فشار خون حذف نمک از رژیم غذایی جلوگیری از فشار خون تناسب اندام

اگر شما فشار خون سالمی دارید، این فوق العاده است و شما در منطقه ی خوب پیشگیری از حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات عمده هستید. هدف نهایی این است که این فشار خون را در محدوده سالم نگه دارید. عادات بهداشتی سالم و خوب به شما کمک می کند که فشار خون خود را در محدوده سالم نگه دارید.

مهمترین راه برای نگه داشتن فشار خون سالم

مقیاس ثابت:

اضافه وزن سبب افزایش فشار خون می شود. بنابراین وزن خود را در یک محدوده سالم نگه دارید. برای این کار بر خوردن مواد مغذی، رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و خواب کافی تمرکز کنید.

داشتن تناسب اندام:

همراه با کنترل وزن، ورزش یکی دیگر از راه ها است که قلب را تقویت می کند. با ورزش کردن مقدار نیروی شریان ها در پمپ کردن خون کاهش می یابد و این باعث کاهش فشار خون می شود. اگر در حال حاضر فشار خون شما طبیعی است ورزش به شما کمک می کند که در پیری هم سالم بمانید. دو ساعت و نیم ورزش متوسط مانند پیاده روی سریع، ضربان قلب شما را منظم می کند.

حذف نمک در رژیم غذایی خود:

حتی اگر شما از پاشیدن نمک در وعده های غذایی خود جلوگیری کنید ممکن است در غذا های فرآوری شده مانند غذاهای منجمد، سوپ کنسرو شده، گوشت، نان و حتی چیز های شیرین نمک استفاده شود.  برخی از کارشناسان توصیه می کنند که کمتر از 2300 میلی گرم (فقط 1 قاشق چای خوری) نمک در روز مصرف کنید. آمریکایی ها به طور متوسط 3400 میلی گرم در روز نمک مصرف می کنند. بنابراین کاهش نمک مصرفی می تواند به شما کمک کند فشار خون خود را در محدوده سالم نگه دارید. و فراموش نکنید از این به بعد به نمک غذاهای کنسرو شده دقت بیشتری داشته باشید

خوردن میوه و سبزیجات سالم و تازه:

این مواد شامل مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به شما در جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان و بیماری های دیگر کمک می کنند. در هر وعده غذایی نیمی از مقدار وعده خود را با سبزیجات و میوه ها پر کنید. توصیه می شود در روز 4 تا 5 وعده میوه و سبزیجات دریافت کنید.

سیگار:

سیگار کشیدن و جویدن تنباکو فشار خون شما را برای یک زمان کوتاه بالا می برد. مواد شیمیایی  موجود در هر دو می تواند به آرامی به شریان ها صدمه بزند. به طوری که آنها را باریکتر می کند و سبب فشار خون بالا برای مدت طولانی می شود. بنابراین افراد سیگاری برای سلامتی و حفظ فشار خون خود در محدوده سالم سیگار خود را ترک کنند. و به این ترتیب از شریان های خود در مقابل صدمه های احتمالی محافظت کنند.

دکر سلام

5 1000
ارسال شده در 29 اسفند 1395 توسط با موضوع بیماری ها , مطالب ویژه | 203 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بدون شکاف و به شیوه آسان چاقها جراحی می شوند
  • سوپ خوش طعم با پاستا و عدس
  • دلیل واقعی طول عمر پیدا شد
  • از جمله فواید مقاربت برای یک زن باردار
  • افسردگی در افراد مجرد
  • تاثیرات طلاق بر زندگی انسان
  • آشنایی با ساختمان و عمل چشم اصول آناتومی چشم
  • کم شدن اضطراب با کمک آب
  • محبوبترین ها

  • راه و روش کنار آمدن با ناملایمات
  • احتمال بروز افسردگی در زنان بیشتر است
  • فواید خنده دردرمان عارضـه های جـسمـی
  • نزدیک شدن به سکته با عصبانیت
  • ساعات مهم برای اوج عصبانیت
  • نحوه زندگی افراد افسرده
  • استرس با زنان چه می کند
  • 7 ترفند ساده برای به دست آوردن آنچه می خواهید
  • رپورتاژ

  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما