دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دوچرخه‌سواری یکی از ورزش های لذت بخش و بسیار مفرح است. در صورتی که این ورزش با شدت زیاد انجام شود سلامت سیستم قلبی – عروقی را افزایش می دهد. دوچرخه سواری در یک ساعت حدود ۵۰۰ کالری می سوزاند.اما مانند تمام ورزش های دیگر که نیازمند رعایت نکات بسیاری است دوچرخه سواری هم نیازمند رعایت توصیه هایی است که در این مطلب به آن ها بپردازیم.
برای دوچرخه‌سواری باید نکات خاصی را رعایت کرد تا از آسیب‌دیدگی‌ جلوگیری شود. نکات زیر می‌توانند به افرادی که قصد دوچرخه‌سواری دارند کمک کند.

۱. از کلاه ایمنی استفاده کنید:

در آمریکا سالانه شش هزار دوچرخه‌سوار دچار آسیب‌دیدگی‌ می‌شوند. آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر ۷۵ درصد این آسیب‌دیدگی‌ها را تشکیل می‌دهد. استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند تا ۹۰ درصد از احتمال آسیب مغزی بکاهد. از کلاه‌هایی استفاده کنید که استاندارد باشند.

۲. مطمئن شوید که دوچرخه اندازه شماست:

هنگام خرید دوچرخه مطمئن شوید که اندازه شماست. دوچرخه خود را از جایی که معتبر باشد بخرید.

۳. صندلی راحت انتخاب کنید:

بعضی صندلی‌های دوچرخه راحت‌تر هستند. طراحی زین دوچرخه نو برای زنان و مردان متفاوت است.

۴. آرام شروع کنید:

اگر آمادگی جسمانی زیادی ندارید ابتدا دوچرخه‌سواری را آرام شروع کنید. تنها ۳۰ ‌دقیقه رکاب بزنید و ابتدا بر روی سطح صاف حرکت کنید و به تدریج می توانید شدت حرکت را افزایش دهید. بعد از مدتی می توانید بر روی سطح شیب دار حرکت کنید.

۵. لباس راحت بپوشید:

اگر زیاد دوچرخه‌سواری می کنید لباس مخصوص این ورزش را تهیه کنید. این لباس کمتر بدن را دچار حساسیت می‌کند. کفش  های مخصوص دوچرخه‌سواری نیز رکاب زدن برای شما آسان‌تر می‌کند.

۶. در تاریکی مراقب باشید:

بهتر است شب‌ها دوچرخه‌سواری نکنید، بیشتر مرگ‌ها بر اثر تصادف دوچرخه‌سواران بین ساعت ۶ تا ۹ شب اتفاق می افتد. اگر می خواهید در هوای تاریک دوچرخه‌سواری کنید لباس شب رنگ بپوشید و از نوارهای شب رنگ بر روی کلاه خود استفاده کنید.

۷. از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنید:

با وجود این که سوار  دوچرخه‌ هستید به علایم راهنمایی و رانندگی توجه کنید و خلاف جهت خیابان حرکت نکنید. با یک دوچرخه‌سوار دیگر کنار هم حرکت نکنید.

۸. به عضالت خود کمک کنید:

بعد از رکاب زدن طولانی مدت بر روی سربالایی، لاکیتک اسید در عضلات شما افزایش می‌یابد و باعث ایجاد و سوزش در عضلات می‌شود. هنگامی که در سراشیبی قرار می‌گیرد پدال را رها نکنید. آرام آرام رکاب بزنید این کار باعث می‌شود که کم کم لاکتیک‌ اسید از بین برود.

۹. وضعیت بدن را تغییر دهید:

وضعیت دست و بدن را مرتبا تغییر دهید. این کار باعث می‌شود که فشار بر روی یک عضله نباشد سعی کنیم که دستان خود را برای طولانی مدت بر روی قیمت خمیده دست دوچرخه قرار ندهید. این کار باعث می‌شود که به دست فشار بیاید.

۱۰. خوب ترمز کنید:

هنگامی که می خواهید ترمز بگیرید از انتهای اهرم ترمز را فشار دهید تا کامل ترمز کار کند. در شرایطی که زمین خیس باشد و بر روی سر پایینی‌ها باید مراقب باشید که درست ترمز کنید. بسیار شدید ترمزها را فشار ندهید..

 

منبع:تدبیر 24

#
5 1000
ارسال شده در 29 بهمن 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
ویزیت یاب
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x