مشاوره زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد

افراد سالمند بهتر است از روش های تغذیه ای مناسب برای این سنین کمک بگیرند تا بتوانند با تغییرات سالمندی کنار بیایند مصرف خوراکی های پرکالری برای این افراد بسیار خطرناک است همچنین استفاده از میوه و سبزی نیز برای این افراد بسیار حائز اهمیت است .

در دوره سالمندی داشتن تغذیه سالم یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت.

دوران سالمندی به سنین بالای 60 سال گفته می شود.

تغییرات سالمندی متاثر از عوامل اجتماعی، اقتصادی، روش زندگی، حوادث و بیماری های ژنتیک است.

در دوره قبل از سالمندی از جمله عوامل تاثیرگذار و مهم در تعیین سن سالمندان را می توان به عوامل متعددی از جمله خواب منظم و کافی،فعالیت بدنی، پرهیز از پرخوری، حفظ وزن ایده آل، مصرف نکردن سیگار و از همه مهم تر داشتن یک رژیم غذایی سالم، کم کالری و کم چربی و اعتدال در مصرف نمک و قند اشاره کرد.

هر سالمندی باید برای خود یک برنامه ریزی و رژیم غذایی مناسب داشته باشد.به طور مثال کاهش مصرف مواد غذایی پرچرب و شیرین و نیز غذاهای پرکالری در برنامه غذایی سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین دریافت پروتیین می تواند برای سیستم بدنی آن ها بسیار مفید باشد.

داشتن صبحانه کامل یکی از مهمترین نکاتی است که یک سالمند باید به آن توجه کند همچنین مصرف روزانه میوه سبزی در حفظ سلامت و طول عمر سالمندان نیز بسیار موثر است.

مصرف جوانه گندم و نیز ویتامین A، D و C که در مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، جگر، اسفناج، کلم بروکلی، انبه، سیب زمینی و هویج وجود دارد، از جمله مهم ترین مواد غذایی مفید در دوران سالمندی محسوب میشود. منیزیم، امگا3 ، ویتامین E، روی و آهن هم باید مصرف شود.

میزان

5 1000
ارسال شده در 14 اسفند 1395 توسط با موضوع سلامت سالمندان
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x