دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین

فعالیت پیشگیری از آلزایمر درمان آلزایمر بیماری آلزایمر

بله، شما می توانید. زندگی با سبکی فعال برای همه خوب است، از جمله افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. اگرچه ورزش کافی بیماری را درمان نمی کند، ولی می تواند خلق و خو، اعتماد به نفس و عزت نفس یک فرد را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، برخی از انواع سرطان، و بیماری های دیگر را کاهش دهد. بسیاری از فعالیت ها  تأثیر کمتری دارند و بیشتر سرگرم کننده هستند.

اهمیت فعالیت در درمان آلزایمر

فعالیت برای همه، از جمله افراد مبتلا به آلزایمر مفید است. این امر ممکن است در کم کردن سرعت این بیماری و بهبود حافظه و خلق و خوی مؤثر باشد. این امر به ویژه به کسانی که در مراحل میانی بیماری هستند کمک می کند زندگی مستقل تری داشته باشند. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، کمتر دچار استرس، اضطراب و افسردگی می شوند. حتی در مراحل بعدی بیماری، عضلات قوی تری خواهند داشت.

شروع کردن فعالیت:

فرد مبتلا به آلزایمر باید چقدر فعالیت داشته باشد؟ این قضیه به  فرد و مرحله بیماری بستگی دارد. با پزشک در این باره صحبت شود که مقدار آن تعیین شود ولی بهتر است از روزی ده دقیقه آغاز شود و به عنوان سرگرمی و بدون فشار باشد.

جنب و جوش و حرکت:

پیاده روی و کشش مفاصل و عضله ها می تواند کمک کننده باشد. اگر تعادل مشکلی برای این قضیه است، انجام تمرینات گرم کردن در حالی که فرد نشسته است می تواند صورت گیرد.. به عنوان مثال، عبور دادن پاهای خود  و چرخش مچ پا تا 10 بار در هر جهت.

هنر های رزمی باستانی:

تای چی شامل یک سری از ورزش های ملایم است. این می تواند به فرد برای  تقویت حافظه کمک کند. به علاوه بر مفاصل نیز تأثیر گذار است. همچنین به تعادل و بهبود قدرت نیز کمک می کند.

داشتن یک محل سرسبز:

باغبانی یک راه عالی برای ماندن در خارج از خانه است. همچنین تحریک حواس و ایجاد هدف، می تواند یک منبع غنی از خاطرات برای کسانی که عشق به گیاهان دارند باشد. رسیدگی به یک باغ می تواند استرس و فشار خون را نیز کاهش دهد.

استخر:

شنا و یا انجام ایروبیک در آب، یک انتخاب عالی است. چون هم  برای مفاصل مفید است و هم می تواند آرامش بخش باشد. این ورزش برای قلب و تقویت مقاومت مناسب است.

آرامش خاطر:

یوگا می تواند استرس را کاهش دهد و باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری شود. محققان دریافتند افرادی که به مدت 3 ماه یوگا انجام می دهند بهتر از کسانی که دیگر “تمرینات تقویت حافظه“، مانند پازل جدول کلمات متقاطع را انجام داده اند خاطرات را به یاد می آورند. این افراد همچنین کمتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند.

فعالیت پیشگیری از آلزایمر درمان آلزایمر بیماری آلزایمر

قدم زدن:

پیاده روی به جلوگیری از بیماری های قلب و دیابت کمک می کند. همچنین می تواند حافظه و مهارت های تفکر را بهبود بخشد. گردش روزانه یک راه عالی برای اضافه کردن ساختاری معمولی به زندگی یک فرد است. کسانی که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر هستند نسبت به بقیه که  در مراحل بعد این بیماری می باشند بیشتر قادر به راه رفتن هستند.

تقویت  قلب:

ورزش های هوازی جریان خون را به بخشی از مغز که با حافظه در ارتباط است افزایش می دهد. همچنین در برطرف کردن افسردگی و اضطراب و بهبود خلق و خو نیز مؤثر است. هر چه فرد در مراحل اولیه تری از این بیماری باشد این تمرینات اثر گذاری بیشتری خواهند داشت.

تمرین روی صندلی:

حتی اگر فرد برای حرکت و ورزش دچار مشکل باشد، باز  هم می تواند ورزش کند. مهم این است که برای تمرین خلاقیت وجود داشته باشد. برای مثال: یک فرد می تواند تمام تمرین ها را  در حالی که نشسته است انجام دهد.

چه مکان هایی برای رفتن مناسب هستند؟

بسیاری از مکان ها برای این  کار  وجود دارند. مانند  ورزشگاه ها که شامل ارائه جلسات تمرین تای چی، بولینگ چمن، و حتی شنا کردن و ایروبیک در آب هستند. هچنین می توانید در هر جایی که جنب و جوش داشته باشید کار کنید.

عادت کردن به آن:

اگر تکرار کنید حتماً این اتفاق می افتد ولی شرایط اصلی برای مراقبت از خود را فراموش نکنید. پس از چند هفته انجام مرتب یک روال جدید می تواند به یک عادت برای شما تبدیل شود. تعیین اهداف واقع بینانه نیز در این راه نیاز است تا سلامت شما تامین شود.

لینک های مرتبط: پیشگیری از آلزایمر با انگور

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 2 اسفند 1395 توسط با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • مشاجره و دعوای خانگی با نوجوان ممنوع!
  • 5 نکته برای بازگشت به کار پس ازبدنیا آمدن کودک
  • دیگر نگران خطوط پیشانی خود نباشید
  • اطلاعاتی راجع به عصب کشی دندان
  • ده دستور برای اینکه به راحتی چین و چروک پوست را از بین ببرید
  • اگر از خجالتی بودن خود خسته شده اید ، بخوانید
  • خاصیت های مختلف سبزیجات سفید
  • آغوز و این فایده ها
  • محبوبترین ها

  • حاملگی و کار کامپیوتری
  • راه های غلطی که خانم های باردار می روند
  • 6 نکته برای غذا خوردن سالم در طی یائسگی
  • خانم های حامله و تجویز استراحت
  • گربه ها و خطر سلامتی برای مادران باردار
  • خطرات کم کاری تیروئید برای مادر و جنین
  • به دنیا آوردن فرزند با روش هیپنوتیزم
  • آشنایی با علائم گرمازدگی در نوزادان
  • رپورتاژ

  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • به اندام خود زیبایی دوچندان ببخشید
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x