بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

اگر میخواهیم نتیجه بهتری از کارهایمان بگیریم باید موارد منفی را از خودمان دور و تغییرات دائمی در خودمان ایجاد کنیم.بهبود وضعیت فعلی و تغییر دائمی را کایزن مینامند که از آن میتوان برای یک مورد مهم همانند کم کردن وزن استفاده کرد.کایزن در اصل برای کسب و کار استفاده میشود ولی میتوان از آن برای کم کردن وزن بهره برد.

اولین بار کایزن را نویسنده و تاجر ژاپنی، ماساکی ایمای در سال ۱۹۸۶ به جهان معرفی کرد.

کایزن بر چارچوب فکری شخص تاثیر می‌گذارد.

اصول پایه کایزن به این شرح اند :

فرآیند خوب، نتایج خوب

بررسی و داشتن درک درست از شرایط کنونی

صحبت کردن از داده‌ها و مدیریت واقعیت‌ها

دست زدن به عمل برای رفع ریشه واقعی مشکلات

اما مهم‌ترین مفهومی که همه این نتایج بزرگ از آن ناشی می‌شود، ایجاد تغییرات کوچک طی زمان است؛ مسئله‌ای که جزو اصول کم کردن وزن نیز به حساب می‌آید.

گام‌های کوچک برای کم کردن وزن

خب بگذارید ببینیم که این قدم‌های کوچک چطور می‌توانند، چارچوب ذهنی ما را درباره کم‌کردن وزن تغییر دهند؛ مسئله ساده است: تغییر سبک زندگی نمی تواند یک شبه به دست بیاید، بنابراین بهتر است روی تغییر یک مسئله و در یک زمان متمرکز شد و خواهید دید که چطور و به آسانی می‌توان به نتایج مورد نظر دست یافت.

علم هم از رویکرد برداشتن گام‌های کوچک حمایت می کند. این رویکرد در ذهن آغاز می‌شود. همه تغییرات بزرگ و حتی تغییرات کوچک ترسناک هستند. تغییر به معنای ترک امور روزمره است؛ کارهایی است که به ما احساس آشنایی، بودن در خانه و راحتی می‌دهد. در بسیاری از مواقع ایجاد تغییرات بزرگ می‌تواند اضطراب را در ما بیدار کند و ما را به سوی واکنش‌های افراطی «همه یا هیچ» آمیگدالای مغز (یا بخشی که مرکز احساسات و رفتارهای احساسی است) بکشانند. این واکنش به‌خودی خود بد نیست، مشکل از آنجا ناشی می شود که این واکنش به واکنش غالب ما در برخورد با مسائل تبدیل شود. در این روش همه نکات مثبت نادیده گرفته می‌شود و تمام تغییراتی انجام شده از بین می‌رود. اما اگر از خیر تغییرات بزرگ بگذرید و به‌دنبال تغییرات کوچک بروید، خودتان را از شر گرداب اضطراب نیز رها خواهید کرد. مغز شما می‌تواند به‌خوبی با تغییرات کوچک کنار بیاید زیرا آن‌ها کوچک و قابل مدیریت هستند و در این مرحله همچنان می توانید از بخش متفکر مغز خود استفاده کنید.

شما می‌توانید از همین چارچوب ذهنی برای ایجاد برنامه کاهش وزن هم استفاده کنید. هر زمان دچار نگرانی شدید و فکر کردید که شکست خواهید خورد، بایستید و با خودتان فکر کنید که کوچک‌ترین قدمی که می‌توانید در جهت کاهش وزن بردارید، چیست؟

این مسئله می‌تواند صرف‌نظر کردن از یک لیوان نوشابه هنگام شام یا ده‌ دقیقه قدم زدن در وقت ناهاری روزانه باشد. به این ترتیب به قدم‌های کوچک مثبت ادامه دهید تا زمانی که دریابید به دستاوردهای بزرگ دست پیدا کنید. کوچک فکر کنید و به نتایج بزرگ دست یابید.سپید

منبع : شفا آنلاین
5 1000
ارسال شده در 12 بهمن 1395 توسط با موضوع عمومی
پيلتن شاپ
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x