کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت

آیا خواب آلودگی و کسلی زندگی تان را احاطه کرده است و به دنبال راهی برای رفع این حالات در بدنتان میگردید برخی پیشنهادات جالب در این زمینه برایتان داریم که بد نیست در این بخش به آن ها دقت کنید ورزش های سریع ،استفاده از برخی ویتامین ها و تغییر سبک تغذیه ای در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد از راهنمایی های درمانی جالب در این زمینه کمک بگیرید.

اکثر افراد معمولا برای داشتن انرژی کافی جهت انجام کارهای روزانه به نوشیدنی های کافئین دار روی می آورند. درست است که خوردن کافئین ما را برای یک روز شارژ می کند، اما در مقابل ممکن است منجر به مشکلات جانبی بسیاری از جمله سردرد، بی خوابی و بسیاری عوارض دیگر شود.

خبر خوب این است که بسیاری از جایگزین ها از مواد غذایی مناسب گرفته تا سبک های زندگی می توانند رخوت روزانه را دور کرده و وابستگی به کافئین را کاهش دهند:

مصرف میان وعده های حاوی پروتئین: تکه های سیب، کره بادام زمینی، ساندویچ بوقلمون و یا بادام و میوه خشک شده می توانند گزینه خوبی برای شما باشند؛ اگر دچار خواب آلودگی و خستگی در طول روز شده اید.

مصرف ویتامین ب: بی حالی، کمبود تمرکز، اضطراب و افسردگی می تواند از نشانه های کمبود ویتامین ب در بدن شما باشد. در صورتی که به صورت مداوم احساس خستگی می کنید، بهتر است شروع به مصرف ب-کمپلکس کنید. راه دیگر و بهتری که می توانید در پیش بگیرید، مصرف مولتی ویتامین است که علاوه بر تامین ویتامین ب، سایر مواد و ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.

انجام ورزش های با ریتم تند: تحقیقات نشان می دهد که یک تحرک کوچک چند دقیقه ای می تواند شما را برای یک روز شارژ کند.

استفاده از دوش آب سرد: آب سرد سیستم بدنی شما را تحریک می کند و به گردش خون سرعت می بخشد و این موضوع باعث هوشیاری شما می شود. می توانید ابتدا با یک دوش آب گرم خودتان را آرام کنید و در پنج دقیقه آخر به سراغ آب سرد بروید.

مصرف وعده های غذایی کوچک و متعدد: خوردن وعده های کوچک و متعدد، گردش کالری را در بدن بهبود می بخشند. در مقابل وعده های سنگین، باعث می شوند تا شما خواب آلود شوید.

پیاده روی: یک پیاده روی ساده هم می تواند به اندازه یک تمرین کوچک شما را هوشیار کند. حتی حرکت آهسته و کوتاه، هوشیاری شما را پس از چند دقیقه افزایش خواهد داد.

مدیتیشن: ذهن، ابزاری قوی است. ثابت شده است که تصور و تخیل راجع به اهداف، شما را به آنها نزدیک تر می کند. دفعه بعدی که احساس کردید بی انرژی شده اید، می توانید یک تمرین ساده را انجام دهید. بر روی یک صندلی بنشینید و در حالتی که کمرتان صاف است، دستانتان را بر روی زانوها قرار دهید. چشمانتان را ببندید و به افکار مثبت و پر انرژی فکر کنید. نفس های عمیق بکشید و حالت تان را نگه دارید. بعد از چند دقیقه اثر معجزه آسای مدیتیشن در افزایش هوشیاری ذهنی و فیزیکی را خواهید دید.

منبع:hercampus

آوای سلامت،

 

5 1000
ارسال شده در 1 اسفند 1395 توسط با موضوع عمومی
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x