منابع ویتامین E کمبود ویتامین ای در بدن کمبود ویتامین E

تا چه حد به رساندن ویتامین E به بدنتان، بها می دهید؟ بدن شما برای سلامتی خود به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارید و علاوه بر آن برای حفظ جایگاه تغذیه ای خود به یک مولتی ویتامین روزانه نیز نیاز دارید. ویتامین محلول در چربی دارای خواص آنتی اکسیدانی وضد التهابی می باشد که برای جلوگیری از شرایطی مانند بیماری های قلبی وسرطان لازم است.

در یک پژوهش نشان داده شده که ممکن است شما با اضافه کردن چند تخم مرغ به مواد خوراکی خود، می توانید مصرف و جذب ویتامین E را در خود افزایش دهید. در اینجا ساده ترین راه برای به دست آوردن این ویتامین بدون  استفاده از مکمل های دارویی گفته شده است.

در یک پژوهش محققان سه گروه سالم از افراد با رژیم های مختلف دسته بندی نمودند. به گروه اول فقط یک سالاد با سبزیجات خام دادند. گروه دوم همان سالاد را با یک تخم مرغ نیمرو و به گروه سوم همان سالاد با سه عدد تخم مرغ دادند. در این آزمایش محققان دریافتند جذب عظیم ویتامین E 4 تا ۷ برابر در گروه سوم بالاتر از گروه های دیگر بود.

در یک مطالعه ی دیگر توسط همان تیم در همان گروه، یک آزمایش در رابطه با جذب کاروتنوئیدها (مانند آلفا کاروتن، بتا کاروتن، لوتئین و لیکوپن)  انجام دادند. بعد از انجام مطالعه دریافتند که جذب کاروتنوئید در گروه سوم که سالاد را به همراه سه عدد تخم مرغ مصرف کرده بودند ۳ تا ۸ برابر افزایش یافته بود.

یکی از پژوهشگران می گوید: چربی سالم موجود در زرده ی تخم مرغ شامل کلسترول و فسفولیپیدها است که به جذب ویتامین E کمک می کند. ویتامین E محلول در چربی، به این معنا است که چربی برای حمل و نقل و جذب آن لازم است. تخم مرغ حاوی مقدار کمی ویتامین E می باشد، بنابراین طبق آزمایشات انجام شده جذب ویتامین E در گروه سوم که سه عدد تخم مرغ دریافت کردند، بیشتر است.

یک خبر خوب برای کسانی که تخم مرغ مصرف نمی کنند این است که کارشناسان معتقدند، مصرف سبزیجات و سایر چربی های سالم نیز می تواند یکی از راه های جذب ویتامین محلول در چربی ها باشد. علاوه بر ویتامین E، تمام ویتامین های  A ,D و K، ویتامین های محلول در چربی هستند که در انواع سبزیجاتی که شما با سالاد مصرف می کنید وجود دارند.

یکی از متخصصان تغذیه می گوید: یکی از چربی های سالم را برای جذب ویتامین های محلول در چربی مثل: آجیل ها، دانه های روغنی، آووکادو، پنیر و ماهی های چرب (مانند: ماهی آزاد و ساردین)  را به سالاد خود اضافه کنید. علاوه بر تمام این موارد دانه ی آفتاب گردان، بادام، اسفناج، برگ چغندر، خربزه، کدو تنبل، کنسرو، انبه خام، کره و بادام زمینی سرشار از ویتامین E می باشند. خوب است، وظایف ویتامین E در بدن را بهتر بشناسید.

منبع: دکتر سلام

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 28 بهمن 1395 توسط خانم پاشایی با موضوع اخبار پزشکی , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • آموزش زعفرانی کردن مرغ
  • قابل توجه کسانی که پوست روشن دارند
  • گیاهی که خواب شما را تنظیم می کند
  • عیب و ایراد ظرف غذای بچه
  • توقعات همسران و بروز نارضایتی از زندگی زناشویی
  • پیشگیری از نوسانات قند خون
  • اطلاعاتی که نیاز به دانستن درباره استروئیدها آنابولیک دارید؟
  • عوارض درمان نکردن بزرگی خوش خیم پروستات
  • محبوبترین ها

  • اصلی ترین راه‌های پیشگیری از واریس
  • مضرات ورود هلیکوباکترپیلوری به معده
  • نشانه های بارز برای مبتلا شدن به ام اس
  • تاثیر اختلالات خواب بر آسم
  • ارتباط بین هپاتیت B و C و سرطان های کبدی
  • از سرطان روده با این توصیه ها دور بمانید
  • عفونت روده چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود
  • برای کم خونی به این علائم حساس شوید
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است