مشاوره زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو

1

بسیاری از افرادی که رژیم میگیرند همواره از سرعت متابولیزم خود ناراضی هستند. با خوردن صحیح و زمان معین  وعده های اصلی و میان وعده ها همانطور میزان لاغری خود را کند میبینند. در این بخش به شما میگوییم اشخاصی که سرعت سوخت و ساز بدنشان زیاد است چه کاری میکنند. شیوه هایی که آنها رفتند را انجام دهید تا بتوانید بدنی متناسب داشته باشید.

میزان کالری درستی مصرف کنید

زنگ علوم! متابولیزم یک فرآیند شیمیایی در بدن است که غذای خورده شده را تبدیل به سوخت میکند. نتیجه: انرزی ادامه دادن به زندگی را بدست می آورید. میزان متابولیزم پایه (BMR) تعداد کالری است که بدن به طور طبیعی در حالت استراحت میسوزاند. دانستن میزان متابولیسم پایه بدن کلید کار است. با دانستن این مقدار میتوانید بفمید دقیقا چه میزان کالری برای حفظ وزن یا کاهش و افزایش وزن نیاز دارید.
2

میزان کالری که میسوزانید را محاسبه کنید

مسلما کل روز را ننشسته اید و در حال استراحت نیستید حتی کسی که یکسره پای تلوزیون نشسته نیز مجبور است برای برداشتن کنترل انرژی مصرف کند. پس برای رسیدن به اندام مناسب باید مقدار انرژی را که مصرف میکنیم نیز حساب کنیم. نتیجه ی این محاسبات میزان کالری است که بدن شما برای نگه داشتن وزنش نیاز دارد، هدف شما کاهش وزن است؟ 500 کالری از این مقدار کم کنید میتوانید این میزان کالری را با کم کردن غذا، ورزش کردن و یا ترکیبی از این دو انجام دهید. با این کار تقریبا هر هفته میتوانید یک کیلو کم کنید.
3

ورزش را تبدیل به عادتی روزانه کنید

انجام سه تا پنج مرتبه ورزشهای هوازی در طول هفته بسیار در سرعت متابولیزم در هنگام استراحت موثر است و سرعت آن را بالا میبرد. این اتفاق به آن معناست که حتی زمانی که ورزش هم نمیکنید بدن شما بیش از حد معمول کالری میسوزاند. همچنین تحقیقاتی به عمل آمده که نشان میدهد چگونه کاری کنیم که در طول ورزش  سرعت متابولیزم بالا برود. برای این کار میتوانید ترکیبی چند ورزش را با هم انجام دهید. مثلا برای چند دقیقه بدوید سپس 20 ثانیه استراحت کنید و ورزش دیگری مثل پرش یا دراز و نشست را انجام دهید. این کار را میتوانید با چندین نوع ورزش انجام دهید.
4

وزنه زدن را فراموش نکنید

نیم کیلو عضله کالری بیشتری از نیم کیلو چربی میسوزاند. استفاده از وزنه های سبک میتواند کمک کند جلوی کاهش سرعت متابولیزم بدن را بگیرید حتی زمانی که سن بالا میرود این روش کمک میکند متابولیزم کمتر کند شود. برای اینکه جرکت با وزنه را کاملا صحیح انجام دهید زیر نظر یک مربی کاربلد این تمرینات را شروع کنید.
5

رژیم های یویو هرگز!

دلیل دیگری که نمیگذارد وزن شما بالا یا پایین بیاید. افرادی هستند که متابولیزم بدن خود را فلج میکنند. این افراد کسانی هستند که وزنشان حالتی چرخشی دارد. چرخش وزن چیست؟ وقتی وزن کم میکنید عضله و چربی میسوزانید اما وقتی همان وزنی که کم کردید برمیگردد بیشتر چربی اضافه میشود و چربی هم کالری کمی میسوزاند. حالا حساب کنید کسانی که چندین بار وزن کم میکنند و این وزن را با رعایت نکردن دوباره برمیگردانند چه بلایی بر سر متابولیزم بدنشان می آورند. این افراد معروف به یویو هستند پایین می آیند اما با سرعت به بالا بازمیگردند.
6

میان وعده ی قبل از خواب

هرآنچه درباره اینکه بعد از ساعت 8 نباید چیزی خورد را فراموش کنید. تحقیقات نشان داده خوردن یک میان وعده ( 150 کالری ) نیم ساعت قبل از خواب به افزایش سرعت متابولیزم در روز آینده بسیار کمک میکند البته فراموش نکنید این 150 کالری باید از برنامه غذایی باشد نه اضافی تر. این میان وعده بهتر است پروتئینی باشد ( پیشنهاد ما شیر کم چرب یا پنیر دلمه است) نکته ی آخر اینکه کسی که این موارد را رعایت میکند حتما ورزش منظم دارد. شما هم ورزش دارید؟

7منبع-http://www.kermany.com/

5 1000
ارسال شده در 13 اردیبهشت 1393 توسط با موضوع پزشکی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • فواید شیر کاکائو
  • راهنمایی های موثر تغذیه ای برای عملکرد ذهنی کودکان
  • هشدار! افزایش بی سابقه افراد آمار مبتلا به آسم در ایران
  • برای جلوگیری از بروز سکته مغزی از این عوامل غافل نشوید
  • نبود و کاهش اعتماد به نفس
  • حمله پانیک ! همه چیز را درباره این بیماری بدانید.
  • استفاده از این نکات تغذیه ای سبب افزایش طول عمر می شود
  • عکسبرداری از چشم با روش های جدید
  • محبوبترین ها

  • چه عواملی سبب ایجاد گل مژه می شوند
  • درمان خشکی چشم
  • زمان های توصیه شده برای معاینه چشم درمبتلا به دیابت
  • اعمال مختلف جراحی چشم
  • مضرات و فواید مصرف مکمل های ورزشی کدامند؟
  • خشکی چشم و آنچه برای رفع آن می توانید انجام دهید
  • زدن عینک دودی و دفع ناخنک چشم
  • مواد غذایی که برای سلامتی چشم ها مفید است
  • رپورتاژ

  • با قطره های گیاهی الیس بیشتر آشنا شوید
  • خدمات زیبایی کلینیک یکتا
  • لیفت صورت با نخ توسط دکتر فرزاد حسینی
  • دکتر علیرضا نوروزعلی جراح دندانپزشک
  • اصلاح طرح لبخند دکتر سعید هاشمی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x