کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو

کنترل قندخون علل ابتلا به دیابت راه های درمان دیابت دیابت

دیابت یا مرض قند از جمله بیماری هایی است که به صورت ارثی و یا شیوه غلط زندگی فرد را مبتلا می کنند. این بیماری در اثر اختلال در جذب قند به وسیله سلول ها رخ می دهد. دیابت از جمله بیماری های قابل کنترل است. از جمله روش های کنترل دیابت می توان به تزریق انسولین و یا ورزش کردت اشاره کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

در مبتلایان به دیابت نوع 2 قند خون بیش از حد بالا می‌رود اما ورزش به بدن کمک می‌کند از این قند به عنوان انرژی استفاده کند. در واقع ورزش منظم می‌تواند به بهبود هموگلوبین A1C کمک کند.
انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده که انجام ورزش در کنار پرهیزهای غذایی، مصرف منظم داروها و مدیریت استرس، یکی از بهترین گام‌ها برای مدیریت دیابت محسوب می‌شود.
مطالعات نیز نشان داده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که در هفته حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی می‌کنند و 7 درصد از وزن بدن خو را از دست می‌دهند، شانس بسیار بالایی برای کاهش خطر عوارض ناشی از دیابت دارند. مزایای برداشتن 10 هزار گام در روز برای مبتلایان به دیابت نوع 2 از این قرار است:
کنترل بهتر قند خون: در مبتلایان به دیابت نوع 2 قند خون بیش از حد بالا می‌رود اما ورزش به بدن کمک می‌کند از این قند به عنوان انرژی استفاده کند. در واقع ورزش منظم می‌تواند به بهبود هموگلوبین A1C کمک کند.
کنترل وزن: پیاده روی بهترین راه برای رسیدن به اهداف مدیریت وزن در مبتلایان به دیابت است. فقط به یاد داشته باشید همانطور که نیاز به سوزاندن کالری برای کاهش وزن دارید، باید در کنار آن از یک رژیم غذایی سالم برای تنظیم متابولیسم بدن نیز پیروی کنید.
بهبود سلامت قلب: ورزش‌های هوازی به تقویت قلب و بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند. فشار خون و کلسترول بد خون یا همان آل دی آل نیز در اثر پیاده روی کاهش یافته و این خود راهی است برای بهبود سلامت قلب.
رهایی از استرس: افراد مبتلا به دیابت بیشتر از غیر دیابتی‌ها در معرض ابتلا به افسردگی و اضطراب هستند و ورزش می‌تواند یک راه عالی برای مراقبت از سلامت عاطفی این افراد باشد.
خواب بهتر: ورزش منظم در طول روز به بهبود خواب شبانه نیز کمک می‌کند و این به معنای کنترل بهتر قند خون و در نهایت کنترل موثرتر دیابت نوع 2 است.
عوارض کمتر دیابت: دیابت کنترل نشده می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامت از جمله رتینوپاتی دیابتی، زخم پای دیابتی، مشکلات کلیوی و آسیب‌های عصبی شود. ورزش و بخصوص پیاده روی روزانه برای مدیریت دیابت و کاهش خطر ابتلا به این عوارض مؤثر است.

منبع: شفا آنلاین

5 1000
ارسال شده در 2 اسفند 1395 توسط با موضوع دیابت

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x