مشاوره زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه

کنترل وزن کنترل اشتها غذاهای فرآوری شده جلوگیری از افزایش وزن

بیشتر ما در تعطیلات آخر هفته نمی‌ توانیم به برنامه‌ های غذایی معمولا سفت‌ و‌ سخت خود وفادار باشیم و به بهانه‌ های مختلف از آن شانه خالی می‌ کنیم. اما نیازی به گفتن نیست که این کار می‌ تواند ریتم طبیعی بدن شما را به‌ هم بزند و باعث شود تا کاهش وزن شما متوقف یا کند شود. اما چاره چیست؟

خیلی از ما تمام هفته را به امید آخر هفته، استراحت و احیانا غذاهای خوشمزه‌ ای که انتظارمان را می‌ کشند می‌ گذرانیم و شاید نتوانیم به راحتی این تفریح ساده را هم کنار بگذاریم. بنابراین تصمیم داریم شما را با ترفند‌های ساده‌ ای آشنا کنیم که به کمک آنها می‌ توانید با اطمینان‌ خاطر بیشتری وارد آخر هفته شوید و نگران پنبه‌ شدن تمام رشته‌ های خود نباشید. با ما همراه باشید.

واقع‌ بین باشید

– هدف‌ شما در بهترین حالت در آخر هفته باید ثابت‌ نگه‌ داشتن وزنتان باشد، نه کم کردن آن! اما بهترین روش برای این کار تعیین اهداف واقع‌ بینانه در این زمینه‌ است. بهتر است آخر هفته را نگران اضافه‌ نشدن وزنتان باشید و با سختی‌ های الکی ادامه دادن به رژیمتان را برای خود سخت‌ تر از آنچه هست نکنید.

کمبود خواب نداشته‌ باشید

– این موضوع که خواب ناکافی می‌ تواند باعث اضافه‌ وزن شود مدت‌ها است که شناخته شده‌ است. آخر هفته فرصت خوبی برای جبران کمبود خواب احتمالی شماست، هرچند باید توجه کنید که داشتن بهداشت خواب مناسب یک مساله درازمدت است و با خوابیدن طولانی‌ تر در آخر هفته نمی‌ توانید استراحت ناکافی بدنتان را تامین کنید.

جمعه‌ ها دیرتر صبحانه بخورید

– یک ایده‌ خوب می‌ تواند جایگزین کردن صبحانه و نهار با یک وعده بین این دو باشد. خوردن یک وعده پروپیمان در آخرین ساعات پیش از ظهر می‌ تواند هم شما را در طول روز پرانرژی‌تر نگه دارد و هم از پرخوری احتمالی شما در ادامه روز جلوگیری کند. البته بهتر است این وعده را از گروه‌های خوراکی را سرشار از پروتئین مثل تخم‌مرغ و انواع پروتئین‌ های حیوانی انتخاب کنید که هم سیرتان می‌ کنند و هم بیشتر شما را سیر نگه می‌ دارند.

به خودتان گرسنگی ندهید

– گرسنگی کشیدن به منظور نگه‌ داشتن کالری خالی برای یک وعده شام مفصل یا غذای بیرون معمولا تاثیر معکوس می‌ گذارد. این طور گرسنه ماندن معمولا باعث می‌ شود که وقت سفارش غذا و خوردن آن زیاده‌ روی کنید و آن‌ قدر هم ضعف داشته‌ باشید که اراده‌ای برای جلوی خودتان را گرفتن نمانده‌ باشد. اگر برنامه بیرون رفتن و غذای آماده خوردن دارید، نهار سبک یا سالاد حاوی پروتئین می‌ تواند انتخابی منطقی باشد.

 

انتخاب‌ های هوشمندانه‌ تری داشته‌ باشید

– در بسیاری از مواقع، هزینه سفارش یک وعده غذای سالم و سرشار از پروتئین تقریبا برابر با همان فست‌ فود و غذاهای فرآوری شده تمام می‌ شود. پس بهتر است هوشمند باشید و حالا که می‌ خواهید هزینه کنید، سالم‌تر زندگی کنید. همان‌ طور که قبلا هم گفتیم که غذاهای سرشار از پروتئین هم کالری پایین‌ تری دارند، هم شما را زودتر سیر می‌ کنند، هم بیشتر سیر نگه می‌ دارند و هم مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می‌ کنند. پس سعی کنید به جای فست‌ فود و غذاهای فرآوری‌ شده انتخاب‌ های سالم‌تری مثل انواع گوشت و مرغ کبابی و گریل‌شده داشته باشید.

فعال باشید

– بهانه خیلی از ما برای ورزش نکردن در طول هفته، نداشتن زمان کافی است. خوب، صبح جمعه بهترین زمان برای جبران این فعالیت‌ های فیزیکی از دست‌ رفته است. همچنین با این کار سوخت‌ و‌ ساز بدنتان را هم فعال‌ تر می‌ کنید و در کنار مزایای بسیار دیگر، از خطر چاقی آخر هفته هم بیشتر در امان خواهید بود.

تهیه و تنظیم: ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام

 

5 1000
ارسال شده در 12 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی