دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

وزن کردن قبل از خواب شبانه وزن کردن بلافاصله بعد از نوشیدن آب وزن کردن بلافاصله بعد از انجام ورزش وزن کردن بعد از خوردن غذا شروع ورزش شروع رژیم کاهش وزن

 

اگر می خواهید در مسیر کاهش وزن قدن بردارید بهتر است برخی عادات در زندگی تان را تغییر دهید پیشنهاد میکنیم به برخی نکات مهم در این زمینه توجه کنید این توصیه های کاربردی نتیجه ای مفید در اختیارتان قرار خواهند داد انتخاب برخی موادغذایی کم کالری خوشمزه و تجرک و ورزش به همراه مصرف لبنیات و حذف فست فود ها کمک زیادی به شما خواهد کرد .

◊ غذای سالم بخورید.

در هنگام انتخاب غذا حتما سراغ انواع غذاهای کم کالری و مغذی بروید و میزان متعادلی از آن را سرو کنید. سعی کنید برنامه غذایی خود را سرشارا ز سبزیجات، میوه ها، غلات سبوس دار، مواد لبنی کم یا بدون چربی، گوشت کم چربی، گوشت سفید و حبوبات کنید. بیشتر از غذاهایی استفاده کنید که حاوی مقدار کمی از چربی و شکر اضافه شده هستند.

◊ شیر را از برنامه غذایی خود حذف نکنید.

وقتی می خواهید چربی و کالری را در برنامه غذایی خود کاهش دهید، نباید شیر را حذف کنید. شیر و مواد لبنی سرشار از ماده معدنی کلسیم هستند که از پوکی و شکستگی استخوان پیشگیری می کند. برای آنکه هم بتوانید وزن خود را کاهش دهید و هم میزان کلسیم مورد نیاز خود را تأمین کنید، می توانید شیر کم یا بدون چربی را جایگزین سازید. اگر شما جزو افرادی هستید که هر روز شیر مصرف می کنید، در آغاز با شیرهای عادی آغاز کنید و سپس از انواع یک و نیم درصد چربی استفاده کنید. در آخر هم می توانید از شیرهای بدون چربی لذت ببرید.

◊ تحرک داشته باشید.

انجام فعالیت ورزشی یک نکته ی کلیدی در رسیدن به کاهش وزنی ماندگار است. با انجام فعالیت ورزشی مداوم می توانید کالری دریافتی را سوزانده و از چربی های دور شکمی خود نیز بکاهید. همچنین می توانید با این کار ماهیچه های خود را تقویت کنید و بدنی تندرست داشته باشید. برای کاهش وزن خود و پیشگیری از اضافه وزن دوباره لازم است تحرک بدنی داشته باشید. فعالیت ورزشی باید حداقل ۳۰ دقیقه به طول بیانجامد و به صورت مداوم و متعادل و با شدت متوسطه و بیشتر پیش رود.

شما باید در بیشتر روزهای هفته و ترجیحا در تمامی روزهای هفته به انجام فعالیت ورزشی مبادرت داشته باشید. البته بهتر است به صورت مرحله به مرحله و تدریجی به سمت و سوی این هدف قدم بردارید. اگر وزن خود را کاهش داده اید و می خواهید از بازگشت آن پیشگیری کنید باید تلاش بیشتری بکنید. باید ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در روز فعالیت ورزشی داشته باشید اما نباید زیاد به خود فشار بیاورید. بر اساس تحقیقی که به تازگی انجام شده است، انجام فعالیت ورزشی متعادل همچون پیاده روی سریع به صورت مداوم می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

◊ غذای آماده را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

با خوردن یک وعده غذای آماده در رستوران به اندازه تمامی کالری مورد نیاز خود در روز کالری دریافت می کنید! بر اساس مطالعات انجام شده، جوانانی که به صورت مداوم غذاهای آماده مصرف می کنند در میانسالی نسبت به دیگر افراد بیشتر دچار اضافه وزن و دیابت می شوند. اگر شما مجبور به خوردن غذای آماده هستید بهتر است از انواع سالاد و مقدار کمی از غذاهای کبابی استفاده کنید. از خوردن سس ها و چاشنی های پرچرب خودداری کنید.


گردآوری و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


لینک مرتبط: کمپین لاغرشو دکتر سلام لاغری در ۲۱ روز

5 1000
ارسال شده در 30 بهمن 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x