دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
انتقاد

بسیاری از ما، روش های صحیح انتقاد کردن را نمی دانیم و انتقاد را با عیجب جویی برابر می دانیم. حال آنکه اصلا این گونه نیست و انتقاد کردن با عیب جویی تفاوت هایی دارد. انتقاد باید به روشی باشد که فرد آن را بپزیرد و متوجه شود که منظور ما از بیان این نکته انتقاد است نه عیب جویی. برای آشنا شدن با روش های انتقاد کردن، متن زیر را حتما بخوانید.

کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ضمیر”ناخودآگاه” بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می‌کند، زیرا به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می‌شود.

برقراری ارتباط در هر سطحی نیازمند مهارت هایی است که بتواند پیام ها، خواسته ها، احساسات و توانایی‌های ما رابه دیگران انتقال دهد.

بار‌ها برای همه ما اتفاق افتاده که از رفتار یا برخورد مخاطب خود احساس خوشایندی نداشته ایم و به گونه‌ای خواسته ایم این موضوع را به او گوشزد کنیم یا اصطلاحا از او “انتقاد” کنیم، اما مردد ماندیم که چگونه این موضوع را بیان کنیم که به وی برنخورد.

انتقاد کردن نیز مانند سایر کار‌ها نیاز به یکسری مهارتهای ارتباطی دارد. در واقع یک ارتباط و مذاکره موثرنتیجه استفاده از مهارت‌های چندگانه در تبادل پیام و درک متقابل است.

قدرت کلمات را جدی بگیریم
لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلماتی که دارای انرژی مثبت هستند، استفاده کرده و اجازه ندهید گفته هایتان از احساسات منفی شما رنگ بگیرد در واقع باید مواظب باشید صدایتان بلند و لحن کلامتان خشن و طعنه‌آمیز نباشد.

مرجان محمدیان دکترای روانشناسی عمومی نیز با اشاره به این که انتقاد یک نوع نگرش از طرف مقابل هست که فرد می‌خواهد آن را تغییر دهد، بیان کرد: بطور مثال من نوعی ممکن است کارهایی انجام دهم که بر خلاف شخصیت طرف مقابل، ایدئولوژی و استراتژی‌های او است و در نتیجه می‌خواهد به من اطلاع دهد که من مخاطب از این رفتار خوشم نمی‌آید و آن را تغییر بده.

وی افزود: انتقاد از نوعی تغییر کردن بر می‌آید و مغز انسان نیز نسبت به تغییر مقاوم است و به همین دلیل همه افراد نسبت به انتقاد کردن مقاوم هستند.

وی انتقاد کردن را در حیطه ارتباط موثردانست و گفت: افرادی که بتوانند ارتباط موثر را به خوبی یاد بگیرند به راحتی می‌توانند انتقاد کنند، اما این کار اصولی دارد که حتما باید در هنگام انتقاد کردن آن‌ها را به کار گرفت.

محمدیان ادامه داد: یکی از تغییراتی که در جسم انسان می‌توان دید، مقاومت نسبت به جراحی است که وقتی تیغ با بدن برخورد می‌کند آن مقاومت خود را به صورت درد نشان می‌دهد، بنابر این پزشک ابتدا مریض را بیهوش یا محل عمل را بی حس می‌کند تا فرد متوجه درد نشود و درنهایت محل جراحی را پانسمان می‌کند.

این دکترای روانشناسی عمومی تصریح کرد: درخصوص روان هم “انتقاد” بخشی از افکار است که می‌خواهیم به طرف مقابل بگوییم آن را تغییر دهد تا به شکلی صحیح برای من نوعی یا کل جامعه باشد.

چگونه تاثیر گذار باشیم؟
معمولا در هر مذاکره و ارتباطی طرف مقابل برداشت و احساس خود را در چهره و بدنش نشان می‌دهد و اگر بهترین حرف‌ها با زبان بدن بد یا لحن پرخاشگرانه بیان شوند، اثربخشی خود را از دست می‌دهند.

محمدیان در خصوص بهترین حالت برای بیان انتقاد از طرف مقابل اظهار داشت: ابتدا باید فرد را بی حس کنیم بدان معنا که آرامش او را به شدت بالا ببریم و این کار با برجسته سازی نقاط قوت فرد و قدرشناسی از رفتار‌ها و کارهای مثبت او امکان پذیر است.

وی ادامه داد: زمانی که فرد آرام شد می‌توانیم بگوییم اگر تو این شکل باشی برای من بهتر است و اگرانتقادمان در سطح جامعه کلان باشد باید بگوییم مثلا اگر این کارگردان یا فرد، کار را به این شکل انجام دهد خیلی بهتر است ودر واقع با یک جمله خبری فرد را از این حالت مطلع کنیم و، چون قبلش به او آرامش داده ایم به راحتی آن را می‌پذیرد.

گفتگوی بالغانه را فراموش نکنید
موضوعی را که می‌خواهید از آن انتقاد کنید تا حدامکان واضح و مشخص بیان کنید و فراموش نکنید که لحن قاطع و مهربان معمولا باعث ایجاد اعتماد در طرف مقابل می‌گردد.

باید همواره این نکته را به یاد داشته باشیم در هر زمینه‌ای که دانش ما قدرتمند باشد نوع بیان ما نیز تاثیرگذار خواهد بود و در یک گفتگوی بالغانه به گونه‌ای که عاری از انفعال یا پرخاشگری باشد بطور حتم نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

گزارش از زهرا رحیمی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
5 1000
ارسال شده در 15 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع روانشناسی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی