث سرکوب شدن ترشح هورمون کورتیزول در بدن می شود (کورتیزول هورمونی است که می تواند سوخت و ساز بدنتان را تخریب و بدنتان را از محیط انابولیک به محیط کاتابولیک (کاهش عضلات)برساند) افزایش میزان کورتیزول در بدن نه تنها موجب پارگی بافت عضلانی می شود بلکه همچنین موجب کاهش ترشح تستسترون نیز می گردد پس نتیجه میگیریم که خوردن یک وعده  غذایی پر کربوهیدرات بعد از تمرین موجب سرکوبی ترشح کورتیزول و عدم ضربه خوردن به سطح تستسترون در بدن می شود .

۳_ پروتیئن whey  و گلوتامین

پروتیئن whey یک نو پروتیئن زود هضم می باشد که دارای امینو اسیدهای شاخه ای زیادی می باشد یک برسی نشان داده است که مصرف امینو اسیدهای شاخه ای پیش از فعالیتهای استقامتی به حفظ سطح تستسترون کمک میکند ۲۰ گرم از پروتیئن whey دارای حدودا۷ گرم امینو اسید های شاخه ای می باشد ۵ گرم کراتین هم با ۲۰ گرم پروتیئن whey مصرف کنید تا به حفظ تستسترون و سرکوب کردن کورتیزول کمک کنید .

پروتیئن whey و گلوتامین را با یک مقدار کوچک از کربوهیدرات مرکب مثل جو دوسر یا با اب مخلوط کنید و انرا با یک کربوهیدرات مرکب مثل سیب زمینی با لبو میل کنید این وعده را حدود ۴۰ دقیقه پیش از جلسه تمرین میل کنید .

۴_ مصرف ویتامین سی

اب پرتقال یک منبع خوب از کربوهیدرات ساده برای وعده پس از تمرین به حساب می اید و همچنین اولین سرچشمه ویتامین C نیز می باشد مصرف این ویتامین را بالا نگهدارید و حتی اگر از قرص ان کمک بگیرید تحقیقات روی وزنه برداران نشان داده که مصرف به شکل مکمل ویتامین C  نیز به سرکوب کورتیزول کمک می کند پس شما الان میدانید که کورتیزول بیشتر مساوی است با تستسترون کمتر حداقل روزانه ۵۰ میلی گرم ویتامین C  در وعده اول و ۵۰۰ گرم نیز در وعده سوم یا چهارم خود دریافت کنید

۵_ از تمرین زدگی پیشگیری کنید

اگر تمرین زده شده باشید چگونه متوجه می شوید ؟ اگر از یک رژیم پرکالری پیروی می کنید که شامل حداقل ۲/۲ گرم پروتیئن به ازای هر کیلو از وزن بدن است ولی رشدی ملاحضه نمی کنید احتمال تمرین بیش از حد وجود دارد یعنی اینکه شما احتمالا در هر جلسه خیلی زیاد تمرین می کنید که در نتیجه باعث ترشح کورتیزول می شود بنابراین سطح تستسترون کاهش می یابد و پیامد ان نیز تلاش شما در ساخت حجم عضله بیهوده می شود شاید هضم این قضیه برایتان مشکل باشد اما شما نیاز دارید که روزهای استراحت خود را بیشتر کنید و تعداد مجموع ستهای تمرین را نیز در حدنرمال حفظ کنید

اگر این نکات را رعایت کنید متوجه خواهید شد که رشدتان بهتر شده است و ترمیم بدنتان نیز بهبود می بایبد که همه اینها در نتیجه کاهش سطح کورتیزول و افزایش تستسترون در بدن می باشد

۶_ از تمرینات ایروبیک صرف نظر کنید

تمرینات ایروبیک سطح تستسترون را کاهش می دهد زمانی که صحبت از چربی سوزی و کاهش وزن به میان می اید تمرینات ایروبیک می تواند یک ابزار به حساب بیاید حتی اگر تعادل را در اجرای انها رعایت کنید می تواند باعث خستگی بیش از حد و تمرین زدگی شوند که اگر هر کدام از دو حالت ذکر شده بوجود بیاید می توان با ترشح کورتیزول باعث عدم ترشح تستسترون شود.

ارسال شده در 25 فروردین 1393 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی