دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال

ورزش مناسب برای کمردرد کار ارگونومیک تاثیر ورزش بر کمردرد تاثیر کفش راحت بر کمردرد اسراحت کردن مناسب حین کار

آیا از کمردرد رنج می برید؟ آرام باشید؛ فعالیتهای آرام در صبح، میتوانند به خستگی عضلات و سفتی مفاصل شما در هنگام بیدار شدن کمک کنند. تنها کافی است به ستون فقرات خودتان آسان بگیرید. پروفسور راج رائو متخصص جراحی مغز و اعصاب کالج ویسکانسین میگوید: ” تنفس آرام و عمیق در هنگام برخاستن از خواب، می تواند کمک کننده باشد؛

اما چنانچه کمردرد دارید، حرکات مطمئن تری به شما توصیه می شود:

1- کفش راحت بپوشید

برای اینکه در قسمت پشت، احساس سلامتی بهتری داشته باشید، از کفشهای نرم و راحت و دارای محافظ استفاده کنید. اگرچه که کفش های پاشنه کوتاه برای استفاده هر روزه توصیه می شود، این را به یاد داشته باشید که کفش های تخت مورد تائید نیستند. یک کفی نرم هم انتخاب کنید ؛ زمانی که بر روی سطوح سخت قدم می زنید، کفی نرم باعث کاهش اثر سطوح سخت بر روی پای شما ، باسن و زانوهایتان می شود.

2- ورزش منظم را شروع کنید

تمرینات ورزشی، راه خوبی برای حفظ سلامت پشت و کمر شماست؛ اما اگر چنانچه مدتی است که غیر فعال بوده اید، بهتر است با حرکات آهسته تر شروع کنید. می توانید با ورزش هایی مثل  راه رفتن،  دوچرخه ثابت و یا شنا کردن ، به مدت 30 دقیقه در روز، شروع کنید.

البته اضافه می شود که تمرینات  کششی آرام یا یوگا نیز می توانند به عضلات شما کمک کنند. می توانید از پزشک ارتوپد خود، درباره ورزش های مناسب برای درد، سوال کنید.

3- به راحتی بنشینید

اگر ناچارید برای انجام کارتان، زمان زیادی بنشینید، مطمئن شوید که صندلی شما پشتتان را صاف نگه می دارد؛ محل نشستن و دسته های آن را تنظیم کنید. برخی افراد، ترجیح می دهند از پشتیبان کمری در این هنگام استفاده کنند . اگر شما به حمایت بیشتری نیاز دارید، یک حوله لوله شده را در بخش پائینی پشتتان (اندکی پائین تر از کمر) بگذارید.

4- کار ارگونومیک

ورزش مناسب برای کمردرد کار ارگونومیک تاثیر ورزش بر کمردرد تاثیر کفش راحت بر کمردرد اسراحت کردن مناسب حین کار

ارگونومیک ” ، به معنای استفاده از دانش به کاربردن اطلاعات علمی موجود درباره انسان، در طراحی محیط کار است. در واقع، این علم ، ظرفیت ها و توانمندی های انسان را بررسی، و سپس اطلاعات به دست آمده را در طراحی مشاغل، فرآورده ها، محیط کار و تجهیزات به کار می بندد. اگر چنانچه بیشتر روز خود را پشت کامپیوتر می گذرانید، کار شما بر سلامت پشت و کمرتان، اثر می گذارد. شما نباید مجبور به خم شدن روی صفحه کیبورد و یا مونیتور باشید؛ در عوض کمی بازتر حرکت کنید تا بتوانید آرنج خود را به عنوان تکیه گاه در کنار کامپیوتر، و  روی میز حس کنید.

همچنین ، باید صفحه مونیتور را طوری تنظیم کنید تا درست در زیر سطوح چشمان شما باشد تا مجبور به خم کردن گردن خود نشوید.


بیشتر بدانید:  خلاصی از کمردرد به روش جراحی


5- استراحتی به خودتان بدهید

ورزش مناسب برای کمردرد کار ارگونومیک تاثیر ورزش بر کمردرد تاثیر کفش راحت بر کمردرد اسراحت کردن مناسب حین کار

اگر بیشتر اوقات روز را ناچار به نشستن و یا ایستادن هستید، هر زمان که فرصتی دست داد، زمانی را به صورت پیاده روی در اطراف ( در صورت نشستن زیاد) و یا نشستن راحت (در صورت ایستادن زیاد)، در حرکت و تعویض حالت باشید. با این کار، به مفاصل خود کمک میکنید تا از تنگی و فشار بیرون بیایند. البته میتوانید چند حرکت کششی ملایم نیز انجام دهید.


فعالیت های روزمره همراه با کمر درد – بخش اول


برگردان: سیما آزادفلاح

دکتر سلام

 

5 1000
ارسال شده در 29 اردیبهشت 1396 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی , مطالب ویژه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • رفتار با کودک و تاثیرات مختلف آن
  • با خود مراقبتی به موفقیت ها برسید
  • علل ایجاد یبوست و راه های پیشگیری از آن
  • منابع غذایی عالی برای سلامت پوست، مو و ناخن
  • چشم پزشک در موبایل شما+تصاویر
  • برنج قهوه ای چیست و چگونه تولید می شود
  • از کنار درد شکم براحتی نگذرید
  • راه های درمان فشار خون
  • محبوبترین ها

  • معلم تربیت بدنی باید چه خصوصیاتی داشته باشد
  • پر بازده و مفید بودن بدنسازی
  • تاثیرات مفید راه رفتن روی تردمیل
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع دوم را کنترل می کند؟
  • جدول بندی وعده های غذایی بر دستگاه گوارش ورزشکاران تا چه حد مفید است
  • وقتی برای رسیدن به کاهش وزن مرتب ورزش میکنید
  • اهمیت فاصله گذاشتن بین فعالیت ورزشی و تغذیه
  • تاریخچه ی پیدایش و پیشرفت ورزش رزمی بوکس در ایران و جهان
  • رپورتاژ

  • دستگاه بخور و لزوم خرید آن برای خانه
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x