مشاوره زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

بهبود حالات روحی با روش های خوراکی

برخی موادغذایی می توانند به شما در کاهش علائم افسردگی کمک کنند، برای بهبود حالات روحی خود می توانید از این موادغذایی کمک بگیرید، این موادغذایی برای افزایش سلامت روحی و رسیدن به آرامش شما کمک زیادی خواهند کرداین موادغذایی حاوی ویتامین ب و امگا 3 هستند از مصرف آن ها غافل نشوید.

مقابله با افسردگی خفیف می تواند شامل نگرش و تفکر مثبت باشد، اما مصرف موادغذایی خوب نیز ممکن است به بهبود علائم کمک کند.

برخی از موادمغذی موجود در موادغذایی سالم ممکن است باعث تغییر موادشیمیایی مغز شده که نقش مهمی در سلامت روحی و روانی افراد دارد.

کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین های گروه B و اسیدهای چرب امگا ۳ جزو موادمغذی تسکین دهنده ی علائم افسردگی خفیف به حساب می آیند و می توانند با بالا بردن گردش انتقال دهنده های عصبی و پیام رسان های شیمیایی در مغز به افزایش حس هوشیاری کمک کنند.

منابع غذایی سرشار از تریپتوفان

موادغذایی غنی از کربوهیدرات های پیچیده از جمله موادغذایی نشاسته ای به دلیل تاثیر آنها بر انتقال دهنده های عصبی به بهبود حالات روحی کمک می کنند.

یک انتقال دهنده ی عصبی مهم به نام سروتونین در کمک به تنظیم خلق و خو، الگوی خواب و اشتها موثر است.

موادغذایی از جمله نان گندم کامل، پاستا، سیب زمینی، غلات و برنج قهوه ای غنی از تریپتوفان هستند، این اسیدآمینه در مغز به سروتونین تبدیل می شود.

از دیگر انتخاب های مواد کربوهیدراتی غنی از موادمغذی می توان به سبزیجات نشاسته ای از جمله سیب زمینی شیرین، ذرت و هویج اشاره کرد.

منابع غذایی سرشار از تیروزین

سطوح پایین دوپامین می تواند باعث , میل جنسی کم و ناتوانی در تمرکز شود.

تیروزین اسیدآمینه ی مهم دیگری است که در فرآورده های لبنی، گوشت ها، مرغ و مغزهای آجیل یافت می شود.

این اسیدآمینه مغز را برای آزاد کردن دوپامین و نوراپینفرین ترغیب می کند.

علاوه بر گوشت ها و فرآورده های لبنی از دیگر موادغذایی غنی از تیروزین برای افزایش سطوح دوپامین می توان به بادام، آووکادو، موز، لوبیا لیما، دانه های کدو تنبل و دانه های کنجد اشاره کرد.

منابع غذایی سرشار از ویتامین B

ویتامین B6 در سبزیجات برگ سبز، ماهی، مرغ و غلات کامل قابل دریافت است.

این ماده مغذی به بالا بردن سطوح سروتونین در بدن کمک می کند.

همچنین عدم مصرف کافی موادغذایی غنی از فولات می تواند باعث کاهش مقدار سروتونین در مغز شود. در حقیقت کمبود فولات یک کمبود ماده مغذی رایج در ایالات متحده است.

اغب افراد مبتلا به افسردگی بالینی سطوح پایینی از فولات در جریان خون دارند.

سبزیجات برگ سبز و لوبیاهای نشاسته ای از جمله نخودها، لوبیا قرمز و لوبیا سیاه غنی از فولات می باشند، اما تاثیر این ویتامین به آسانی با پخت و پز از بین می رود. بنابراین سبزیجات برگ دار سبز را در صورت امکان خام مصرف کنید.

منابع غذایی سرشار از امگا ۳

ماهی آب های سرد مانند تن، شاه ماهی، سالمون و ماهی خال مخالی غنی از ویتامین های B بوده که در کمک به تولید سروتونین موثر می باشند.

این ماهی ها غنی از اسیدهای چرب چند اشباع نشده معروف به امگا ۳ هستند.

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی همچنین به تولید سروتونین کمک می کنند.

ماهی حاوی ماده معدنی سلنیوم است. دریافت کم و کمبود این ماده معدنی منجر به افسردگی می شود. بنابراین با مصرف ماهی می توانید نیاز بدن خود را به سلنیوم تامین کنید.

از دیگر منابع غذایی سلنیوم می توان به غلات کامل اشاره کرد.


موادغذایی عامل افسردگی

برخی از موادغذایی باعث تولید انرژی و بهبود خلق و خو می شوند. اما برخی دیگر از موادغذایی عامل خستگی و افسردگی می باشند.

دستور بسیار ساده ای برای اجتناب از موادغذایی به وجود آوردنده ی افسردگی وجود دارد که باعث احساس بهتری در افراد خواهد شد. مهم ترین اقدام برای افرادی با علائم افسردگی خرید محصولات ارگانیک و بررسی برچسب محصولات غذایی است.

موادغذایی با پسماندهای بالایی از آفت کش ها

موادغذایی با پسماندهای زیادی از آفت کش ها می توانند برای حالات روحی و سلامتی انسان مضر باشند.

این آفت کش ها در بیشتر میوه ها و سبزیجات وجود دارد. از موادغذایی با میزان بالایی از آفت کش ها می توان به کرفس، هلو، توت فرنگی، سیب، بلوبری، شلیل، فلفل دلمه ای شیرین، اسفناج، گیلاس ها، کلم کیل، سیب زمینی و انگور اشاره کرد.

بنابراین در صورت استفاده از این میوه ها و سبزیجات نوع ارگانیک آنها را برای بیشترین فواید غذایی و حداقل مقدار آفت کش ها انتخاب کنید.

موادغذایی قندی با افزایش شدید سطوح قند خون

سطوح قند خون با موادغذایی مصرفی دچار نوساناتی می شود.

اگرچه موادغذایی قندی ممکن است انرژی موقتی را برای بدن فراهم کند، اما بعد از مدت کوتاهی با افت قندخون و احساس خستگی شدید همراه است.

همچنین انسولین بیش از حد با اختلالات خواب، گیجی و سایر علائم مرتبط با افسردگی همراه است.

موادغذایی فاقد چربی سرشار از سدیم

مصرف موادغذایی فاقد چربی ممکن است برای حفظ وزن سالم مفید باشد، اما ممکن است این موادغذایی برای حفظ شادابی حاوی میزان زیادی سدیم باشند.

براساس دانشگاه ایالتی اورگان، سدیم بیش از حد منجر به احتباس مایعات در اندام های بدن می شود.

هرچند سدیم برای حفظ سلامتی و جلوگیری از عدم تعادل تغذیه ای و عصبی ضروری است، اما مصرف زیاد محصولات حاوی سدیم می تواند منجر به افسردگی، بیماری های مزمن و خستگی عمومی شود.

بنابراین انتخاب موادغذایی با میزان چربی کم انتخاب بهتری نسبت به موادغذایی فاقد چربی است.

مواد غذایی حاوی گلوتن

در برخی موارد، افسردگی می تواند با حساسیت به گلوتن یا بیماری سلیاک در ارتباط باشد.

حساسیت به گلوتن و بیماری سلیاک جزو اختلالات پیچیده ی گوارشی بوده که با نوسانات حالات روحی همراه است.

بسیاری از افراد با حساسیت به گلوتن یا ناراحتی های گوارشی دچار مشکلات سلامت روانی می شوند که نسبت به درمان این شرایط اقدام نمی کنند.

همچنین پیروی از یک رژیم غذایی با حذف گلوتن تحت نظر متخصص تغذیه موثرترین راه برای درمان این اختلال است.

نسخه

5 1000
ارسال شده در 29 فروردین 1396 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x