مشاوره زیبایی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو

افراد زیادی وجود دارند که از اضافه وزن رنج می برند، اگر شما هم این مشکل را دارید حتما این امر را تجربه کرده اید که چند باری تصمیم به کاهش وزن گرفته اید اما یا نصفه و نیمه آنرا رها کرده اید و یا اینکه بعد از کاهش وزن دوباره اضافه وزن گرفته اید؛ اما چاره چیست؟ با دکتر سلام همراه باشید.

۶ عادت برای کاهش وزن آسان و ماندگار

برای خیلی از ما کاهش وزن موضوع ساده‌ای برای صحبت نیست. ولی خبر خوب این است که اگر یک سری عادت‌های خوب و سلامت ایجاد کنید، که قطعا می‌توانید به آن برسید. یکی از اشتباهات رایج کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند این است که انتظار دارند در مدتی کوتاه نتیجه‌ی قابل رویتی بگیرند.

کاهش وزن کار سختی است و باید به آهستگی انجام شود تا بدن بتواند خود را با تغییرات تطبیق بدهد. بنابراین، برای کاهش وزن طولانی مدت و ماندگار، باید صبور باشید و مدت زیادی روی آن کار کنید، و بپذیرید نتایج واقعی و مانا یک شبه به‌دست نمی‌آید. با عادت‌های صحیح، نتایج اولیه را بعد از یک دوره‌ی ۳ یا ۴ ماهه مشاهده خواهید کرد.

در ادامه ۶ عادت‌ برشمرده می شود که می توانید برای کاهش وزن آسان و ماندگار به کار بندید.

۱. رژیم‌های سخت را رها کنید.

رژیم‌های سخت شاید نتیجه‌های سریعی نشان بدهند، ولی متاسفانه به محض این‌که دوباره خوردن غلط را آغاز کنید، ناپدید می‌شوند. با این حال، این تنها دلیل برای خودداری از این رژیم‌ها نیست. معمولا این روش برای سلامتی شما مضر است. تحقیقات نشان می‌دهند کاهش و افزایش سریع و مکرر وزن چقدر برای قلب‌تان زیان‌آور است.

بگذارید آن را برای‌تان توضیح بدهم: قلب شما اکسیژن و خون را در بدن‌تان پمپاژ می‌کند، و چون باید خودش را با وزن کم‌تر یا بیش‌تر تطبیق دهد، این می‌تواند استرس زیادی ایجاد کند. به علاوه می‌تواند باعث ضربان قلب نامنظم، و در بدترین موارد ایست قلبی شود.

به همین دلیل، بهتر است با روشی تدریجی و سلامت وزن کم کنید و سپس با عادت‌های خوب آن را حفظ کنید.

به یاد داشته باشید کالری‌ها تنها چیزی نیستند که در کاهش وزن مهم هستند. رژیم‌های سلامت در هر وعده باید حاوی مواد مغذی شامل پروتیین، کربوهیدارت‌ها، ویتامین‌ها، و فیبر باشند. هم‌چنین، برای بالا بردن سوخت‌وسازتان، بهتر است در طول روز وعده‌های غذایی بیشتر با مقدار غذای کم‌تر داشته‌باشید.

به‌علاوه، غذای‌تان را حداقل ۲۰ ثانیه به خوبی بجوید. این می‌تواند به هضم غذا کمک زیادی بکند. هضم خوب پله‌ی اول در حفظ وزن سلامت و استاندارد بدن است.

۲. دویدن و راه‌رفتن متناوب

تنبلی چیزی جز عادت استراحت کردن پیش از خستگی نیست، “—جولز رنارد

گاهی تنبلی به وضوح قدرتمندتر از انگیزه‌تان است، و به تعویق انداختن تمرینات یک اشتباه بسیار رایج است. ولی اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید ورزش هم بکنید.

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، دویدن، شکل خوبی از ورزش است، ولی اگر به‌طور متناوب بدوید و راه بروید، برای سوزاندن چربی‌ها کافی است، و استقامت قلب‌عروقی و عضلانی بالایی نمی‌خواهد.

پیشنهاد من این است حداقل ۳ روز در هفته نرمش کنید. می‌توانید به آهستگی شروع کنید و هر دو هفته شدت و زمان آن را افزایش دهید.

وقتی ۱۸ سالم بود، اضافه وزن داشتم، و همه‌ی راه‌های ممکن را امتحان کردم و هیچ نتیجه‌ای نگرفتم. ولی بعد ورزش را شروع کردم، دویدن و راه‌رفتن متناوب، ۳ روز در هفته، و یک رژیم غذایی سالم در پیش گرفتم. این همه چیز را عوض کرد. از آن زمان، دیگر مشکل وزن ندارم.

بعد از یک سال دنبال کردن این برنامه، نتایج خیلی خوبی گرفتم و فهمیدم بهترین چیز نه تنها عادت‌های غذایی خوب، بلکه ورزش روزانه حتی برای ۱۰ یا ۱۵ دقیقه، است.

۳. هر روز پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی روزانه(یا تقریبا روزانه) روش خوبی برای کاهش وزن است، به‌ویژه زمانی که می‌خواهید وزن مناسب را در آینده حفظ کنید. پیاده‌روی کالری‌ها را می‌سوازند و به افزایش سوخت‌و‌ساز هم کمک می‌کند. و این یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد روندی سلامت برای کاهش وزن است. به‌علاوه، تناسب اندام و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد.

‌۴. قبل از وعده‌های غذایی زیاد آب بنوشید

یکی از رایج‌ترین اشتباه‌ها بی‌توجهی به اهمیت نوشیدن آب در عملکرد بهینه‌ی بدن و سلامت عمومی‌مان است. تحقیقات نشان می‌دهند مصرف آب، کاهش وزن و سوخت‌و‌ساز را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

با این حال اگر آب را با فاصله ‌از وعده‌های غذایی بنوشید، برای کمک به فرآیند هضم بهتر است. علاوه‌بر آن، نوشیدن ۲ لیوان آب قبل از هر وعده باعث می‌شود احساس سیری کنید و از پرخوری‌های هیجانی که یکی از بدترین دشمنان کاهش وزن است، پیش‌گیری می‌کند.

۵. سرکه‌ی سیب بنوشید.

سرکه‌ی سیب می‌تواند همراه خوبی در سفر کاهش وزن شما باشد.

فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد، میزان کلسترول و گلوکز خون را کاهش می‌دهد، و بر اساس نظر دکتر جارویس، اگر سرکه در خون‌تان وجود داشته باشد، چربی راحت‌تر می‌سوزد. ولی مهم است که آن را به مقدار کم بنوشید، و توصیه‌ی‌ متخصصان نوشیدن ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری در یک لیوان آب قبل از وعده‌های غذایی است.

۶. سبزیجات را قسمت اعظم وعده‌ی غذایی‌تان قرار دهید.

هرچقدر تاکید کنم باز هم کم است: اگر می‌خواهید وزن کم کنید، خوردن مقدار زیادی سبزیجات یکی از بهترین عادت‌هایی است که می‌توانید ایجاد کنید. این هم برای سلامتی و هم برای کمک به کاهش وزن حیاتی است. ولی متاسفانه، آدم‌ها تمایل دارند مقدار کم‌تری سبزیجات و مقدار بیش‌تری پنیر، پیتزا، گوشت، و غذاهای پرکالری دیگر بخورند.

سبزیجات، علاوه‌بر فواید دیگری که برای سلامتی دارد، منبع بسیاری از مواد مغذی را فراهم می‌کند، کمک می‌کند احساس سیری کنیم، و کالری کمی دارد. بر اساس نظر پزشکان کلنیک مایو، بهترین کار برای کنترل وزن، خوردن غذاهایی است که انرژی کم در حجم زیاد فراهم می‌کنند، مانند میوه‌ها و سبزیجات.

منبع: منجیل نیوز

5 1000
ارسال شده در 6 فروردین 1396 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

آخرین متد ایمپلنت و ارتودنسی در جهان با دستگاه کدکم، ثبت نام برای مشاوره رایگان

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • مبتلایان به آلرژی، چه آنتی هیستامین هایی طبیعی است؟
  • منظور از اوتیت خارجی
  • پلوی پرتقالی
  • تاثیر سن پدرها بر سلامت فرزندان
  • ویژگی بیماران ایرانی گرفتار عروق خارج از مغز
  • با خوراکی های سبز رنگ حافظه خود را تقویت کنید
  • تغذیه با شیر مادر، اطلاعات زنان، منافع
  • مهمترین و بیشترین علت سیروز کبدی در ایران چیست؟
  • محبوبترین ها

  • امراض ناشی از تجمع چربی در هر جای بدن
  • ایجاد اختلال در کبد را جدی بگیرید
  • درمان وسواس با استفاده از طب هومیوپاتی
  • ارائه روش های جدید برای درمان 50% سرطان ها
  • چند صد ملیون هزینه، روی دست بیماران سرطانی
  • 10 درصد کودکان اچ‌آی‌وی مثبت، هر گز به ایدز مبتلا نخواهند شد
  • مخاطرات شیمی درمانی برای بدن
  • فشارخون و این نکات مهم
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • دکتر شاهین شمس متخصص جراحی فک وصورت
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x