کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست

در بخش ائل این مقاله در مورد کارهایی که باید انجام دهیم تا از کمردرد پیشگیری شود یا در صورت داشتن کمردرد، درد آن تشدید نگردد، صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم به ادامه ی این عوامل بپردازیم و انها را بررسی کنیم. با دکتر سلام همراه باشید.

6- حرکت مناسب هنگام پاسخ گویی به تلفن

 

کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست   کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست

زمانی که در حال صحبت کردن با تلفن هستید، گاهی مجبور به انجام چند کار بطور همزمان می شوید؛ در اینگونه مواقع اغلب، تلفن را بین گوش و شانه خود قرار می دهید؛ این حالت، یکی ازشایع ترین علل درد گردن است ، که در نتیجه باعث تراز ضعیف در ستون فقرات شما می شود. میتوانید از هندزفری، هدست، یک حفاظ مناسب برای شانه و یا اسپیکر به جای گرفتن تلفن دردست و یا قرار دادن آن  برروی شانه ، استفاده کنید.

7- ایستادن هوشمند

ایستادن برای یک دوره طولانی، می تواند برای قسمت پایین کمر شما، استرس زا باشد. اگر مجبور به ایستادن طولانی هستید، سعی کنید از یک سطح پله مانند یا سایر اشیاء شبیه آن، استفاده کرده و یک پای خود را بر روی آن بگذارید و سپس بعد از مدتی پای خود را عوض کرده، پای دیگر را بر روی آن قرار دهید.

8- یادگیری روش کشیدن و بلند کردن درست اجسام

کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست   کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست   کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست

بلند کردن بچه ها و دیگر اجسام سنگین، علت شایع کمردرد است. این حالت ها را برای محافظت از پشت و کمرتان در نظر داشته باشید:

– در برابر جسمی که قصد بلند کردنش را دارید، بصورت باز ایستاده و تا حد امکان آرنج خود را نسبت به بالا تنه باز نگه دارید و تلاش کنید تا بازوهایتان نزدیک به بدنتان قرار نگیرد.

– روی زانوهایتان خم شده و پاها و عضله شکم خود را درحالت کشیده قرار دهید.

– جسم را بلند کرده و دقت داشته باشید تا در هنگام بلند کردن ، به خودتان پیچ و تاب ندهید.

9- درباره پله ها بدانید

استفاده از پله ها، اغلب به عنوان راهی مناسب برای تناسب اندام و نوعی ورزش برای همه معرفی شده است؛ البته ممکن است این ورزش برای افرادی که دچار کمردرد، زانو درد ، بخصوص افراد بسیار مسن و نیز ، افرادی که دارای مشکلات شدیدی در زانوی خود هستند، مناسب نباشد.

پس قبل از استفاده از پله و یا نردبان، از پزشک خود، درباره نوع مناسب آن برای خود، سوال کنید.

10- تنظیم حالت رانندگی شما

رانندگی با فاصله های دور، می تواند به پشت و کمرتان آسیب بزند. پیگیری روشهای زیر، برای کمک به داشتن احساس خوب در پشت و کمر، حتی در سفرهای طولانی، توصیه میشود:

– صندلی خود را به سمت جلو بکشید تا مجبور به خم شدن برای رسیدن به فرمان نشوید.

– یک حوله لوله شده، بالش کوچک و یا دیگر وسایل حفاظت از کمر، در پشت خود بگذارید.

– در سفرهای طولانی ، هر یک ساعت یکبار، ماشین را به کناری زده، ازماشین پیاده شده و کمی قدم بزنید.

11- ورزش هایی که باید از آنها دوری کنید

اگر جراحتی در پشت دارید، یا یک شرایط ثابت شده در مورد پشت و کمرتان وجود دارد، ممکن است برخی حرکات ورزشی، برای شما مناسب نباشد؛ حداقل تا زمانی که پزشکتان به شما اجازه بدهد.

این ورزش ها شامل:

  • ورزشهای راکتی( مثل تنیس)
  • ورزشهای تماسی( مثل کشتی)
  • گلف
  • رقص
  • وزنه برداری
  • دویدن آهسته و دراز و نشست

می باشد.

پزشک، ممکن است در عوض، پیشنهادات ورزشی مثل کشیدن پاها به داخل شکم در حالت درازکش، به شما بدهد. مطمئن شوید که از پزشکتان درباره دیگر ورزش هایی که باید از آنها دوری کنید، سوالاتی پرسیده باشید.

12- فشار با دقت

کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست   کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست   کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست   کمردرد کشیدن و بلند کردن درست اجسام بهترین ورزش ها برای کمر بهترین حالت برای خواب ایستادن هوشمند چیست

فعالیت هایی که وابسته به فشار هستند( مثل جارو زدن ، تی کشیدن و یا چمن زنی) ، می توانند باعث کشش نامناسب در کمرتان شوند. تا آنجا که می توانید، آرنجتان را نسبت به تنه، باز نگه دارید و تلاش کنید که با بازوهایتان فشار وارد کنید و نه با تنه خود. از تی و یا جاروی مناسب استفاده کنید. چنانچه فعالیت شما به نظرتان زیاد است، می توانید آن را به چند دوره مناسب تقسیم کنید.

13- بهترین حالت برای خواب

خوابیدن به پهلو، شایع ترین حالت برای خوابیدن است. یک کوسن و یا بالش کوچک بین دو زانوی خود قرار دهید؛ چون این کار به حالت مناسب کمر شما ، کمک می کند. اگر عادت دارید که به پشت بخوابید، از یک بالش برای زیر زانوهای خود استفاده کنید. ازخوابیدن دمر و یا روی شکم خودداری کنید؛ چون باعث بدتر شدن درد کمر شما می شود.

14- وزنتان را پایین نگه دارید

حمل اضافه وزن شما، یعنی کار بیشتر برای عضلات کمر شما؛ بخصوص اگر این اضافه وزن دور کمر شما قرار داشته باشد. پایین آوردن وزن ، میتواند روی محافظت از عضلات و مفاصل کمر شما، زانوها و باسن شما، بسیارکمک کننده باشد.


فعالیت های روزمره همراه با کمردرد – بخش اول


برگردان: سیما آزادفلاح

دکتر سلام

5 1000
ارسال شده در 29 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • جوش های این نواحی صورت را هرگز نترکانید
  • فلفل قرمز و افزایش اشتها و چاقی
  • حق دادن به دیگران هنگام صحبت
  • شرایط و اخلاقیات یک فرد محبوب
  • این مواد غذایی باعث افزایش تناسب اندامتان می شود
  • خطاهای باورنکردنی جراحان انگلیسی
  • تحقیقات جدید درباره سرطان زا بودن گوشت قرمز
  • عکس های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • محبوبترین ها

  • عکس هایی از زیتون و خواص آن
  • بخوانید اطلاعاتی در رابطه با میوه ترنج و خواص آن
  • تصاویری از چکش جراحی
  • عکس های از ماده پرکاربرد الاستومر
  • تصاویر دستگاه ارگو اسپیرومتر
  • تصاویر دستگاه دیجیتایزر
  • تصاویری از روتاتور کشت سلولی
  • تصاویر دستگاه الکتروکاردیوگراف تک کاناله
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • دندان تاجی از زیبایی
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما