کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

هرگز از مصرف خرما غافل نشوید این ماده غذایی سرشار از بهترین املاح و موادمعدنی برای سلامتی تان است می توانید به اشکال مختلف در کنار غذا به فرزندتان بدهید و باعث پیشگیری از بروز فقر آهن در بدن وی شوید خرما مانع ایجاد اسهال و یبوست در فرزندتان شده و در پیشگیری از بیماری های عفونی موثر است .

✔️ حریره خرما: می توانید خرما بدون پوست و هسته در کره یا روغن تفت دهید تا نرم شود سپس آرد گندم پودر مغز بادام اضافه کنید و تفت بدید تا خوب مخلوط و خامی آرد از بین برود.

✔️ حلوای خرما: آرد تفت بدید تا خامی اون از بین بره سپس کره اضافه کنید و کمی تفت دهید خرما پوست کنده و له شده اضافه کنید.

✔️ توپک خرما: خرما بدون پوست تو کره تفت بدید که نرم شود سپس داخل پودر مغز بادام یا پودر نارگیل بغلطانید.

✔️ خرما تو کره تفت بدید و کنار عدس پلو به کودک بدهید.

◊ زمان مجاز مصرف خرما در تغذیه کودک از ۹ ماهگی می باشد.

✳️ خرما سرشار از فیبرهای طبیعی و بسیار غنی از ویتامین‌ها و موادمعدنی است، فواید بیشماری برای سلامتی دارد. این محصولات طبیعی حاوی روغن، کلسیم، سولفور، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم هستند که همه برای سلامتی بسیار مفیدند.

✳️ خرمای رسیده حاوی پتاسیم است. پتاسیم برای کنترل اسهال بسیار مهم است. آنها به راحتی هضم شده و برای برطرف کردن مشکل اسهال بسیار مفیدند.

✳️ خرما یک ماده غذایی ملین است. به همین دلیل برای کسانیکه از یبوست رنج می برند بسیار مفید است. برای بهره بردن از خاصیت ملینی خرما، باید تعدادی از آن را از شب تا صبح در آب خیس کرده و صبح آن را به شکل شیره مصرف کنید

✳️ خرما دارای مقدار قابل توجهی ویتامین A و بتاکاروتن است،ویتامین A موجود درخرما از بروز بیماری های عفونی پیشگیری می کند

✳️خرما از فقر آهن پیشگیری می کند، خرما مقدار قابل توجهی فولات و یا همان اسیدفولیک به بدن می‌رساند که جهت خون‌رسانی برای بدن لازم است،فولات به عنوان ماده خون‌ساز در خرما موجود است؛ هرچند که مقدار آهن خرما آنچنان زیاد نیست، اما برای خون‌سازی، بدن احتیاج به ۳ ماده‌ی مغذی فولات، آهن و ویتامین 12 B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می‌شوند. پس برای این منظور بایستی از غذاهای متنوع استفاده کرد.

✳️ ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرماست که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری‌های خطرناک خونریزی‌دهنده یا همان اسکوربوت لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، ۶۰ میلی‌گرم ویتامین C دریافت کند که تقریباً در هر ۱۰۰ گرم خرما ۱۴ میلی‌گرم ویتامین C موجود است.


گردآوری: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


منبع: mudarclub

لینک مرتبط: زمان بندی غذاهای مختلف در تغذیه کودکان شیرخوار 

5 1000
ارسال شده در 2 اسفند 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x