بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ

بسیاری از ما از پیر شدن هراس داریم شاید یگی از دلایل این ترس ناخودآگاه کاهش توانایی در سنین بالا و از دست دادن حافظه و زوال عقل یا آلزایمر باشد. اما طبق تحقیقات جدید ما می توانیم با استفاده از روش هایی ساده  از کم شدن توان ذهن خود جلوگیری کنیم و دوران سالمندی خوبی داشته باشیم.

طبق یک گزارش با فعالیت های تحریک کننده، می توانید مغز خود را در برابر پیری محافظت کنید. حتی اگر زوال عقل و بیماری آلزایمر در شما ژنتیکی باشد. طبق یک مطالعه به نظر می رسد فعالیت هایی که مغز شما را مشغول می کند مثل استفاده از کامپیوتر و شرکت کردن در فعالیت های اجتماعی خطر ابتلا به زوال ذهنی مربوط به سن بالای ۷۰ سال و بالاتر را کاهش می دهد.

در یک مطالعه بیش از ۱۹۰۰ مرد و زن سالم ذهنی در کلینیک مطالعه ی پیری برای ۴ سال به طور متوسط شرکت کردند. میانگین سنی آن ها زمانی که مطالعه آغاز شد ۷۷ بود. در طی این دوره بیش از ۴۵۰ نفر از شرکت کنندگان اختلال خفیف شناختی اما قابل توجه در مهارت های حافظه و تفکر داشتند که ممکن است اولین گام به سوی زوال عقل در حال پیشرفت و یا بیماری آلزایمر باشد. کسانی که به طور منظم در برخی از فعالیت های ترکیب ذهنی شرکت کردند خطر ابتلا به مشکلات حافظه و تفکر در آن ها کاهش یافته بود.

کاهش خطر زوال عقل:

۳۰ درصد با استفاده از کامپیوتر، ۲۸ درصد با فعالیت های مختلف اگر چه هنری باشد، ۲۳ درصد با فعالیت های اجتماعی، ۲۲ درصد با شرکت در بازی.
محققان دریافتند افرادی که این فعالیت ها را حداقل یک تا دو بار در هفته انجام می دهند خطر مشکلات حافظه و تفکر در آن ها کمتر از افرادی است که این فعالیت ها را تنها دو یا سه بار در ماه یا کمتر انجام داده اند، می باشد. یکی از محققان گفت: یک تمرین خوب برای مغز شما نیاز به سطوح مختلف تحریک فکری مانند فکر کردن به مشکلات در ذهن و سپس دستکاری آن ها برای ایجاد راه حل است.

تمریناتی برای جلوگیری از زوال عقل:

او گفت: جدول کلمات متقاطع و سودوکو یک حمایت مستقیم از برنامه های آنلاین آموزش مغز است. علاوه بر جدول، رفتن به سالن ورزشی، پیاده روی در اطراف مسیر به مدت یک ساعت نیز مؤثر است. سعی کنید از انجام کارها لذت ببرید چون در این صورت کارها برای شما سرگرم کننده می شود. اگر شما از انجام کاری لذت ببرید و آن را انجان دهید این خیلی به نفع شماست.

انجام کار با کامپیوتر به ویژه برای یک فرد مسن تر لازم است. این چالش برانگیز است. همه چیز همیشه اشتباه است و شما باید برای کشف دلیل به حل مسأله بپردازید که چرا چیزی کار نمی کند. شما باید این حس را برای فعال نگه داشتن ذهن خود داشته باشید.

لینک مرتبط:   این تمرینات برای افراد مبتلا به آلزایمر مفید است

دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 15 اسفند 1395 توسط با موضوع بیماری ها , مطالب ویژه
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • درمان با پزشکی مدرن یا طب سنتی
  • مهمترین ویتامین ها برای یک زن باردار
  • رژیم غذایی سالم و ورزش برای مقابله با آسم
  • اشخاص دیابتی و ضعیف شدن عضلات
  • اشخاصی که احساس قوی دارند هرگز این کارهار ا انجام نمیدهند
  • نقش تغذیه برای عضله سازی
  • اهمیت استفاده از روغن زیتون برای سلامتی
  • اهمیت بیدارماندن پس از صرف سحری
  • محبوبترین ها

  • در مطب پزشک از انجام این 5 کار پرهیز کنید
  • حلقه با مصارف جالب
  • کار های غیر ممکن را با استفاده از خمیر دندان ممکن کنید!
  • موانع رسیدن انسان به هدف کاهش وزن
  • چه افرادی نباید داروی کدئین‌دار استفاده کنند؟
  • آیا سردرد تان نمکی است؟
  • به جای ملین قهوه بنوشید!
  • دانش آموزان موفق چگونه درس می خوانند
  • رپورتاژ

  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • بالون معده بدون نیاز به بیهوشی و بستری توسط دکتر فرامرزی
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x