ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

در مورد موز چه نوع باورهای تغذیه ای وجود دارد می خواهیم به رایج ترین باور نادرست در مورد این میوه پرخاصیت اشاره کنیم درست است که موز سرشار از انواع املاح و موادمعدنی برای بدنمان است اما نمی تواند با دیگر دسته های غذایی مانند گوشت قرمز برابری کند .

⛔️ متن باور غلط تغذیه ایی:

یک عدد موز تازه و رسیده می توان گفت به اندازه یک کیلو گوشت ارزش غذایی دارد.

✅ متن پاسخ:

در ابتدا با اجزای تشکیل دهنده موز و گوشت آشنا شوید، موز حاوی ۷۵٪  آب، کربوهیدرات کل ۲۳٪ (شامل ۱۲٪ قند)، ۱٪ پروتئین و ۰/۳٪  چربی می باشد و هر واحد آن حاوی ۸۹ کیلو کالری انرژی می باشد در صورتی که هرواحد گوشت (برای مثال گوشت قرمز) حاوی ۱۵٪ چربی ، ۲۶٪  پروتئین، صفر درصد کربوهیدرات و ۲۵۰ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم آن است. تا همین جا مشاهده می کنید که چقدر تفاوت در درشت مغذی های دو ماده غذایی وجود دارد.

گوشت قرمز به عنوان منبع مواد معدنی همچون روی، سلنیوم، فسفر و آهن و ویتامین های سری B به شمار می رود در صورتی که موز به عنوان منبع غنی ویتامین B6 و مقدار کمتری منیزیم، ویتامین C و فیبر به شمار می رود، با توجه به این تفاوت ها و به این دلیل که هرکدام از گروه های غذایی مواد مغذی خاصی را برای بدن تامین می کند به هیچ وجه هیچ گروه غذایی از رژیم فرد نباید حذف و یا گروهی جایگزین گروه دیگری شود.

از طرفی باید توجه داشت که برای داشتن یک تغذیه مناسب و متعادل، باید از همه گروه های غذایی به اندازه مناسب مصرف کرد، برای مثال گروه لبنیات جزء منابع خوب کلسیمی و پروتئینی به شمار می روند درحالی که گروه میوه ها منبع خوبی از ویتامین ها هستند.

در آخر به تامین غذای روزانه به صورت متنوع نیز باید توجه کرد زیرا که در هر روز بدن انسان به مواد مغذی مختلفی نیاز دارد و این مواد مغذی مختلف از گروه های غذایی مختلف باید تامین شود.


تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: شایعات تغذیه ای راجع به آجیل و کاهش وزن

5 1000
ارسال شده در 30 بهمن 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • دمنوش مفید برای از بین بردن مشکلات معده و روده
  • کمبود این مواد غذایی منجر به بیماری می شود
  • زمانیکه که می شود صدای قلب و تنفس بیمار را دید
  • خودتان را با انگشت شست بهتر بشناسید
  • راهی برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن
  • الفبای یک رژیم غذایی سالم پوست
  • اطلاعاتی جامع درباره عقب افتادگی ذهنی
  • تغییر رنگ دندان ها با این 9 عامل آب زیرکاه
  • محبوبترین ها

  • غذاهای تمیز کننده کام دهان
  • چه روشی برای استفاده از نخ دندان مناسب است؟
  • تا عید لبخندتان را تازه کنید
  • استرس قبل از رفتن پیش دندانپزشک
  • مواد طبیعی سفید کننده دندان
  • فهرستی از زشت شدن دندان ها
  • سفید نشدن دندان ها در حالی که مسواک میزنیم،چرا؟
  • چه معالجه های دندان‌پزشکی در طی عادت ماهیانه خانم‌ها نباید انجام شود؟
  • رپورتاژ

  • جراحی، زیبایی و لیزر دکتر مردانی
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • زیباتر شدن چهره با روش های نوین
  • استفاده از لوازم آرایشی در بارداری
  • ایمپلنت،لمینت و زیبایی دکتر نوروز علی
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x