مشاوره زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت

آیا از کمردرد رنج می برید؟ آرام باشید؛ فعالیتهای آرام در صبح، میتوانند به خستگی عضلات و سفتی مفاصل شما در هنگام بیدار شدن کمک کنند. تنها کافی است به ستون فقرات خودتان آسان بگیرید. پروفسور راج رائو متخصص جراحی مغز و اعصاب کالج ویسکانسین میگوید: ” تنفس آرام و عمیق در هنگام برخاستن از خواب، می تواند کمک کننده باشد؛

اما چنانچه کمردرد دارید، حرکات مطمئن تری به شما توصیه می شود:

1- کفش راحت بپوشید

برای اینکه در قسمت پشت، احساس سلامتی بهتری داشته باشید، از کفشهای نرم و راحت و دارای محافظ استفاده کنید. اگرچه که کفش های پاشنه کوتاه برای استفاده هر روزه توصیه می شود، این را به یاد داشته باشید که کفش های تخت مورد تائید نیستند. یک کفی نرم هم انتخاب کنید ؛ زمانی که بر روی سطوح سخت قدم می زنید، کفی نرم باعث کاهش اثر سطوح سخت بر روی پای شما ، باسن و زانوهایتان می شود.

2- ورزش منظم را شروع کنید

تمرینات ورزشی، راه خوبی برای حفظ سلامت پشت و کمر شماست؛ اما اگر چنانچه مدتی است که غیر فعال بوده اید، بهتر است با حرکات آهسته تر شروع کنید. می توانید با ورزش هایی مثل  راه رفتن،  دوچرخه ثابت و یا شنا کردن ، به مدت 30 دقیقه در روز، شروع کنید.

البته اضافه می شود که تمرینات  کششی آرام یا یوگا نیز می توانند به عضلات شما کمک کنند. می توانید از پزشک ارتوپد خود، درباره ورزش های مناسب برای درد، سوال کنید.

3- به راحتی بنشینید

اگر ناچارید برای انجام کارتان، زمان زیادی بنشینید، مطمئن شوید که صندلی شما پشتتان را صاف نگه می دارد؛ محل نشستن و دسته های آن را تنظیم کنید. برخی افراد، ترجیح می دهند از پشتیبان کمری در این هنگام استفاده کنند . اگر شما به حمایت بیشتری نیاز دارید، یک حوله لوله شده را در بخش پائینی پشتتان (اندکی پائین تر از کمر) بگذارید.

4- کار ارگونومیک

ارگونومیک ” ، به معنای استفاده از دانش به کاربردن اطلاعات علمی موجود درباره انسان، در طراحی محیط کار است. در واقع، این علم ، ظرفیت ها و توانمندی های انسان را بررسی، و سپس اطلاعات به دست آمده را در طراحی مشاغل، فرآورده ها، محیط کار و تجهیزات به کار می بندد. اگر چنانچه بیشتر روز خود را پشت کامپیوتر می گذرانید، کار شما بر سلامت پشت و کمرتان، اثر می گذارد. شما نباید مجبور به خم شدن روی صفحه کیبورد و یا مونیتور باشید؛ در عوض کمی بازتر حرکت کنید تا بتوانید آرنج خود را به عنوان تکیه گاه در کنار کامپیوتر، و  روی میز حس کنید.

همچنین ، باید صفحه مونیتور را طوری تنظیم کنید تا درست در زیر سطوح چشمان شما باشد تا مجبور به خم کردن گردن خود نشوید.


بیشتر بدانید:  خلاصی از کمردرد به روش جراحی


5- استراحتی به خودتان بدهید

اگر بیشتر اوقات روز را ناچار به نشستن و یا ایستادن هستید، هر زمان که فرصتی دست داد، زمانی را به صورت پیاده روی در اطراف ( در صورت نشستن زیاد) و یا نشستن راحت (در صورت ایستادن زیاد)، در حرکت و تعویض حالت باشید. با این کار، به مفاصل خود کمک میکنید تا از تنگی و فشار بیرون بیایند. البته میتوانید چند حرکت کششی ملایم نیز انجام دهید.


فعالیت های روزمره همراه با کمر درد – بخش اول


برگردان: سیما آزادفلاح

دکتر سلام

 

5 1000
ارسال شده در 29 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • زنان را پس از زایمان دریابید
  • این عوامل در بروز ناباروری مردان تاثیر میگذارند
  • راز و رمز برقراری ارتباط با شریک زندگی
  • تاثیر رابطه جنسی در شادی در زندگی
  • آخر هفته‌ ای بدون نگرانی از اضافه‌ وزن داشته‌ باشیم!
  • با این روش چای سرد درست کنید و متفاوت باشید!
  • نکات مهم و جالب درباره ی غذاهای بی خاصیت
  • یکی از علائم ضعف در مکانیسم دفاعی بدن سرفه است
  • محبوبترین ها

  • علائم و دسته های مختلف اسهال را بشناسیم
  • چند توصیه‌ ساده و بدون خطر برای تمیزکاری کبد
  • چرا ژنتیک را در ایجاد سرطان پروستات دخیل می دانند؟
  • ورود میکروب به بدن و ابتلا به میگرن
  • روزه گرفتن بیماران کلیوی
  • از سرطان روده با این توصیه ها دور بمانید
  • کودکی که سکته قلبی را از رو برد!
  • تفاوتهای کلی میان انواع آنفلوانزا و سرماخوردگی
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات درمانی در پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • زیبایی و جوانسازی پوست در کلینیک یکتا
  • کبد چرب خود را با گیاه ماریتیغال درمان کنید
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x