کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت

میزان پیاده روی برای کاهش وزن لاغر شدن با پیاده روی فواید پیاده روی زمان مناسب پیاده روی پیاده روی 10 دقیقه پیاده روی ماسه

پیاده روی یکی از ورزش های بدون خرجی است که در لذت زیادی در فصل بهار و تابستان دارد. البته باید به این نکته توجه کنید که رعایت نکردن اصول پیاده روی باعث آسیب دیدن سلامتی می شود و با صرف انرژی زیاد، هیچ نتیجه ای نمی گیرید. می دانید که مدت زمان مناسب برای پیاده روی مناسب چقدر است؟

به گزارش دکتر سلام به نقل از بهداشت نیوز، اگر اهل پارک رفتن هستید، حتما با افزایش تعداد افرادی که هر روز در حال پیاده روی هستند مواجه شده اید. اگر قبلا پیاده روی مختص جوان ها بود، ولی امروزه مردم از هر سنی این ورزش مفید را انجام می دهند، چون نسبت به مضرات و آسیب های بی تحرکی آگاه شده اند و به سلامتی و تناسب اندام خود بیش از پیش اهمیت می دهند.

با وجود اینکه امروزه افراد زیادی برای حفظ سلامت و کاهش وزن خود اقدام به پیاده روی می کنند، اما با این حال پزشکان از احتمال خطرات پیاده روی و دویدن نادرست برای سلامت عضلات و استخوان ها می گویند. پیاده روی ورزش ملایمی است و کمترین آسیب را به بدن می رساند، اما باید اصول آن را رعایت کرد.

فواید پیاده روی

پیاده روی صحیح باعث افزایش جریان خون می شود و از بروز احتباس آب و ورم بدن جلوگیری می کند. به این ترتیب ورم پاها و قوزک پا نیز از بین می رود. علاوه بر این اگر پیاده روی را به صورت صحیح انجام دهید، برای کاهش وزن بسیار مفید است.

احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که منظور از پیاده روی صحیح چیست. باید بدانید که برای استفاده از فواید پیاده روی باید سرعت راه رفتن، فاصله ای که پیموده می شود و زمین مناسب پیاده روی در نظر گرفته شوند. اگر این موارد را رعایت کنید می توانید نسبت به رعایت اصول صحیح پیاده روی مطمئن شوید.

میزان پیاده روی برای کاهش وزن لاغر شدن با پیاده روی فواید پیاده روی زمان مناسب پیاده روی پیاده روی 10 دقیقه پیاده روی ماسه

میزان و شدت پیاده روی برای کاهش وزن

در حالت کلی لازم است که روزانه به طور متوسط 45 دقیقه پیاده روی کنید. با این حال کلید اصلی آب کردن چربی ها، به مدت زمان پیاده روی بستگی ندارد، بلکه شدت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به این شکل که فکر کنید از منزل خارج شده اید و می خواهید با عجله خود را به جایی برسانید. بنابراین لازم است تندتر راه بروید.

سرعت ایده آل بین 4.8 تا 6.4 کیلومتر در ساعت است. خوشبختانه امروزه با وجود تلفن هوشمند می توان به سادگی این میزان سرعت را کنترل کرد. با نصب برنامه های مخصوص روی گوشی هایتان می توانید سرعت و قدم هایتان را بسنجید و کنترل کنید. با کمک این اپلیکیشن ها می توانید تا ده هزار قدم توصیه شده را به اتمام برسانید. اگر این میزان مسافت را با سرعت مناسب طی کنید می توانید به کاهش وزن امیدوارتر باشید. خانم ها با رعایت این اصول می توانند بین 74 تا 88 کالری و آقایان بین 88 تا 124 کالری بسوزانند.

توجه داشته باشید که این اعداد برای کاهش چربی های بدن هستند و تاثیری در کاهش توده عضلانی ندارند. بهتر است بدانید که لاغر بودن به معنای سالم تر بودن نیست. شما باید وزن متناسبی داشته باشید. توصیه می شود که هر هفته حداقل دو بار پیاده روی تند داشته باشید. با این استراتژی و داشتن رژیم غذایی مناسب و سالم، کاهش وزن تان حتمی خواهد بود.

ممکن است به مرور بدن تان به این پیاده روی عادت کند. برای مقابله با این مسئله باید تنوع ایجاد کنید. به این ترتیب که در طی مسیر خود سرعت و شدت پیاده روی را کم و زیاد کنید. در این صورت ضربان قلب تان بالا و پایین می رود و گردش خون تان فعال تر می شود. این مسئله نیز باعث حذف میزان زیادی چربی می شود. یادتان باشد زمانی که با سرعت ثابت و یکنواخت پیاده روی می کنید، قلب به آن عادت می کند و در نتیجه تاثیر گذاری پیاده روی برای کاهش وزن دچار افت می شود.

میزان پیاده روی برای کاهش وزن لاغر شدن با پیاده روی فواید پیاده روی زمان مناسب پیاده روی پیاده روی 10 دقیقه پیاده روی ماسه

10 دقیقه پیاده روی ماسه

حتما می دانید که راه رفتن روی ماسه بیش از راه رفتن روی آسفالت انرژی می برد. دلیل این مسئله بسیار ساده است. زمانی که سطح زمین بسیار نرم باشد، بدن بیشتر در زمین فرو می رود و به این ترتیب انرژی بیشتری می سوزاند. بنابراین عضلات بیشتری درگیر پیاده روی روی ماسه می شوند. به همین دلیل افراد زیادی زمین پوشیده از شن و ماسه را برای ورزش انتخاب می کنند.

راه رفتن روی ماسه ها انتخاب فوق العاده ای است، بخصوص اینکه روی کف پا (که معمولا جزو مناطق فراموش شده در دیگر ورزش ها محسوب می شود) نیز کار می کند. اگر سطح پوشیده از ماسه را برای پیاده روی انتخاب می کنید بهتر است این کار را به 10 دقیقه محدود کرده و به تدریج پیاده روی را شروع کنید. در غیر این صورت ممکن است به بدن تان آسیب برسد.

نکته آخر

با رعایت این اصول بیشترین استفاده را از پیاده روی خواهید داشت. مهم این است که بدانید چگونه باید پیاده روی کنید. یادتان باشد فرم بدن تان را موقع راه رفتن درست کنید. شانه ها را عقب داده و قفسه سینه را جلو دهید. شکم را جمع کنید. به هیچ عنوان قوز نکنید. صاف راه بروید و دست ها را هماهنگ با پاها جلو و عقب ببرید. یادتان باشد که انجام نادرست هر ورزشی نه تنها تاثیر چندانی در کاهش وزن نخواهد داشت، بلکه باعث ایجاد آسیب های احتمالی نیز می شود.

منبع: بهداشت نیوز

5 1000
ارسال شده در 9 خرداد 1396 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x