نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

کاهش وزن عادات غلط برای کاهش وزن روش های کم کردن وزن ترفندهایی برای کاهش وزن

بدون شک گرفتن رژیم های غذایی و کم کردن وزن کار چندان ساده ای نیست.با این وجود برخی از افراد رژیم های غذایی را امتحان می کنند اما موفق به کم کردن وزن نمی شوند.لازم است بدانید برای رسیدن به تناسب اندام علاوه بر گرفتن رژیم غذایی لازم است برخی عادات غلط خود را نیز کنار بگذارید.در این مطلب به بیان برخی از ترفندهایی خواهیم پرداخت که به شما کمک می کند تا بتوانید به وزن مناسب برسید.

۱- زمانی که بیرون از منزل غذا می خورید همیشه گزینه کوچک ترین را انتخاب کنید

به اندازه کافی برای خواندن منوی غذا وقت بگذارید. حتی اگر به یک رستوران فست فود رفته اید که غذاهای سلامتی در آن وجود ندارد و گزینه هایی چون همبرگر در میان غذاها وجود دارد کوچک ترین اندازه آن را سفارش دهید. مثلا به سراغ مینی همبرگر، ذرت کوچک و یا سالاد بروید.

نتایج تازه ترین مطالعات نشان داده که افرادی که یک غذای بزرگ را سفارش می دهند در صورت سیر شدن هم آن غذا را تقریبا تا پایان میل می کنند.

۲- مثبت اندیش باشید! هر تفکر مثبتی می تواند مفید باشد

به افکار خوب و مثبت بیاندیشید و اهداف تان را از طرق بسیار مثبت بیان کنید. به عنوان مثال بگویید: “من نیم کیلو وزن کم کرده ام. این عالی است.” این را آرام اما با اطمینان بگویید.

یا این که بگویید من امروز یک تکه پیتزا می خورم اما در عوض دسر نمی خورم. عبارات این چنینی را با رفتارهای مثبت به خود بگویید.

۳- تنها غذا خوردن بهتر از خوردن غذای گروهی است

زمانی که در سبک زندگی و خصوصا در رژیم غذایی خود تغییراتی را به وجود آوردید باید از دوستان و از اعضای خانواده تان نیز بخواهید که با شما همکاری کنند.

تحقیقات و پژوهش ها نشان داده افرادی که در میان دیگران و به صورت گروهی غذا می خورند اغلب بیشتر می خورند. علت این امر هم این است که زمانی که در میان جمع هستید بیشتر در اطراف میز غذا خواهید بود.

با هم صحبت می کنید و لحظات خوبی را نیز سپری می کنید. در چنین زمان هایی حواس تان نیست که چقدر غذا می خورید.

البته این بدان معنا نیست که باید همیشه تنها غذا بخورید. اما همان چیزی را که قرار بوده در زمان تنها بودن هم بخورید میل کنید. با این کار می توانید بدون این که نگرانی از زیاده روی کردن در غذا خوردن داشته باشید در میان دیگران نیز حضور پیدا کنید.

 ۴- اگر گرسنه هستید موز را بو کنید

این کار ممکن است برای تان اندکی احقمانه به نظر برسد. اما پژوهش های انجام شده در این زمینه نشان داده که بو کردن برخی از مواد خوراکی از جمله سیب، نعناع و موز می تواند این پیام را به مغز بدهد که شما در حال میل کردن چیزی هستید.

در مطالعه ای که در آن ۳۰۰۰ نفر شرکت داشتند نشان داده شده افرادی که در هنگام گرسنگی مواد غذایی را بو کردند، اشتهای شان کاهش پیدا کرده است.

از این به بعد رنگ آبی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید.

در مطالعه اخیر انجام شده، نشان داده شده که رنگ آبی، می تواند اشتهای شما را کاهش دهد. بنابراین تلاش کنید که رنگ دکور مکان غذا خوردن مانند رومیزی، بشقاب ها، دستمال سفره و لیوان های خود را به رنگ آبی تغییر دهید.

به این روند «روانشناسی رنگ ها» گفته می شود و رنگ هایی نیز وجود دارند که باعث افزایش اشتهای شما خواهند شد.

۶- مقابل آینه غذا بخورید

حتما گفته اید که عجب پیشنهاد مسخره ای است اما تحقیقات علمی ثابت کرده اند که غذا خوردن در هنگامی که به خود نگاه می کنید می تواند سبب کاهش میزان خوردن تان شود. این مقدار گاهی می تواند به یک سوم نیز کاهش پیدا کند.

منبع: روزیاتو

 

5 1000
ارسال شده در 10 اسفند 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • روشی جدید برای بررسی ریسک سرطان در بدن
  • در رابطه با جراحی شریان کرونر چه مواردی را باید بدانید
  • توصیه هایی برای فعالیت ورزشی در ارتفاع
  • کودک را از دکتر نترسانید!
  • عکس متحرک از نحوه کارکردن و تپش قلب
  • سه روش خانگی استفاده از سولفات منیزیم برای داشتن پوستی شفاف تر
  • با فعالیت بدنی چاق شوید
  • بارداری چه نشانه هایی دارد
  • محبوبترین ها

  • برگشت به وضعیت قبل از بارداری
  • تشخیص اختلالات ژنتیکی در پنج هفتگی حاملگی با تست پاپ اسمیر
  • توصیه های مناسب زنان باردار
  • مطمئن ترین تستهای بارداری کدامیک است؟
  • حساب کنید چقدر از بارداریتان می گذرد!
  • بیماری های ارثی با ازدواج فامیلی
  • مراقبت های ورزشی برای بانوان در حاملگی
  • ظرف ها چه تأثیری بر سلامت مادر و جنین دارند؟
  • رپورتاژ

  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • دکتر نوروزعلی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x