مشاوره زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد

 آیا شما از اعتماد به نفستان راضی هستید؟ آنقدر اعتماد به نفس دارید که خیلی راحت در جمعی حضور پیدا کنید و بدون دغدغه از قضاوت شدن توسط دیگران حرف بزنید و معاشرت کنید؟ اگر می خواهید به موفقیت های زیادی دست پیدا کنید ناگزیر هستید که این اعتماد به نفس را افزایش دهید. با دکتر سلام همراه باشید تا به بررسی راههای افزایش اعتماد به نفس بپردازیم.

همه‌ی ما پیشرفت کردن در زندگی را دوست داریم. به‌عنوان مثال، می‌خواهیم یک سخنران تحسین‌برانگیز یا یک نویسنده‌‌ی موفق باشیم. دوست داریم در کار خودمان پیشرفت کنیم، درخواست ترفیع شغلی کنیم یا کسب‌و‌کار خودمان را راه‌اندازی کنیم. گاهی اوقات پیش می‌آید که بخواهیم خودمان را به یک انسان مهم معرفی کنیم. فکر کردن به همه‌ی این‌ها هیجان انگیز است؛ اما ممکن است در عمل با خودمان بگوییم که من هرگز نمی‌توانم از پس چنین کاری بربیایم. این وظیفه‌ی ما است که این طرز تفکر را در خودمان از بین ببریم. زیرا اعتمادبه‌نفس با نشستن و منتظر ماندن به دست نمی‌آید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت ۴۴ راه برای افزایش سریع اعتمادبه‌نفس برای رسیدن به آینده‌ی دلخواه را بخوانید.

۱- ژست قدرتمندانه بگیرید

دانشگاه هاروارد مطالعه‌ای در مورد حالت‌های بدن انجام داده و اعلام کرده است که وضعیت بدن روی تعادل شیمیایی آن تأثیر می‌گذارد. در طی این آزمایش از بزاق ۴۲ دانش‌آموز نمونه‌برداری و میزان تستوسترون و کورتیزول آن‌ها اندازه‌گیری شد. سپس از آن‌ها خواستند به مدت ۲ دقیقه، هم در ژست قدرتمدانه و هم در ژست ضعیف بنشینند. سپس دوباره از بزاق آن‌ها نمونه‌برداری کردند و میزان تستوسترون و کورتیزول آن‌ها را اندازه‌گیری کردند. نتیجه‌ی این تحقیق نشان داد که میزان تستوسترون یعنی عامل اعتماد‌به‌نفس، در ژست قدرتمندانه حدود ۲۰ درصد افزایش و میزان کورتیزول یعنی عامل افزایش اضطراب حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

بنابراین هرروز صبح به مدت ۲ دقیقه صاف بایستید، سینه‌ی خود را بیرون بدهید و دستتان را روی کمرتان بگذارید. در این مدت روی طرز تنفس خود نیز تمرکز کنید؛ به مدت ۳ ثانیه هوا را به داخل بکشید، ۱ ثانیه صبر کنید و سپس به مدت ۵ ثانیه نفس خود را بیرون بدهید. این حرکت یک تمرین عالی برای ورزش، مدیتیشن و ژست قدرتمندانه است.

۲- خودتان را تأیید کنید

در مورد توانایی‌های خودتان با صدای بلند صحبت کنید. انجام این کار تمام سیستم عصبی بدن شما را درگیر می‌کند و با تحت تأثیر قرار دادن تمرکز و احساسات، باورهای جدیدی در بدن شما پرورش می‌دهد. ۵ نکته برای انجام این کار در ادامه آورده شده است:

۱. درحالی‌که یک فعالیت فیزیکی انجام می‌دهید، توانایی‌ها و نقاط قوت خود را در ذهنتان مرور کنید. به‌عنوان مثال به یک پیاده‌روی آهسته یا سریع بروید. یا حرکات ساده‌ی ورزشی انجام دهید.

۲. این کار را با تمام احساس خود انجام دهید. با صدای بلند با خودتان حرف بزنید و اگر شخصی در اطرافتان نبود، جملات خود را فریاد بزنید.

۳. این کار را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید و در این مدت چندین بار جملات خود را تکرار کنید.

۴. باید کاری کنید که این جملات تبدیل به باورهای شما شوند. نباید افکار و اعمالتان با هم تفاوت داشته باشند.

۵. با خودتان روراست باشید و مشخص کنید که آیا می‌خواهید اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید؟ یا اینکه تأثیرگذار باشید؟ سپس جملات خود را در راستای هدف خود انتخاب کنید.

۳- اطمینان داشته باشید

یک تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. آنتونی رابینز، نویسنده و سخنران آمریکایی گفته است: «اگر می‌خواهید جزیره را تصرف کنید باید قایق‌هایتان را آتش بزنید؛ زیرا در غیر این صورت و با سخت شدن شرایط، فرار کردن با قایق‌ها را به ماندن و جنگیدن ترجیح خواهید داد.» ما نیز قایق‌ها یا طرز تفکری داریم که همواره ما را در نقطه‌ی امن قرار می‌دهند. قایق‌های خودتان را پیدا کنید و آن‌ها را آتش بزنید. اکنون زمان آن رسیده است که افکار و باورهای قدیمی خود را رها کنید و تنها به موفقیت بیندیشید.

۴- عمل کنید

دیل کارنگی، نویسنده و سخنران آمریکایی گفته است: «اقدام کردن باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. اگر می‌خواهید ترس را از بین ببرید، باید از خانه بیرون بروید و خودتان را مشغول کنید.» انجام دادن کارهای جدید باعث افزایش میزان اعتمادبه‌نفس در شما می‌شود. برای عمل کردن به این نصیحت، ابتدا این ۳ سؤال را از خودتان بپرسید:

۱. امروز چه کاری می‌توانم انجام دهم تا از مرزهای خودم خارج شوم؟

۲. چه چالشی من را از نقطه‌ی ایمنی و آسایشم خارج می‌کند؟

۳. بزرگ‌ترین ترسی که باید آن را شکست دهم، چه چیزی است؟

شاید دفعات اول اشتباه کنید؛ اما به مرور زمان مسیر خودتان را پیدا خواهید کرد. تلاش مداوم باعث افزایش میزان اعتمادبه‌نفس شما خواهد شد.

این حرف وینسنت پیل را به یاد داشته باشید: «اقدام کردن بهترین سازنده‌ی اعتمادبه‌نفس است. دست روی دست گذاشتن فقط باعث افزایش ترس‌های شما می‌شود. شاید تلاش شما منجر به موفقیت نشود؛ اما به هر حال بهتر است از اینکه آدم یک‌ جا بنشیند و هیچ کاری انجام ندهد.»

زومیت

5 1000
ارسال شده در 16 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع روانشناسی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x