مشاوره زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

در بخش اول این مقاله اندکی با پودرهای پروتئینی آشنا شدید و در مورد مواردی که بدن نیاز به مصرف پروتئین و مکمل های غذایی پیدا می کند، صحبت شد. در ادامه می خواهیم به چگونگی محاسبه ی پروتئین مورد نیاز بدن بپردازیم و علائم کمبود پروتئین در بدن را مورد ارزیابی قرار دهیم. با دکتر سلام همراه باشید.

1- محاسبه نیاز به پروتئین

خوب، چقدر پروتئین برای بدن کافیست؟ باید از طریق ریاضی آن را حل کرد؛ توصیه هایی که در زیر آمده ، از طرف کالج امریکایی طب ورزشی و آکادمی تغذیه و رژیم غذایی پیشنهاد شده است:

– بزرگسالان، برای هرکیلوگرم از وزن خود، احتیاج به 8/0 گرم پروتئین ، برای هر روز دارند.

– ورزشکارانی که تفریحی ورزش می کنند، برای هر کیلو گرم از وزن خود، نیاز به 4/1-1/1 گرم پروتئین در هر روز دارند.

– ورزشکارانی که رقابتی کار می کنند، نیاز به 4/1-2/1 گرم پروتئین برای هر کیلوگرم از وزن خود بطور روزانه دارند.

– بدنسازان، نیاز به 2-5/1 گرم پروتئین برای هر کیلو گرم از وزن خود بطور روزانه دارند.

2-مصرف پروتئین در ورزشکاران نوجوان

پروتئین ، برای ورزشکاران جوان نیز مهم است. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ، پیشنهاد می کند نوجوانان ، برای هر 453 گرم از وزن خود، نیاز به 5/0-4/0 گرم پروتئین برای هر روز دارند؛ در نوجوانان ورزشکار این مقدار بیشتر شده و به 8/0- 5/0 گرم در هر روز به ازای هر 453 گرم از وزن آنها می رسد.

این آکادمی در مورد استفاده از پودرهای پروتئینی در نوجوانان هشدار داده است. مصرف بیش ازاندازه پروتئین ، میتواند به کلیه ها صدمه بزند و نیز، باعث کم آبی بدن شود. برای پرهیز ازاین مشکلات تلاش کنید تا نوجوانتان، این پروتئین را از غذاهای پر پروتئین ، در رژیم روزانه اش دریافت کند.

3- طریقه مصرف پودرهای پروتئینی 

اگر شما مقدار مصرف خود را محاسبه کرده و برای نیاز ورزشی خود محتاج به مصرف بیشتر پروتئین هستید، پس باید بدانید که چطور این پودرها را مصرف کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

بعضی از علائم کمبود پروتئین شامل:

  • خستگی غیرعادی
  • احساس ضعف بخصوص در هنگام ورزش های کشیدگی عضلات و یا سایر فعالیت های شدید
  • کندی دوران نقاهت پس از جراحی

ابتدا باید از سخنان متعارف و مرسوم دیگران، دوری کنید که مثلا میگویند:

پودر پروتئینی را بلافاصله بعد از تمرین مصرف کنید. قبل، درطی و بعد از یک تمرین، کربوهیدرات ها، چیزی هستند که بدن شما نیاز دارد؛ چون بدن شما ابتدا آنها را برای سوخت مصرف میکند. بله، پروتئین هم برای دوران نقاهت پس از تمرین، مناسب است ؛ اما تحقیقات نشان داده است که در آن زمان، بدن شما احتیاج به سوخت دارد؛ آن هم به نسبت 4 به 1 و یا حتی 5 به 1 کربوهیدرات به پروتئین. از آنجا که هر قاشق از پودرهای پروتئینی حاوی حداقل 20 گرم از پروتئین است، پس شما نیاز به 80 گرم کربوهیدرات دارید تا با یک قاشق پودر پروتئینی، یک نسبت مناسب از مواد مغذی درست کند.

در مورد نوشیدنی بعد از تمرین چطور؟

برای یک نوشیدنی بهتر بعد از هر تمرین ورزشی نیز، یک اسموتی از میوه ها به همراه ماست یا شیر، یا اصلا حتی یک سورپرایز، شیر شکلات.

بله ، یک لیوان شیر شکلات، یکی از بهترین چیزها برای دوران بهبود و بازسازی است. پس می توانیم تعیین کنیم چه مقدار احتیاج به پروتئین داریم و آن را از طریق یک خوراک مختصر و یا یک وعده غذایی جایگزین، دریافت خواهیم کرد. اما نه بلافاصله قبل یا بعد از تمرین. فراموش نکنید، اگر شما یک رژیم غذایی سالم و طبیعی داشته باشید، واقعا مصرف پودرهای پروتئینی لازم نیست.


بیشتر بدانید:  ورزشکاران و مکمل های ورزشی ، تهیه مکمل های ورزشی غیر مجاز، آیا شما احتیاج به پودرهای پروتئینی دارید؟ (1)


برگردان: سیما آزادفلاح

بازنویسی: فرزانه پاشایی

هر گونه کپی برداری با نام دکتر سلام مجاز است 

 

 

5 1000
ارسال شده در 3 خرداد 1396 توسط با موضوع تغذیه , ورزش و سلامتی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • بلوغ جنسی زودتر از موعد
  • دلیل مراجعه افراد متاهل به سایت های همسریابی چیست؟
  • دانستنی هایی در مورد هورمون اندورفین
  • رژگونه می‌تواند صورت را از زیبایی بیندازد!
  • اثرات مختلف دوستی در دوران کودکی
  • اعتیاد به کامپیوتر چرا و چگونه ؟
  • چگونه احساساتمان را مثبت تر کنیم
  • 6 ترفند زیرکانه برای لاغر شدن
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات آنتی اکسیدان ها بر روی بدن
  • افطار با آب سرد آری یا خیر؟
  • گول رنگ و ظاهر هر نوشیدنی ای را نخورید
  • عوامل تاثیرگذار بر کاهش وزن
  • تلاش نکردن آموزش و پرورش برای ترویج خوردن صبحانه‌ در بین دانش آموزان
  • نکاتی برای کسانی که به تازگی گیاه خواری در پیش گرفته اند
  • علت اینکه برخی از اشخاص همیشه خوش اندام دیده می شوند؟
  • پرهیزات غذایی مربوط به مبتلایان به آسم
  • رپورتاژ

  • کلینیک زیبایی دکتر مجید صالح
  • کلینیک مولتی مديكال شارلوت
  • مصرف این غذاهای بد باعث لاغری شما می شود!
  • راه ‏حل ما برای شما که عینک می‏زنید
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x