دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

در بین مواد غذایی کاهنده فشارخون بالا، می توان به موارد زیر اشاره کرد: لیموترش، گلابی هندی، تخم شربتی، گوجه فرنگی، آناناس، موز و کلم. در این مطلب از دکتر سلام به فواید موز در رابطه با کاهش فشار خون می پردازیم:

میوه‌ ها و سبزیجات حاوی پتاسیم به کاهش فشارخون کمک می‌ کنند. به گفته محققان مصرف میوه و سبزیجات نه تنها به تناسب اندام کمک می‌ کند، بلکه می‌ تواند موجب کاهش فشار خون هم شود. آنها دریافتند خوردن مواد خوراکی سرشار از پتاسیم نظیر موز، سیب زمینی شیرین، آووکادو، اسفناج و لوبیا علاوه بر کاهش مصرف نمک، به کاهش فشار خون هم کمک می‌ کند.

در این تحقیق، گروه مطالعه به بررسی چندین مطالعه در مورد بررسی مصرف پتاسیم افراد پرداخت. سپس محققان نحوه تاثیر مصرف پتاسیم را بر سایر فاکتورها نظیر فشار خون و مصرف سدیم بررسی کردند. آن‌ ها همچنین در مدل موش‌ ها هم به بررسی تاثیر پتاسیم بر فشار خون پرداختند. نتایج آشکار ساخت مصرف بیشتر پتاسیم با کاهش فشار خون، بدون توجه به میزان مصرف سدیم، همراه است. پژوهشگران بر این باور هستند که تاثیر پتاسیم بر فشار خون ممکن است ناشی از تلاش مداوم بدن ما برای حفظ تعادل بین نمک و پتاسیم باشد.

در این باره بیشتر بخوانید: کاهش و درمان فشار خون به وسیله امگا ۳

آلیشیا مک دونا، سرپرست گروه تحقیق، در این باره می‌ گوید: «زمانی که میزان پتاسیم مصرفی بالا باشد، کلیه‌ ها نمک و آب بیشتری دفع می‌ کنند که موجب افزایش دفع پتاسیم می‌ شود. بنابراین مصرف رژیم غذایی سرشار از پتاسیم همانند مصرف مدر است.» محققان توصیه می‌ کنند علاوه بر مصرف میوه‌ ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم، راه‌ های دیگری هم برای کاهش طبیعی فشار خون وجود دارد که از آن جمله می‌ توان به حفظ وزن سالم و کنترل استرس اشاره کرد.

گردآوری: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 10 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع پزشکی
ویزیت یاب
کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x