مشاوره زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

n00146930-b

عدم تحرک بدنی و تغذیه نامناسب سبب چاقی در افراد می شود اگر میخواهید برای همیشه از چاقی خداحافظی کنید کافیست این نکات کلیدی را امتحان کنید تا هر چه سریعتربه نتیجه مطلوب برسید

چاقی به اعتقاد خیلی‌ها بزرگ‌ترین مشکل سلامتی در قرن جدید است.  به نظر می‌رسد آدم‌های بی‌تحرک درمعرض غذاهای پرکالری و پرحجم قرار گرفته‌اند و ناخودآگاه جامعه رو به چاقی می‌رود. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توان تا حدی با آنها جلوی چاقی را گرفت. با روش مخصوص دکتر اوز حتی اگر نتوانید لاغر شوید، می‌توانید وزن خود را ثابت نگه دارید و با چاقی خداحافظی کنید.


متابولیسم بدن خود را بالا ببرید

خوراکی‌هایی هستند که خوردن آنها می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد و از این راه باعث افزایش سوخت‌وساز و لاغری شود. برای مثال خوردن چای سبز، فلفل قرمز تند، صبحانه منظم یا آب به مقدار کافی می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد. انجام ورزش‌های هرچند سبک اگر به طور منظم باشد، می‌تواند متابولیسم بدن شما را بالا ببرد. حتی انجام 20 دقیقه ورزش تنها دو تا سه بار در هفته می‌تواند روی متابولیسم شما تاثیر آشكاري داشته باشد.

با حواس پرتی غذا نخورید

غذا خوردن وقتی حواس‌تان جای دیگری است شما را به دردسر خواهد انداخت. شما در این حالت نمی‌فهمید چقدر غذا خورده‌اید و حس سیری درست به مغزتان منتقل نمی‌شود. در نتیجه کالری بیشتری دریافت می‌کنید.  هیچ‌گاه جلوی تلویزیون یا هنگام کار غذا نخورید. برای غذا خوردن وقتی در نظر بگیرید و در آن وقت همه حواس‌تان را به غذا معطوف کنید.


 صبحانه فراموش نشود

تحقیقات نشان داده کسانی که صبحانه می‌خورند راحت‌تر وزن کم می‌کنند. آنها می‌توانند قند خون خود را در تمام روز ثابت نگه دارند و از گرسنگی بیش از حد در طول روز در امان باشند. وقتی صبح غذا می‌خورید شب کمتر گرسنه خواهید شد. تمام این عوامل در کنار هم باعث می‌شود صبحانه شما را لاغر کند.

غذاهای آبکی بخورید

در عین حال که همه درباره فواید نوشیدن 8 لیوان آب در روز می‌دانند اما کمتر کسی این مقدار آب می‌نوشد، بنابراین بهتر است مقداري از آب را از غذاها تامین کنید. خوردن بیشتر غذاهایی مثل سوپ یا خوراکي‌های آبکی، می‌توانند علاوه بر تامین آب مورد نیاز شما، معده را پر کنند و به شما حس سیری بدهند. با این تفاوت که بخش زیادی از حس سیری مربوط به آب می‌شود که هیچ کالری ندارد و شما را چاق نمی‌کند. جایگزین کردن بستنی با آبمیوه‌های طبیعی یا اسموتی‌ها هم از همین روش کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد.

 قهوه بدون کافئین بنوشید

قهوه یک نوشیدنی عالی و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. این نوشیدنی با اینکه کالری چندانی ندارد اما تمايل غذاخوردن شما را مرتفع می‌کند و حس سیری کاذب به شما می‌دهد. البته کافئین قهوه ضرر فراوانی دارد. بیماری‌های قلبی و ناآرامی‌های عصبی ازجمله آنهاست. خوشبختانه الان قهوه بدون کافئین در بازار وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را تهیه کنید و بنوشید.

حرکت را در اطراف خود کشف کنید

از هر فرصتی برای تحرک استفاده کنید. اگر خوب نگاه کنید در اطراف خود امکانات زیادی برای تحرک پیدا خواهید کرد. راه رفتن حتی در مسیرهای کوچک به شما کمک می‌کند سالم‌تر بمانید و وزن کم کنید. برای خرید ماشین همراه نبرید. برای رفتن سر کار از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و برای برگرداندن بچه‌ها از مدرسه پیاده بروید. تجربه نشان داده انسان‌های ناآرام لاغرتر می‌مانند.

جایگزین کنید

جایگزین کردن مواد غذایی سالم با ناسالم کار سختی نیست. شما می‌توانید به جای خوردن یک لازانیای پر از پنیر، یک گراتن سبزیجات بدون خامه درست کنید. جایگزین کردن سس‌هایی بر پایه روغن یا خامه مثل مایونز با ماست هم نمی‌تواند کار خیلی سختی باشد. اگر بتوانید چیپس را هم با برش‌های میوه جایگزین کنید، می‌توانید مطمئن باشید از اضافه‌وزن در امان خواهید بود. حتی می‌توانید روی شیرینی‌ها یا دسرها به جای شکر از طعم دهنده‌هایی مثل دارچین استفاده کنید یا به جای سس‌های عجیب چرب، از سالسا که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، استفاده کنید.

چشم‌های‌تان را ببندید

به بدن خود به مقدار کافی خواب برسانید. محرومیت از خواب و کم‌خوابی باعث می‌شود سطح هورمون تنظیم گرسنگی در بدن تغییر کند و این تغییر باعث افزایش اشتها و به مرور زمان باعث افزایش چاقی می‌شود. علاوه‌بر این بی‌خوابی روی متابولیسم بدن هم تاثیر می‌گذارد و بدن شما نمی‌تواند مواد غذایی را خوب بسوزاند.

آدامس بجوید

همیشه در کیف‌تان آدامس بدون شکر داشته باشید. آدامس جویدن می‌تواند برای مدتی اشتهای شما را کم کند. در واقع بیشتر وقت‌ها شما گرسنه نیستید بلکه فقط حسی دارید که دل‌تان می‌خواهد چیزی بخورید. آدامس می‌تواند این حس شما را بهبود بخشد.

یخچال را خالی کنید

برای اینکه راحت‌تر بتوانید به وسوسه خوردن غلبه کنید، لازم است کابینت مواد خوراکی و یخچال خود را از تمام خوراکی‌های مضر خالی کنید. اگر در کابینت چیپس داشته باشید راهی برای خوردن آن پیدا خواهید کرد. اگر یخچال پر از شیرینی خامه‌ای باشد هم همین‌طور. پس مواد چاق‌کننده نخرید و هر چند وقت یک‌بار یخچال و کابینت خوراکی‌ها را پاک‌سازی کنید تا همیشه خلوت باشد.

از زندگی‌تان لذت ببرید

اگر غذا تنها شادی شما در زندگی باشد ناخودآگاه چاق می‌شوید. غذا خوردن نباید تبدیل به یک تفریح یا لذت برای شما شود چون در این صورت زیاد می‌خورید و چاق می‌شوید. سعی کنید با چیزهای دیگری از زندگی لذت ببرید. ورزش، موسیقی، سینما یا… هم می‌توانند شما را شاد کنند. بهتر است آنها را جایگزین کنید

#
5 1000
ارسال شده در 1 خرداد 1393 توسط با موضوع اخبار پزشکی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x