مشاوره زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی

منفور شدن محبوبیت نزد دیگران صحبت در جمع روابط عمومی تقویت روابط عمومی افزایش محبوبیت افزایش روابط عمومی

رفتار دیگران با شما آینه و بازتاب رفتار شما با آنهاست. داشتن روابط اجتماعی قوی می تواند به بزرگترین امتیاز فرد تبدیل شود. این ویژگی حتی می تواند شغل آینده فرد را تعیین و آینده شغلی وی را تضمین کند. اما رفتار هایی وجود دارند که سبب پراکنده شدن دیگران از کنار شما و منفور شدن شما نزد آنان می شود. با دکتر سلام همراه باشید.

دوست‌داشتنی بودن برای موفقیت شما در کار بسیار مهم است، چون می‌تواند به کلی عملکرد شما را تغییر دهد. دوست‌داشتنی بودن تا حد زیادی با اجتناب از رفتارهایی سروکار دارد که دوست‌داشتنی بودن را کاهش می‌دهند و عمل کردن به رفتارهایی است که باعث افزایش این خصلت می‌شوند. مقاله‌ی حاضر به نقل از چطور، به رفتارهای کلیدی می‌پردازد که دیگران را از شما دور می‌کند. بهتر است مطمئن شوید هیچ کدام از این رفتارها در شما وجود ندارد.

۱. لقب دادن به دیگران

خیلی خوب است که افراد مهم و جذاب را بشناسید، اما استفاده از هر مکالمه به‌عنوان فرصتی برای اسم گذاشتن برای دیگران، متظاهرانه و احمقانه است. مانند کوچک شمردن خود برای جلب توجه، دیگران به خوبی متوجه این رفتار می‌شوند. این کار به جای اینکه شما را جذاب نشان دهد، به افراد این احساس را منتقل می‌کند که شما نامطمئن هستند و شدیدا در تلاشید تا آنها شما را دوست بدارند. این کار باعث می‌شود آنچه می‌خواستید ارائه دهید، ناچیز جلوه کند. زمانی که هر چه می‌دانید را به افرادی که می‌شناسید مرتبط می‌کنید (به جای اینکه چه می‌دانید و چه فکر می‌کنید) صحبت‌هایتان ارزش خود را از دست می‌دهد.
مردم از افرادی که عاجزانه دنبال جلب توجه هستند، بیزارند. فقط کافی است دوستانه و باملاحظه برخورد کنید تا افراد به شما جذب شوند. وقتی به شکل دوستانه، با اعتماد به نفس و مختصر و مفید برخورد می‌کنید، دیگران بیشتر از شما خوش‌شان می‌آید و قانع می‌شوند، نه اینکه تلاش کنید تا به آنها نشان دهید مهم هستید. مردم سریع با نگرش شما آشنا می‌شوند و به نگرش صحیح و نه اینکه چه کسانی را می‌شناسید، جذب می‌شوند.

۲. احساسات کنترل نشده

در بعضی شرکت‌ها ارزیابی‌ ۳۶۰ درجه صورت می‌گیرد و مثال‌های بسیاری از افرادی وجود دارد که اشیاء را پرت می‌کنند، فریاد می‌کشند، باعث گریه‌ی دیگران می‌شوند و سایر نشانه‌های عدم کنترل احساسات از خود نشان می‌دهند. عدم کنترل احساسات نشان‌دهنده‌ی هوش هیجانی پایین است. به محض اینکه شما چنین سطح پایینی از ناپایداری را نشان دهید، برای دیگران این سؤال ایجاد می‌شود که آیا شما قابل اعتماد هستید و می‌توانید در زمان‌های حساس، همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.
فریاد زدن بر سر هر کسی، بدون توجه به اینکه آیا سزاوار آن است، توجه منفی بسیاری را به سوی‌تان جلب می‌کند و به شما برچسب بی‌ثبات، عبوس و وحشتناک زده می‌شود. کنترل احساسات‌ باعث کنترل شما بر موقعیت می‌شود. زمانی که بتوانید احساسات‌تان را در مورد فردی کنترل کنید که غیرمنصفانه با شما برخورد می‌کند، به جای شما طرف مقابل بد دیده می‌شود.

۳. تحقیر خود برای جلب توجه

همه‌ی ما افرادی را می‌شناسیم که با نقاب خودتحقیری لاف می‌زنند و فخر می‌فروشند. برای مثال،‌ یک نفر شاید غیرجذاب بودن خود را مسخره کند، در حالی که می‌خواهد توجه همه را به این موضوع جلب کند که فرد باهوشی است یا کسی که رژیم سخت خود را به تمسخر می‌گیرد، در باطن می‌خواهد شما بدانید که وی چقدر سالم و تندرست است. در حالی که بسیاری از افراد فکر می‌کنند با خودتحقیری، فخر فروختن‌شان پنهان می‌شود،‌ هر کس به سادگی متوجه این موضوع می‌شود. به همین دلیل فخرفروشی آزاردهنده‌تر می‌شود، چون فقط فخرفروشی نیست، بلکه تلاشی برای فریب دادن نیز هست.

۴. استفاده‌ی نابجا از تلفن همراه

هیچ چیز مانند ارسال پیامک در حین مکالمه یا حتی نگاهی سریع به تلفن همراه، اشتیاق طرف مقابل را از بین نمی‌برد. زمانی که در میانه‌ی یک مکالمه هستید، همه‌ی انرژی خود را برایش بگذارید. با این کار، مکالمه برای‌تان جذاب‌تر و مؤثرتر می‌شود.

۵. داشتن ذهن بسته

برای دوست‌داشتنی بودن، باید ذهنی باز داشته باشید که باعث می‌شود فردی خوش‌برخورد و جذاب برای دیگران باشید. هیچ کس دوست ندارد مکالمه‌ای با کسی داشته باشد که از پیش نظری دارد و علاقه‌ای به شنیدن ندارد. داشتن ذهن باز در محیط کار بسیار مهم است، چرا که خوش‌برخوردی برابر با دسترسی به ایده‌های جدید است. برای از بین بردن تصورات قبلی و پیش‌داوری‌ها، باید جهان را از نگاه دیگران ببینید. این بدان معنا نیست که باید هر چه آنها باور دارند، باور کنید یا از آن چشم بپوشید؛ بلکه به معنای قضاوت صحیح پس از درک درستی باورهای آنها است.

۶. نپرسیدن سؤالات کافی

بزرگ‌ترین اشتباهی که افراد در مکالمات مرتکب می‌شوند، تمرکز بیش از حد بر آن چیزی است که قرار است بگویند یا اینکه آنچه فرد مقابل خواهد گفت چه تأثیری بر آنها خواهد گذاشت، به همین دلیل نمی‌توانند آنچه گفته می‌شود، بشنوند. در واقع کلمات با صدای بلند و واضح بیان می‌شوند، اما معنایشان درک نمی‌شود. راهی ساده برای جلوگیری از این اشتباه، پرسیدن سؤالات بسیار است. مردم دوست دارند بدانند شما به آنها گوش می‌دهید و چیزی مثل سؤالی برای شفاف‌سازی نشان می‌دهد شما نه تنها گوش می‌دهید، بلکه به گفته‌های آنها اهمیت می‌دهید. شگفت‌زده خواهید شد که با پرسیدن سؤال تا چه حد احترام و قدردانی به دست می‌آورید.

۷. جدی بودن بیش از حد

مردم جذب کسانی می‌شوند که پرشور و هیجان هستند. با این حال، به سادگی ممکن است افراد پرهیجان بیش از حد جدی یا بی‌علاقه به چشم آیند، چون در کارشان غرق می‌شوند. افراد دوست‌داشتنی بین اشتیاق به کار و توانایی شوخی و مزاح تعادل برقرار می‌کنند. آنها در زمان‌های خاصی اجتماعی هستند و قدر این لحظات را می‌دانند. این افراد به تعاملات معنادار با همکاران‌شان توجه می‌کنند و همیشه آنچه را دیگران روز قبل یا هفته‌ی پیش گفته‌اند به یاد دارند که نشان می‌دهد اطرافیان‌شان هم به اندازه‌ی کارشان برای ایشان مهم هستند.

۸. شایعه‌پراکنی

افرادی که اهل شایعه‌پراکنی هستند، به چشم دیگران بسیار بد دیده می‌شوند. صحبت در مورد اشتباهات یا بدشانسی‌ دیگران وقتی به گوش این افراد برسد، باعث جریحه‌دار شدن احساسات‌شان می‌شود. شایعه‌پراکنی قطعا شما را به چشم دیگران فردی منفی و کینه‌توز نشان می‌دهد.

۹. در میان گذاشتن زود و بیش از حد اطلاعات

اگرچه شناختن افراد مستلزم به اشتراک‌ گذاشتن اطلاعاتی با آنهاست، سهیم کردن بیش از حد آنها، شما را در جهت اشتباهی قرار می‌دهد. مراقب باشید مشکلات شخصی یا اعترافات‌تان را سریع به اشتراک نگذارید. افراد دوست‌داشتنی به فرد مقابل اجازه می‌دهند تا آنها را هدایت کند و در زمان مناسب دردودل می‌کنند. به اشتراک گذاشتن بیش از حد شما را خودبین و بدون احساس نسبت به تعادل مکالمه نشان می‌دهد. اینگونه فکر کنید: اگر نکات بسیار مهمی از زندگی‌تان را بدون دانستن اطلاعاتی از فرد مقابل به اشتراک بگذارید، این پیام را منتقل می‌کنید که شما به آنها فقط به چشم یک گوش شنوا برای مشکلات‌تان نگاه می‌کنید.

۱۰. نمایش و حضور اغراق‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی

مطالعات نشان داده است افرادی که بیش از حد اطلاعاتی از خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، به دنبال تأیید هستند و از سوی دیگر یک مطالعه نشان داده که این اشتراک‌گذاری بیش از حد، علیه آنها کار کرده و باعث می‌شود دیگران از آنها خوش‌شان نیاید. به اشتراک گذاشتن در شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند شکل مهمی از ابراز احساسات باشد، اما باید با تفکر و خودکنترلی انجام شود. اینکه به همه بگویید برای صبحانه، ناهار و شام چه داشتید و چند بار سگ‌تان را برای قدم زدن بیرون برده‌اید به جای اینکه شما را دوست‌داشتنی نشان دهد، آنها را آزار می‌دهد.
جمع‌بندی
وقتی بفهمید که اعمال‌تان چگونه توسط دیگران درک می‌شود، مسیرتان به سمت دوست‌داشتنی شدن هموارتر می‌شود.
منب: خبر پو
5 1000
ارسال شده در 25 بهمن 1395 توسط با موضوع روانشناسی
پيلتن شاپ

پیشنهاد سردبیر

  • با رعایت این نکات با خیال راحت در خانه اپیلاسیون کنید
  • نشانه های بارز برای آپاندیسیت
  • چرا در مکان های مختلف بی خواب می شویم
  • علائم و درمان اوتیت میانی سروزی
  • درمان ارتودنسی انجام ندادن دندان نیش کشیده شده چطوری ممکن است؟
  • تشخیص زوال عقل از روی نقاشی
  • چاقی در کودکان زیر 8 سال دلیل بیماری است
  • با معنا درمانی بر مشکلات زندگی تان پیروز شود
  • محبوبترین ها

  • پریشانی روانی با بیماریهای مزمن چه ارتباطی دارد؟
  • ترفندهای تغذیه ای تاثیرگذار بر افسردگی
  • چگونه انگیزه را در خود بیشتر کنیم؟
  • سبک موسیقی و پی بردن به روحیات افراد
  • رابطه استرس با چاقی چیست؟ و روش های با آن
  • زندگی مشترک با این موارد راهی طلاق می شود
  • اهمیت مقایسه نکردن فرزندان و امر و نهی نکردن به آنان
  • ۱۲ توصیه‌ برای برقراری روابط مهرآمیز پدران با دخترانشان
  • رپورتاژ

  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای زیبایی لبخند
  • مزایا و معایب لیفت صورت با نخ
  • مرکز شنوایی سنجی و سمعک غرب
  • رفع موهای زائد در کلینیک سیب سبز
  • تی آر ایکس TRX ورزش برای تمام فصول
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی