مشاوره زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی

یک مطالعه ی کوچک نشان می دهد که صرف وقت در خارج از منزل به بهبود بخشیدن به خواب کمک می کند. محققان دریافتند که پس از گذشت اردو های زمستانه، بدن با چرخه ی نور و تاریکی هماهنگ می شود و در نتیجه  خواب ها طولانی تر می شود. نویسندگان، این مطالعات و یافته ها را به شواهد موجود اضافه کردند که نور خورشید در خارج از خانه به مردم کمک می کند تا در یک ساعت مناسب و معقول در شب بخوابند. واضح است که ریتم شبانه روزی در محیط های مدرن خواب ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

کنت رایت، محقق ارشد این مطالعه است بیان می کند: به ریتم شبانه روزی که به تغییر فرآیندهای بیولوژیکی بدن بیش از ۲۴ ساعت اتفاق می افتد مراجعه کنید که تا حد زیادی به نور و تاریکی پاسخ می دهد. رایت بولور استاد دانشگاه کلراوو بیان کرد: ممکن است اجداد ما در گذشته، زود به رختخواب رفته باشند و خواب آن ها افزایش یافته باشد ولی امروزه این کار درست نیست. بسیاری از مردم، در طول روز زمان کمی را در فضای باز و آزاد می گذرانند و سپس شب هنگام تا دیر وقت بیدار می مانند که این باعث می شود چشم هایشان با نورهای مصنوعی همچون کامپیوتر، تلویزیون و تلفن همراه آسیب ببیند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳  محققان برداشت کردند که یک هفته بعد از اردو های تابستانه و هماهنگی با طبیعت، که گوشی های هوشمند را نیز حذف کردند نمونه ی بزاق، نشان داد که سطح هورمون خواب در مقایسه با یک هفته ی معمولی که در خانه گذرانده شده است بالاتر رفته است. سطح ملاتونین در نزدیک شدن غروب آفتاب افزایش می یابد و برای همین است که اعضای کمپ در بسیاری از موارد زودتر می خوابند و آن ها همچنین قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار می شوند.

در یک مطالعه ی جدید که در دوم بهمن ماه منتشر شد. محققان ۵ داوطلب را برای یک هفته در اردو در رشته کوه های راکی کلراوو به خدمت گرفت و باز هم این پژوهشگران نمونه بزاق را برای شناسایی تغییرات در سطح ملاتونین در مقابل یک هفته در خانه ماندن شناسایی کردند. کاروان شب بیولوژیکی زودتر به رختخواب رفتند. با یک تفاوت از مطالعه ی گذشته که کاروان زودتر به خواب رفته بودند، به طوری که به خواب آن ها دو ساعت اضافه شد.

در مطالعه ی دیگری چنین گفته شده که رابطه ی علت و معلولی مستقیم بین زمان خارج از منزل و خواب دیده نمی شود. ممکن است دمای صبح هم در بسته نگه داشتن چشم ها نقش داشته باشد، به همین خاطر ممکن است مردم ماندن در کیسه خواب یا رختخواب گرم را به بیدار شدن در صبح زود و سرد ترجیح دهند. او همچنین اشاره کرد: در آزمایش دوم محققان ۱۴ نفر بودند که تعطیلات آخر هفته را در خانه و یا اردو تابستانه گذرانده بودند. آن ها دریافتند که حتی یک هفته خارج از منزل هم باعت تغییر ساعت بیولوژیکی است. در مقابل افرادی که در خانه می مانند الگوی مخالفی را نشان دادند.

عاقلانه است که شما مطمئن باشید که یک خواب خوب در زمان مناسب، حق شما است. برای مثال یک پزشک گفت: قرار گرفتن در معرض نور صبح با اشتها و کنترل وزن در ارتباط است که در این رابطه شواهد زیادی وجود دارد. زیرا قرار گرفتن در معرض نور طبیعی، قدرتمندتر است و تاریکی را ضعیف می کند. دو روز پس از گذشتن اردو تابستان، مردم مجدداً ساعتشان را تنظیم کرده بودند. رایت گفت: مردم را به خارج از خانه رفتن و زیر نور آفتاب قرار گرفتن تشویق کنید و می گوید: زمانی که می توانند از نور طبیعی خورشید استفاده کنند پس از نور مصنوعی شب استفاده نکنید. نورهای سبز و آبی که بر روی صفحه ی نمایش تلفن همراه یا کامپیوتر چشم را آزار می دهند و در روز بعد از آن تغییرات نور طبیعی به سوی یک فرکانس نارنجی و قرمز می رود. او می گوید: می توان پژوهشی همانند این را هم برای معماری و طراحی برای ورود نور و روشنایی ایجاد کرد. بهتر است مردم خانه هایشان را پر از منافذ نورکنند که بیشتر در معرض نور طبیعی قرار بگیرند تا نور مصنوعی.

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 1 اسفند 1395 توسط با موضوع اخبار پزشکی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x