دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

مادران شیرده رژیم غذایی هنگام شیردهی خورد و خوراک مادران شیرده تغذیه مادران شیرده

اصول تغذیه صحیح مادران پس از زایمان و در دوران شیردهی چگونه است چه مواد غذایی برای افزایش سلامت مادران توصیه می شوند پیشنهادات و توصیه های رایج متخصصین تغذیه در این زمینه به چه صورت است برنج قهوه ای ،تخم مرغ ،ماهی سالمون و سبزیجات و حبوبات از بهترین خوراکی هایی هستند که برای تازه مادران در دوران شیردهی توصیه می شوند .

 هر مادر برای بازیابی سلامتی و توانایی گذشته‌ پس از تولد فرزندش نیاز به زمان و مراقبت دارد و بدین منظور باید رژیم غذایی متعادلی مصرف کند که الزاما کالری بالایی ندارد.

مصرف غذاهای مورد نیاز که برای سلامتی کسانی که زایمان کرده‌اند ضرری نداشته باشد بسیار اهمیت دارد.

در ذیل به غذاهایی که بدن مادر پس از تولد فرزند احتیاج دارد اشاره شده است:

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه ای به حفظ انرژی و تامین کالری مورد نیاز و افزایش شیر مادر کمک می‌کند.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع غنی از پروتئین است که نیاز روزانه بدن شما به این ماده غذایی را تامین خواهد کرد. مصرف منظم تخم‌مرغ میزان اسیدهای چرب شیر مادر را نیز افزایش می‌دهد.

ماهی سالمون

سالمون حاوی تمام مواد غذایی لازم برای یک بدن سالم است. این ماهی شامل DHA، یک نوع چربی که برای توسعه سیستم عصبی کودک حیاتی است، می‌شود. به گفته متخصصان مادر باید برای مصرف سالمون از دکتر خود مشورت بگیرد.

سبزیجات سبزرنگ

رژیم غذایی مادران باید حاوی مقادیری سبزیجات سبز مانند اسفناج و بروکلی برای تامین ویتامین بدن باشد. این ماده غذایی برای مادران و نوزادان به یک میزان اهمیت دارد. مصرف سبزیجات سبز همچنین به ارتقا میزان آنتی‌اکسیدان‌های بدن کمک می‌کند.

حبوبات

مصرف این منبع غنی از پروتئین غیرحیوانی را آغاز کنید. این دانه‌ها برای سلامتی بسیار مفید هستند.

سلامت نیوز

 

5 1000
ارسال شده در 30 بهمن 1395 توسط با موضوع سلامت مادر و نوزاد
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • موارد عجیبی که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود
  • سبزیجاتی که نباید نپخته (خام) بخورید
  • 7 نشانه جسمی افسردگی که انتظارش را ندارید
  • چه کارانجام دهیم تا ناخن هایمان زودتر بلند شود؟
  • آخر وعاقبت کم تحرکی به واسطه زندگی ماشینی
  • خطر آب بازی کودکان را جدی بگیرید
  • اب این میوه بهترین معجون برای کاهش وزن
  • درمان خانگی کومدون‌های سیاه پوستی
  • محبوبترین ها

  • برس‏زدن‏ اصولی مو
  • زایمان اولی ها بخوانید
  • مشکلات پوستی و درمان آن ها
  • کنترل آکنه با درمان های خانگی
  • بررسی عوارض و مزایای اکستنشن مژه
  • برس های مختلف برای انواع مو
  • آیا در موقع جوش زدن میتوانیم از بخور استفاده کنیم؟
  • رهایی از حلقه سیاه زیر چشم چطوری امکانپذیر است
  • رپورتاژ

  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • دکتر صابر گوگانی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • لیفت صورت با نخ روشی نوین برای جوانسازی پوست
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x