دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

گوشت قرمز گوشت سفید چربی گوشت مرغ چربی گوشت قرمز

از مزایای مصرف گوشت مرغ و ماهی چه میزان اطلاع دارید این دسته غذایی حاوی چه میزان پروتئین برای بدنمان هستند فواید استفاده از گوشت مرغ و ماهی برای بدن به چه صورت است چه افرادی بیشتر از دیگران باید گوشت سفید میل کنند فرق گوشت قرمز با گوشت سفید مزایا و معایب هرکدام در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گوشت هایی از جمله ماهی، مرغ و گاو حاوی موادمغذی ضروری از جمله پروتئین و آهن می باشند. افرادی که از گوشت استفاده نمی کنند باید این موادمغذی را از سایر منابع (ترکیبی از موادغذایی با منشاء گیاهی) به دست آورند. یک وعده مصرفی از بیشتر انواع گوشت و ماهی در حدود ۸۵ گرم می باشد.


فواید

گوشت و مرغ منابع کاملی از پروتئین به حساب می آیند و حاوی ۹ اسیدآمینه ضروری و مورد نیاز بدن می باشند. پروتئین عملکردهایی از جمله رشد و ترمیم بافت را در بدن انجام می دهد. گوشت و مرغ همچنین حاوی آهن هِم بوده که برای بدن بسیار مفیدتر از آهن غیر هِم (نوعی از آهن موجود در موادغذایی با منشاء گیاهی) است. آهن برای رشد سالم ماهیچه ها و اکسیژن خون ضروری است. میزان توصیه شده روزانه آهن برای مردان ۸ میلی گرم، برای بانوان ۱۸ میلی گرم و برای کودکان ۱۰ میلی گرم است.


خطرات

گوشت ها ممکن است غنی از چربی و کلسترول باشند. ۳۰ درصد از کالری روزانه بهتر است از چربی باشد و افراد نباید بیشتر از ۲۰۰ میلی گرم کلسترول در روز استفاده کنند. همچنین ۱۰ درصد کالری روزانه بهتر است از منابع پروتئینی باشد. مصرف زیاد پروتئین با بیماری های کلیوی مرتبط است. برخی از انواع ماهی ها از جمله نیزه ماهی و شاه ماهی میزان بالایی جیوه دارند. براساس دپارتمان سلامت و خدمات انسانی ایالات متحده، بانوان شیرده یا باردار باید از مصرف ماهی هایی با میزان بالایی از جبوه اجتناب کنند.


گوشت گاو

۸۵ گرم از گوشت راسته گاو حاوی ۱۷۰ کالری، ۲۲ گرم پروتئین، ۱.۵ میلی گرم آهن، ۷ گرم چربی و ۷۶ میلی گرم کلسترول است.


مرغ و بوقلمون

بوقلمون غنی از پروتئین بوده، به طوریکه حاوی ۲۳ گرم در هر ۸۵ گرم است. همچنین همین میزان از مرغ ۱۸ گرم پروتئین دارد. گوشت سینه مرغ نیز محتوی ۱۴۲ کالری، ۰.۳۲ میلی گرم آهن، ۳ گرم چربی و ۷۳ میلی گرم کلسترول در هر ۸۵ گرم است.


ماهی

براساس توصیه مدلاین پلاس، ماهی را به عنوان یک پروتئین بدون چربی جایگزین گوشت قرمز کنید. برای نمونه، یک وعده مصرفی سالمون حاوی ۱۲۷ کالری، ۴ گرم چربی و ۵۷ میلی گرم کلسترول است. بیشتر انواع ماهی ها محتوی ۲۰ تا ۲۵ گرم پروتئین و ۰.۳۳ میلی گرم آهن در هر وعده مصرفی می باشند. ماهی همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ دارد که از رشد مغز و سیستم عصبی حمایت می کند.

نسخه

 

 

5 1000
ارسال شده در 4 اسفند 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x