نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

گوشت قرمز گوشت سفید چربی گوشت مرغ چربی گوشت قرمز

از مزایای مصرف گوشت مرغ و ماهی چه میزان اطلاع دارید این دسته غذایی حاوی چه میزان پروتئین برای بدنمان هستند فواید استفاده از گوشت مرغ و ماهی برای بدن به چه صورت است چه افرادی بیشتر از دیگران باید گوشت سفید میل کنند فرق گوشت قرمز با گوشت سفید مزایا و معایب هرکدام در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گوشت هایی از جمله ماهی، مرغ و گاو حاوی موادمغذی ضروری از جمله پروتئین و آهن می باشند. افرادی که از گوشت استفاده نمی کنند باید این موادمغذی را از سایر منابع (ترکیبی از موادغذایی با منشاء گیاهی) به دست آورند. یک وعده مصرفی از بیشتر انواع گوشت و ماهی در حدود ۸۵ گرم می باشد.


فواید

گوشت و مرغ منابع کاملی از پروتئین به حساب می آیند و حاوی ۹ اسیدآمینه ضروری و مورد نیاز بدن می باشند. پروتئین عملکردهایی از جمله رشد و ترمیم بافت را در بدن انجام می دهد. گوشت و مرغ همچنین حاوی آهن هِم بوده که برای بدن بسیار مفیدتر از آهن غیر هِم (نوعی از آهن موجود در موادغذایی با منشاء گیاهی) است. آهن برای رشد سالم ماهیچه ها و اکسیژن خون ضروری است. میزان توصیه شده روزانه آهن برای مردان ۸ میلی گرم، برای بانوان ۱۸ میلی گرم و برای کودکان ۱۰ میلی گرم است.


خطرات

گوشت ها ممکن است غنی از چربی و کلسترول باشند. ۳۰ درصد از کالری روزانه بهتر است از چربی باشد و افراد نباید بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم کلسترول در روز استفاده کنند. همچنین ۱۰ درصد کالری روزانه بهتر است از منابع پروتئینی باشد. مصرف زیاد پروتئین با بیماری های کلیوی مرتبط است. برخی از انواع ماهی ها از جمله نیزه ماهی و شاه ماهی میزان بالایی جیوه دارند. براساس دپارتمان سلامت و خدمات انسانی ایالات متحده، بانوان شیرده یا باردار باید از مصرف ماهی هایی با میزان بالایی از جبوه اجتناب کنند.


گوشت گاو

۸۵ گرم از گوشت راسته گاو حاوی ۱۷۰ کالری، ۲۲ گرم پروتئین، ۱.۵ میلی گرم آهن، ۷ گرم چربی و ۷۶ میلی گرم کلسترول است.


مرغ و بوقلمون

بوقلمون غنی از پروتئین بوده، به طوریکه حاوی ۲۳ گرم در هر ۸۵ گرم است. همچنین همین میزان از مرغ ۱۸ گرم پروتئین دارد. گوشت سینه مرغ نیز محتوی ۱۴۲ کالری، ۰.۳۲ میلی گرم آهن، ۳ گرم چربی و ۷۳ میلی گرم کلسترول در هر ۸۵ گرم است.


ماهی

براساس توصیه مدلاین پلاس، ماهی را به عنوان یک پروتئین بدون چربی جایگزین گوشت قرمز کنید. برای نمونه، یک وعده مصرفی سالمون حاوی ۱۲۷ کالری، ۴ گرم چربی و ۵۷ میلی گرم کلسترول است. بیشتر انواع ماهی ها محتوی ۲۰ تا ۲۵ گرم پروتئین و ۰.۳۳ میلی گرم آهن در هر وعده مصرفی می باشند. ماهی همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ دارد که از رشد مغز و سیستم عصبی حمایت می کند.

نسخه

 

 

5 1000
ارسال شده در 4 اسفند 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x