دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی

خواب آلودگی و کسالت خواب‌ آلودگی اختلال خواب احساس خواب آلودگی

اگر از خواب آلودگی در محل کارتان رنج میبرید بهتر است به دنبال علت آن باشید با برخی روش های درمانی ساده و طبیعی می توانید این حالت را برطرف کنید برخی روش های ساده می توانند کسالت شما را برطرف کرده و شادابی و سرحالی را در شما افرایش دهند بهتر است کیفیت خواب شبانه خود را افزایش دهید .

تقریبا 40 درصد از بزرگسالان ایالات متحده در طول روز ناخواسته دچار خواب آلودگی می شوند.

،در واقع این مرکز توصیف کرده که کمبود خواب در میان آمریکایی ها یک بیماری همه گیر عمومی و مدرن است. بنا به اعتقاد کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده خواب آلودگی و محرومیت از خواب می تواند ناشی از سندرم پای بی قرار، آپنه انسدادی خواب، حملات خواب و … باشد. چرت زدن در طول روز و در مکان ها و زمان های نامناسب نشان دهنده یک اختلال خواب جدی است و در صورت ادامه دار بودن نیاز به مراجعه به پزشک دارد چون عواقب جدی سلامت مانند ابتلا به بیماری های مزمن از جمله فشار خون بالا، دیابت، افسردگی، چاقی و سرطان را می تواند به دنبال داشته باشد.

آکادمی آمریکایی طب خواب اعلام کرده که اغلب بزرگسالان نیاز به هفت تا 9 ساعت خواب شبانه با کیفیت دارند. در این میان برای جلوگیری از احساس خواب آلودگی در مکان های نامناسبی مانند محل کار چندین راهکار پیشنهاد شده است:

نوشیدنی مصرف کنید: توجه داشته باشید که میزان بیش از اندازه کافئین هم موجب می شود که شما اندکی عصبانی شوید و آب بدن تان تبخیر شود. به علاوه باید در روز میزان کافی آب بنوشید. این عمل میزان آب بدن شما را تنظیم می کند، اشتهای کاذب به میان وعده های ناسالم را کاهش می هد و حس خواب آلودگی را نیز از میان می برد. مصرف الکل را از نهار خود حذف کنید. نوشیدنیهای الکلی باعث افت آنی فشار خون می شوند که این امر باعث ایجاد خستگی و کسالت می شود.

وعده ناهار را فراموش نکنید: اجتناب از این وعده غذایی باعث ایجاد کسالت و خواب آلودگی در ظهر می شود. شما لازم نیست که هر روز یک وعده غذای کامل با انواع و اقسام پیش غذاها را بخورید، اما حداقل سعی کنید نهار را بر روی میز کار خود نخورید.

برای زمان های کوتاه استراحت کنید: از سر جای خود بلند شوید، چرخی بزنید، عضلات پای خود را منبسط کنید و انگشتان دستتان را خم و راست کنید. اگر نمی توانید دفتر کار خود را ترک کنید، به عقب تکیه دهید و نفس عمیقی بکشید تا کاملا ریلکس شوید و میزان اکسیژن جذب شده تان را نیز افزایش دهید. کشش باعث می شود که سیستم گردش خون نیز بهبود یابد.

حرکت کنید: در طول وقت نهار خود به باشگاه ورزشی بروید. در غیر این صورت برای راه رفتن به بیرون بروید، از پله استفاده کنید. اجازه دهید که خون در بدنتان به جریان افتد. این عمل متابولیسم بدن را تسریع می بخشد و از خواب آلودگی و کسالت نبز جلوگیری می کند.

بعد از ظهر چرت کوتاهی بزنید: یک چرت 15 دقیقه ای معجزه می کند. فقط توجه داشته باشید که خیلی دیر اقدام به چرت زدن نکنید چون خواب شبانه شما را می تواند مختل کند.

میان وعده های مناسب بخورید: یک سیب یا مقداری ماست جزء میان وعده های فوری بی نظیر هستند. سعی کنید به صورت خود مقداری آب خنک بزنید تا رخوت از شما دور شود. گاهی اوقات حتی شستن دست ها نیز به شما کمک می کند تا احساس خستگی کمتری بکنید.

در محیط خنک کار کنید: کار کردن در یک فضای سرد تر باعث می شود تا شما هشیار تر بمانید. اگر اطراف شما گرم باشد احتمال دارد که به خواب فرو روید.
منبع:everydayhealth

آوای سلامت

5 1000
ارسال شده در 2 اسفند 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • درمان‌های جدیدی برای خشکی چشم
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • نگاهی به خاصیت های بی نظیر پیاز
  • آرنولد و برنامه حرکتی سرشانه
  • خوراکی‌هایی که شما را معتاد می کنند!
  • مزایای باور نکردنی شیردهی در بلند مدت
  • چرا خواب و چاقی و لاغری باهم ارتباط دارد؟
  • اشتباهات ورزشکاران در هنگام تمرین
  • محبوبترین ها

  • چهارشنبه سوری امنی را با رعایت این نکات ایمنی داشته باشید!
  • درمان های طبیعی برای سنگ کلیه
  • پر اهمیت ترین سوال های زنانه از پزشکان
  • خطر ابتلا به سل را با طب سوزنی افزایش ندهید
  • راجع به سندرم بهجت چه می دانید؟
  • شیوه های ایمنی برای مقاومت در برابر طوفان
  • کرایوتراپی یا سرما درمانی چیست؟
  • مقدار تستوسترون در رحم مادر با سلامت مردان ارتباط دارد
  • رپورتاژ

  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • کلینیک زیبایی شارلوت
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x